Jak rozsądnie zwiększać wydatki na kampanie Facebook Ads?

Ostatnia aktualizacja: 13 grudnia 2024

Jeżeli twoja reklama cieszy się popularnością na Facebooku, a fanpage zyskuje coraz większe zainteresowanie i obserwatorów, to pora wykorzystać potencjał i zwiększyć budżet reklamy. Ważne, aby cały czas pozyskiwać nowy ruch w social mediach, który zapobiega stagnacji osiągniętych już wyników. 

Kampanie optymalizujemy tak, aby w danym budżecie reklama wyświetlała się możliwie często i trafiała do odpowiednich klientów, którzy potencjalnie są zainteresowani asortymentem. 

Od początku to ty decydujesz jaki budżet zostanie przeznaczony na kampanię. Ma to związek z wartością jej doładowania. Pamiętaj jednak, że im wyższy budżet kampanii, tym więcej klientów możemy przekierować do twojego sklepu. 

Zwiększanie budżetu kampanii reklamowej Facebook Ads

Dobrze jest podnosić budżet stopniowo, a regularnie, ponieważ kampania cały czas się w tym czasie optymalizuje.

Zacznijmy od tego jak rozkładany jest budżet w przypadku kampanii Facebook Ads. Po doładowaniu kampanii środki są rozdzielane optymalnie na 20 dni – jest to tak zwany cykl kampanii.

Ze względu na to, że na początku piksel jest pusty, nie stosujemy systemu budżetu dziennego. O wiele lepiej sprawdza się budżet całkowity, który dozuje odpowiednią ilość środków w zależności od potencjału. 

WAŻNE! W czasie jednego cyklu kampanii nie zalecamy żadnych zmian ani modyfikacji reklamy. Jest to bardzo ważne ze względu na czas, w którym kampania przyjmuje na bieżąco dane i dzięki nim może uczyć algorytmy. 

Jeżeli chcemy uzyskać większy ruch na stronie, poszerzyć zasięg reklamy i zebrać więcej danych do wykorzystania w remarketingu, to podniesienie budżetu jest kluczową kwestią. 

Czy podniesienie budżetu to gwarancja lepszych wyników?

Jednakże należy mieć świadomość, że większe nakłady na reklamę, nie zapewniają wprost proporcjonalnego podniesienia przychodów. Decyzja zakupowa zawsze należy do klienta! Podniesienie wydatków zdecydowanie zwiększy ruch na stronie, ponieważ więcej użytkowników przekierujemy do sklepu. Nie oznacza to, że wszyscy potencjalni klienci dokonają zakupu.

WAŻNE! Bardzo często w przypadku podnoszenia wydatków, następuje spadek ROAS (ROAS: przychody/koszty * 100%). Zatem wynik ten ulega zmniejszeniu.

Mimo wszystko pamiętaj, że wzrost wydatków na reklamę pociąga za sobą mnóstwo korzyści.

Jakie są zalety podniesienia budżetu kampanii reklamowej?

  • większa grupa odbiorców,
  • szerszy zasięg reklamy,
  • więcej wyświetleń, 
  • więcej kliknięć w reklamę, a tym samym więcej klientów w sklepie, 
  • więcej danych zapisanych w pikselu Facebooka. 

Reklamy na Facebooku emitowane są w systemie aukcyjnym. Podniesienie budżetu to wyższe stawki na mikro-aukcjach, które odbywają się w momencie, gdy nasza reklama ma być wyświetlana. Zatem podniesienie budżetu jest bardzo przydatne w mocno konkurencyjnych branżach takich jak np. moda odzieżowa. Dzięki odpowiednim środkom system może zaproponować większą stawkę, z czym wiąże się duża szansa przebicia, a nasze reklamy będą docierać do większej ilości osób.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak zarządzać budżetem kampanii reklamowych na Facebooku?
  • Czy wyższy budżet w kampaniach reklamowych zawsze oznacza lepsze wyniki?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności