Jak skonfigurować Allegro?

Uwaga – w związku ze zmianami na Allegro, począwszy od 01 kwietnia 2019 roku adres mailowy z panelu sklepu, z zakładki Konfiguracja —> Ustawienia podstawowe —> Ustawienia poczty należy wprowadzić również w panelu Allegro do zakładki Twoje adresy e-mail.

  1. Aby wystawiać produkty na Allegro, niezbędne jest aktywowanie usługi Allegro WebAPI na Twoim koncie.

    Ile kosztuje korzystanie z Allegro WebAPI?
    Korzystanie z WebAPI zależy od wyboru pakietu – Podstawowy jest bezpłatny. Wystarczający do integracji z oprogramowaniem Shoper.
    Czym jest WebAPI?
    Dzięki WebAPI można – za pomocą zewnętrznych programów – wystawiać przedmioty na sprzedaż korzystać z większości opcji dostępnych przez Moje Allegro.

  2. W celu wygenerowania klucza WebAPI przejdź na koncie w Allegro do zakładki Allegro API w stopce strony. Wygeneruj i skopiuj klucz WebAPI



    Lista wygenerowanych kluczy WebAPI znajduje się tutaj.

    .

  3. Jednocześnie zaloguj się w Panelu Administracyjnym sklepu, oraz przejdź do Konfiguracja > Integracje > Systemy aukcyjne, kliknij Połącz z Allegro, następnie po przekierowaniu na stronę logowania podaj swój login i hasło Allegro
  4. Do pola Klucz WebAPI (w Panelu administracyjnym sklepu) należy skopiować Klucz Allegro WebAPI z Allegro, następnie zapisać zmiany

  5. W sekcji Lokalizacja wpisz miasto, kod pocztowy i wybierz województwo.

  6. W sekcji Synchronizacja ustal w jaki sposób chcesz pobierać zamówienia z Allegro i jaka ma być podjęta akcja w stronę klienta:
    • Automatyczne pobieranie sprzedaży z Allegro – zaznaczenie tej opcji umożliwi automatyczne pobieranie zamówień z aukcji do sklepu. Pobrane zamówienia z aukcji będą oznaczone ikoną łapki
    • Wysyłaj e-mail potwierdzający przyjęcie zamówienia – zaznaczenie tej opcji spowoduje, że w momencie zakupu przedmiotu przez klienta na Allegro, zostanie wysłany mail w celu potwierdzenia zakupu, tak jak w przypadku zakupu bezpośrednio w sklepie
    • Pobranie zakupów archiwalnych – decydujesz, czy do sklepu mają zostać pobranie archiwalne zamówienia z aktywnych aukcji
    • Aktualizuj stany magazynowe produktów po zakupie na aukcji – zaznaczenie tej opcji spowoduje, że stan magazynowy będzie aktualizowany po zakupieniu produktu na aukcji
    • Rejestruj klientów kupujących na Allegro w sklepie – każdy klient, który zakupi przedmiot wystawiony na aukcji będzie rejestrowany w sklepie jako nowy klient

    UWAGA – włączenie opcji rejestracji Klientów z aukcji w sklepie oraz wysłania do nich maili spowoduje wysłanie wiadomości do wszystkich Klientów, którzy dokonali zakupów na Państwa aukcjach, nawet sprzed kilku lat, jeżeli tyle trwa aukcja.

    Maile jakie są wysyłane do klientów Allegro to te same, które są wysyłane do klientów sklepu internetowego

Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE

W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

+ = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂