Jak ustawić domyślną formę płatności w koszyku?
W Panelu administracyjnym sklepu możesz ustawić domyślną formę płatności w koszyku. W ten sposób możesz zasugerować, z której metody płatności powinni korzystać klienci.
Podobnie jak w przypadku dostaw należy zadbać o różnorodność dostępnych form płatności, aby klienci mogli wybrać optymalną dla siebie opcję przekazania zapłaty.
Zmiana kolejności wyświetlania metod płatności w koszyku
Jeśli jedna z metod płatności (np. przelew tradycyjny) jest często wybierana przez klientów, a niekoniecznie jest dla ciebie wygodna, to zmień kolejność domyślnej płatności i przenieś wybraną płatność niżej.
Domyślną metodą płatności dla formy dostawy będzie ta forma płatności, która znajduje się wyżej w hierarchii (tzn. wyżej na liście metod płatności).
Główne formy płatności w Shoper
- Gotówka – płatność podczas osobistego odbioru towaru z punktu stacjonarnego.
- Przelew (bankowy) tradycyjny – klient w automatycznej wiadomość e-mail oraz w treści komunikatu wyświetlanych po złożeniu zamówienia otrzyma numer rachunku bankowego, na który powinien dokonać płatności. Wadami tej formy płatności są: konieczność ręcznego weryfikowania wpłat na koncie bankowym oraz ręczna zmiana statusów zamówień. Klient najczęściej musi poczekać z wysyłką towaru aż zostanie zaksięgowana płatność na koncie bankowym. Jak dodać przelew tradycyjny jako metodę płatności w sklepie Shoper?
- Pobranie – płatność jest dokonywana przez klienta podczas odbierania przesyłki (np. od kuriera czy na poczcie). Bardzo wygodna forma dla klientów ze względu na przyspieszenie wysyłki (sprzedawca nie musi czekać na wpłatę) oraz możliwość zapłaty gotówką. Pobranie nie jest zbyt lubianą przez sprzedawców formą płatności ze względu na czas oczekiwania na pieniądze. W zależności od oferowanego asortymentu powinno pozwolić klientom na płatność tym sposobem (często sprzedawcy doliczają kilka złotych do wysyłki za pobraniem, bo przesyłki są droższe).
- Przelew natychmiastowy – to jedna z najwygodniejszych form płatności zarówno dla klientów oraz sprzedawców. Po jej wybraniu, klient od razu przekierowany zostaje na stronę swojego banku i bez zbędnych formalności zleca przelew. Z kolei sprzedawca od razu otrzymuje informację o dokonaniu wpłaty (statusy zazwyczaj aktualizują się automatycznie) i może wysłać paczkę już tego samego dnia. Wadą tej formy płatności jest prowizja od transakcji, która w zależności od systemu i wielkości sprzedaży waha się w okolicy paru procent. Przy obecnych trendach i oczekiwaniach klientów takiej formy płatności w sklepie nie może zabraknąć.
Posiadając sklep na platformie Shoper masz do dyspozycji integracje z większością popularnych systemów płatniczych, z którymi możesz indywidualnie negocjować stawki i podpisywać umowy.
Polecamy skorzystanie z usługi Shoper Płatności, którą można w łatwy sposób uruchomić (bez umów, a prowizja na start jest stosunkowo niska).
Dodatkowo dają one możliwość płatności kartami kredytowymi, systemem BLIK, Google Pay, Apple Pay, Pay Po, Alior Raty (czyli tak naprawdę oferujemy jeszcze większy wybór klientowi).
Zobacz więcej: Jak ustawić Shoper Płatności?
Wyświetlanie raportu najczęściej wybieranych form płatności w sklepie
Instrukcja: jak wygenerować raport najchętniej wybieranych metod płatności przez klientów?
Warto zapamiętać!
- jak skonfigurować domyślną metodę płatności w koszyku sklepu,
- jakie są główne formy płatności w sklepie internetowym Shoper.