Jak ustawić urlop w sklepie?

Ostatnia aktualizacja: 12 maja 2024

Jak poinformować klientów o urlopie w sklepie internetowym?

Jeżeli udajesz się na kilkudniowy lub dłuższy wypoczynek, w czasie którego nie będziesz mieć możliwości realizowania zamówień, wcale nie musisz wyłączać sklepu – mogłoby ucierpieć na tym między innymi SEO oraz sprzedaż.

Chcesz, aby sklep internetowy osiągnął wysokie pozycje w wyszukiwarkach? Wykorzystaj moc Shoper SEO i już dziś umów się na bezpłatną konsultację dotyczącą pozycjonowania strony.

Oprogramowanie umożliwia kilka sposobów skutecznego informowania klientów o urlopie, a jeżeli dodatkowo zachęcisz ich do zakupów oferując np. drobny rabat lub darmową wysyłkę, zamówienia będą się pojawiać nawet podczas twojej nieobecności.

WAŻNE! Pamiętaj, aby po powrocie z urlopu, kiedy wysyłka będzie już na bieżąco realizowana, usunąć komunikaty o nieobecności.

Ustaw przyciągający uwagę baner na stronie głównej sklepu

Moduł z banerem graficznym możesz ustawić na każdej podstronie sklepu, aby informować klientów trafiających do sklepu z różnych adresów URL, lub na wybranych, np. na stronie głównej i w koszyku.

  • Przykładowy baner na stronie głównej sklepu:
Widok strony sklepu > Baner z informacją o urlopie
Rys 1. Przykładowy widok banera informującego o urlopie pracowników sklepu.
Widok strony sklepu > Baner z informacją o urlopie
Rys 1. Przykładowy widok banera informującego o urlopie pracowników sklepu.
  • Przykładowy moduł graficzny w koszyku:
Widok strony sklepu Shoper > Moduł graficzny w koszyku
Rys 2. Zobacz, jak wykorzystać moduł graficzny w koszyku do informowania klientów o urlopie.
Widok strony sklepu Shoper > Moduł graficzny w koszyku
Rys 2. Zobacz, jak wykorzystać moduł graficzny w koszyku do informowania klientów o urlopie.
  • Przykładowy moduł tekstowy w koszyku:
Widok strony sklepu Shoper > Moduł tekstowy w koszyku
Rys 3. Sprawdź, jak wygląda moduł tekstowy w koszyku, który informuje o nieobecności w sklepie.
Widok strony sklepu Shoper > Moduł tekstowy w koszyku
Rys 3. Sprawdź, jak wygląda moduł tekstowy w koszyku, który informuje o nieobecności w sklepie.

Przeczytaj instrukcję jak krok po kroku wstawić moduł z banerem graficznym lub informacją w formie tekstowej na stronie sklepu Shoper: Jak dodać i podlinkować baner graficzny?

Tu z kolei znajdziesz prosty instruktaż o tym, jak wstawić slider w sklepie: Jak skonfigurować moduł Slider (suwak)?

Zmiana terminu wysyłki na karcie produktu

Jeżeli na kartach produktowych w sklepie widnieje informacja, że produkty są wysyłane np. w przeciągu 2 dni od momentu złożenia zamówienia, a wiesz że z powodu urlopu będzie to możliwe dużo później, zmień czas realizacji na taki, który jesteś w stanie zagwarantować.

Widok strony sklepu > Karta produktu > Wysyłka
Rys 4. Przykładowy widok karty produktu z opóźnionym czasem realizacji zamówienia w sklepie internetowym.
Widok strony sklepu > Karta produktu > Wysyłka
Rys 4. Przykładowy widok karty produktu z opóźnionym czasem realizacji zamówienia w sklepie internetowym.

Z tego artykułu dowiesz się, jak utworzyć, przypisać i wyświetlić termin wysyłki na karcie produktu: Jak zmienić czas wysyłki dla wszystkich produktów?

Dodatkowy opis przy metodach dostawy w koszyku

Do każdej formy dostawy dostępnej w koszyku możesz dodać opis widoczny w koszyku. Również to miejsce możesz wykorzystać na poinformowanie klienta o opóźnionym terminie wysyłki. Aby dodać dodatkowy tekst przejdź do Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy dostawy (C), wybierz formę dostawy i wejdź do jej edycji (D).

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Edytuj dostawę
Rys 5. Edytuj konkretną formę dostawy, by dodać wzmiankę o nieobecności w sklepie.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Edytuj dostawę
Rys 5. Edytuj konkretną formę dostawy, by dodać wzmiankę o nieobecności w sklepie.

Następnie wystarczy uzupełnić pole: Opis odpowiednią informacją o nieobecności.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Edycja > Opis
Rys 6. Uzupełnij opis dla danej metody dostawy w sklepie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Edycja > Opis
Rys 6. Uzupełnij opis dla danej metody dostawy w sklepie Shoper.

Efekt w koszyku:

Widok strony sklepu Shoper > Koszyk > Dodatkowe opisy przy dostawie
Rys 7. Zobacz, gdzie widoczny jest opis dla każdej formy dostawy w koszyku.
Widok strony sklepu Shoper > Koszyk > Dodatkowe opisy przy dostawie
Rys 7. Zobacz, gdzie widoczny jest opis dla każdej formy dostawy w koszyku.

Aplikacja Multi Pop-up z informacją o nieobecności

Informację o nieobecności możesz także wyświetlić klientowi w postaci pojawiającego się po wejściu na stronę sklepu okna pop-up.

Widok strony sklepu Shoper > Okno pop-up
Rys 8. Zobacz, jak może wyglądać wyskakujące okienko pop-up na stronie sklepu Shoper.
Widok strony sklepu Shoper > Okno pop-up
Rys 8. Zobacz, jak może wyglądać wyskakujące okienko pop-up na stronie sklepu Shoper.

Pop-up możesz wyświetlić za pomocą aplikacji: Multi Pop-up. Aplikacja oferuje kilka dodatkowych zastosowań, które możesz wykorzystać po powrocie z urlopu. Aplikację możesz zakupić jednorazowo (na miesiąc) lub zdecydować się na dłuższy abonament.

Zastosowanie aplikacji Hot Info w sklepie

Aplikacja Hot Info to dodatek, który wyświetla skonfigurowany przez ciebie pasek informacyjny z dowolną treścią w widoku sklepu, np. o urlopie.

Widok strony sklepu > Aplikacja Hot Info
Rys 9. Skonfiguruj pasek informacyjny dodatku Hot Info, by napisać o przedłużonym czasie realizacji z powodu urlopu.
Widok strony sklepu > Aplikacja Hot Info
Rys 9. Skonfiguruj pasek informacyjny dodatku Hot Info, by napisać o przedłużonym czasie realizacji z powodu urlopu.

Oprócz tego aplikacja ma kilka dodatkowych zastosowań, które możesz wykorzystać kiedy z niego wrócisz. Z aplikacji możesz korzystać jednorazowo lub zdecydować się na dłuższy abonament.

Więcej informacji na temat aplikacji znajdziesz w dodatkach związanych ze sprzedażą w sklepie: Hot Info.

Mimo wszystko chcę całkowicie wyłączyć sprzedaż w sklepie

Jeżeli mimo wszystko zdecydujesz się na całkowite zablokowanie sprzedaży w sklepie lub wyłączenie sklepu w czasie nieobecności, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją.

Pomyśl też o reklamowaniu swojego sklepu w internecie za pomocą skutecznej kampanii. Dowiedz się więcej o usłudze Shoper Kampanie dla twojego e-biznesu.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak wyświetlić informację o urlopie na stronie sklepu internetowego?
  • Jak wykorzystać Slider w przypadku nieobecnośc?
  • Jak edytować czas wysyłki na karcie produktu?
  • Jak dodać dodatkowy opis o opóźnieniu wysyłki do każdej formy dostawy?
  • Jak użyć aplikację Multi Pop-up w czasie nieobecności?
  • Jak użyć aplikację Hot Info, by poinformować o urlopie?
  • Jak wyłączyć stronę sklepu internetowego dla klientów?
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności