Jak usunąć grupę administratorów sklepu?

Ostatnia aktualizacja: 13 września 2024

Grupa administratorów to zbiór użytkowników sklepu mających takie same uprawnienia w Panelu administracyjnym sklepu. Oprogramowanie Shoper daje możliwość tworzenia wielu grup z różnymi uprawnieniami do różnych sekcji Panelu administracyjnego i / lub WebAPI sklepu.

Dostęp do Panelu administracyjnego sklepu potrzebny jest pracownikom twojej firmy lub osobom z firm zewnętrznych, wykonujących w sklepie zlecone prace. Warto takie osoby przyporządkowywać tylko do niezbędnych sekcji sklepu nadawanych w ramach zakresu uprawnienia grup, a po wykonaniu zleconych prac usunąć ich konta.

Dostęp do WebAPI potrzebny jest zwykle do integracji Panelu administracyjnego sklepu z zewnętrznym oprogramowaniem, które w ten sposób synchronizuje się ze sklepem.

WAŻNE! Jeżeli tworzysz użytkownika z dostępem do WebAPI, ogranicz uprawnienia grupy do niezbędnego minimum – o zakres potrzebnych uprawnień zapytaj twórcę oprogramowania zewnętrznego, które chcesz zintegrować.

Nadanie zbyt dużych uprawnień grupie i docelowo przypisanemu do niej administratorowi może spowodować automatyczną, niepożądaną ingerencję oprogramowania zewnętrznego w konfigurację i zarządzanie sklepem.

Jeżeli zarządzasz sklepem na najwyższym poziomie, grupa w której się znajdujesz powinna mieć pełne uprawnienia do wszystkich sekcji oraz dostęp do Panelu administracyjnego sklepu i webapi.

Zalecamy jednak, aby nie używać własnego loginu do integracji zewnętrznych programów z WebAPI Shopera, w tym celu stwórz osobną grupę ze wcześniej wspomnianym dostępem do WebAPI.

Usuwanie grupy administratorów sklepu

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do menu: Ustawienia (A) > Ogólne (B) > Administratorzy sklepu (C), a następnie w kolumnie: Nazwa grupy wybierz, którą grupę chcesz usunąć i sprawdź, czy ma przyporządkowanych administratorów:
  • jeżeli w grupie znajdują się administratorzy, musisz ich usunąć, albo przenieść do innych grup. Wystarczy że po kolei klikniesz na ich nazwy i w edycji: Danych podstawowych ustalisz, czy przenieść ich do innej grupy, czy usunąć – więcej o zarządzaniu administratorami przeczytasz w następującym artykule: Instrukcja dodawania/usuwania administratorów sklepu,
  • jeżeli w grupie nie ma administratorów (grupa jest pusta) przejdź do kolejnego punktu.
W kolumnie: Nazwa grupy kliknij nazwę grupy (D), którą chcesz usunąć. Możesz też od razu w kolumnie: Akcje po prawej stronie kliknąć ikonę trybika i wybrać opcję: Usuń (E).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Administratorzy sklepu > Usuń
Rys 1. Wybierz grupę administratorów sklepu, którą chcesz usunąć w interfejsie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Administratorzy sklepu > Usuń
Rys 1. Wybierz grupę administratorów sklepu, którą chcesz usunąć w interfejsie Shoper.
Po kliknięciu w nazwę grupy, w prawym górnym rogu rozwiń: WIĘCEJ i kliknij: Usuń tę grupę administratorów.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Administratorzy sklepu > Edycja grupy > Usuwanie
Rys 2. Usuwanie grupy administratorów w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Administratorzy sklepu > Edycja grupy > Usuwanie
Rys 2. Usuwanie grupy administratorów w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
System poprosi o potwierdzenie wykonania akcji, kliknij: OK – grupa administratorów została usunięta.

Inne artykuły nt. administracji

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Do czego służą grupy administratorów w Panelu administracyjnym sklepu?
  • Jak skasować konkretną grupę z administratorami sklepu?
  • Jakie inne artykuły opisują proces administracji sklepem?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności