Konfiguracja Google Analytics 4

Ostatnia aktualizacja: 2 lipca 2024

Czym jest Google Analytics 4?

Usługa Google Analytics 4 to nowa, bezpłatna wersja narzędzia Google do analizy danych. Pozwala na zbieranie informacji o zachowaniu klientów w sklepie internetowym, pochodzących z aplikacji (iOS / Android) i strony internetowej (lub wielu witryn, jeśli posiadasz więcej sklepów) w ramach jednego panelu.

Zebrane i przy okazji ujednolicone przez GA4 dane ułatwiają precyzyjną analizę zachowań użytkowników i usprawnianie ścieżek zakupowych klientów.

Działanie Google Analytics 4 opiera się na eventach (czyli określonych zdarzeniach), a nie na sesjach branych pod uwagę w starszym narzędziu Universal Analytics.

Aby aktywować integrację, należy uruchomić usługę GA4 na stronie: Google Marketing Platform.

Jak włączyć integrację z Google Analytics 4?

Przygotuj identyfikator pomiaru dostępny w panelu usługi: Google Analytics 4 w zakładce: Administracja (A) > Usługa (B) > Strumienie danych (C).
Konto Google Analytics 4
Rys 1. W panelu Google Analytics 4 wybierz Strumieniowanie danych.
Konto Google Analytics 4
Rys 1. W panelu Google Analytics 4 wybierz Strumieniowanie danych.
Wybierz strumień: Internet i skopiuj indywidualny: IDENTYFIKATOR POMIARU widoczny w prawym górnym rogu w formacie: G-XXXXXXXXXX.
Panel Google Analytics 4
Rys 2. Skopiuj wygenerowany, unikalny identyfikator pomiaru.
Panel Google Analytics 4
Rys 2. Skopiuj wygenerowany, unikalny identyfikator pomiaru.
Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Dodatki i integracje (A) > Inne integracje (B). Następnie odszukaj: Google Analytics 4 (C) i kliknij przycisk KONFIGURUJ (D).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje
Rys 3. W Panelu administracyjnym sklepu przejdź do gotowej wtyczki pozwalającej na połączenie Google Analytics 4.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje
Rys 3. W Panelu administracyjnym sklepu przejdź do gotowej wtyczki pozwalającej na połączenie Google Analytics 4.
Zaznacz: Aktywność (A) i w polu: Identyfikator pomiaru Google Analytics 4 (B), wklej własny identyfikator pomiaru skopiowany z panelu: Google Analytics 4 w formacie: G-XXXXXXXXXX i ZAPISZ (C) zmiany.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Analytics 4
Rys 4. Włącz aktywność integracji i wklej identyfikator pomiaru skopiowany wcześniej z panelu Google Analytics 4
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Analytics 4
Rys 4. Włącz aktywność integracji i wklej identyfikator pomiaru skopiowany wcześniej z panelu Google Analytics 4

Opcjonalnie możesz skorzystać z przesyłania danych za pomocą: Google Tag Managera. Jest to alternatywny sposób połączenia konta Google Analytics ze sklepem Shoper. Nie należy używać obu jednocześnie, ponieważ może to wypływać negatywnie na jakość danych przesyłanych ze sklepu do Google Analytics.

Od tego momentu kod umieszczany jest na stronach sklepu i zaczyna zbierać dane.

WAŻNE! Zalecamy śledzenie równoległe. Jeżeli do tej pory dane pochodzące z twojego sklepu zbierał Universal Analytics (poprzednia wersja Google Analytics), zalecamy włączenie Google Analytics 4 i zbieranie danych za pomocą obydwu usług jednocześnie.

Ze względu na inny format i sposób prezentacji danych, ich eksport z: Universal Analytics do: Google Analytics 4 nie jest możliwy. Śledzenie równoległe pozwala na poznanie nowej usługi bez utraty dotychczas zebranych danych. Zalecamy równoległe zbieranie danych, aż do momentu wycofania starszej wersji usługi Google Analytics.

Jak w prosty sposób przejść z Universal Analytics na usługę Google Analytics 4?

Google chcąc maksymalnie ułatwić użytkownikom przeniesienie usług, udostępnił – Asystenta konfiguracji usługi Google Analytics 4. Aby z niego skorzystać, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją.

Wideo: jak zacząć korzystać z nowego GA4?

Obejrzyj film instruktażowy nt. przeniesienia analityki sklepu na Google Analytics 4.

Wideo poradnik: jak przenieść analitykę sklepu do GA4?

Lista zdarzeń przesyłanych w ramach integracji z Google Analytics 4

Integracja przesyła do Google Analytics 4 typy zdarzeń e-commerce z Shoper, czyli inaczej mówiąc rodzaje interakcji klientów ze sklepem.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Czym jest narzędzie GA4?
  • Jak uruchomić integrację sklepu z Google Analytics 4?
  • Jak przenieść usługę Universal Analytics na GA4?
  • Wideo poradnik: na temat rozpoczęcia pracy przy użyciu Gogle Analytics 4
  • Jakie zdarzenia przesyłane są ze sklepu Shoper do Google Analytics?
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności