Jak wyróżnić sklep internetowy?

Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2024

Przetestuj dostępne funkcje i załóż darmowy sklep internetowy w ramach 14-dniowego okresu próbnego. Sprawdź bezpłatnie i bez ograniczeń możliwości platformy Shoper.

Sklep jest za mało widoczny

Założenie nawet najbardziej użytecznego, pięknego i szybkiego sklepu internetowego nie załatwi sprzedaży. Czymś naturalnym, a jednak często traktowanym po macoszemu jest mądra inwestycja w marketing.

Mądra dlatego, że sprzedażowe komunikaty i ciągłe informowanie o promocjach i nowościach na dłuższą metę nie rozwinie twojej marki.

Zacznijmy więc od ważnego pytania – niezależnie od tego, czy już masz sklep, czy dopiero planujesz jego otwarcie:

Dlaczego klient ma kupić u ciebie, a nie konkurencji lub galerii handlowej?

Jeżeli nie umiesz znaleźć odpowiedzi na to pytanie lub jest nią wyłącznie niska cena – STOP! Uważnie się zastanów, sięgnij po kartkę i długopis i spisz swoje pomysły.

Wyróżnienie sklepu niskimi cenami

Dlaczego niska cena nie może być głównym wyróżnikiem sklepu?

Jeżeli sprzedajesz produkt oferowany również w innych sklepach lub działasz w modelu dropshipping, nie możesz wiecznie obniżać ceny i schodzić do zupełnie nieopłacalnych marż. Musisz założyć, że na rynku panują takie same ceny.

Zdecyduj się na świadome zarządzanie cenami oferowanych produktów oraz sporadyczne i przemyślane promocje. Produkty w niższych cenach warto dodać do wyświetlania w porównywarkach cenowych czy reklamie produktowej w Google.

Podczas ustalania cen produktów należy uwzględnić nie tylko marżę, ale finalny koszt pozyskania klienta.

Dopiero dodatkowymi wartościami i prezentowanymi korzyściami wynikającymi ze skorzystania z twojej oferty, możesz lojalizować klienta i skłaniać do dłuższego związania ze sklepem – przecież chodzi o budowanie biznesu w dłuższej i rozwojowej perspektywie.

Metody wyróżniania sklepu internetowego

Zaczniemy od wyróżników „technicznych” związanych bezpośrednio z procesem zamówienia i zamawianym produktem. Korzyści możemy komunikować w formie ikon na stronach produktów w sklepie internetowym.

Przykłady sklepów z dobrymi sposobami komunikowania wyróżników na ikonach:

Ikony to tylko przykład. Oczywiście możesz też zdecydować się na inne rozwiązania, np. dedykowane do tego celu banery reklamowe (slider), grafika w bocznym menu itd.

Poniżej prezentujemy listę ciekawych przykładów korzyści. Możesz rozważyć ich wprowadzenie w swoim sklepie (wszystkich lub tylko wybranych).

Pamiętaj, że ich wdrożenie i zakomunikowanie to jeszcze nie wszystko. Dodanie przemyślanych korzyści do sklepu internetowego są tylko jednym z elementów strategii marketingowej.

  • Darmowa dostawa na cały asortyment,
  • Darmowa dostawa od 100 zł,
  • Fachowa pomoc 24/7,
  • Szybka wysyłka w 24 h,
  • Produkt ekologiczny,
  • Produkt polski,
  • Unikatowe produkty,
  • Nie znajdziesz nigdzie indziej!
  • Od 5 lat na rynku,
  • 99% klientów nas poleca,
  • 100 wyjątkowych produktów w ofercie,
  • Ręcznie wykonane,
  • Pakowane z czułością,
  • Najnowsze trendy,
  • Bezpłatny zwrot aż do 30 dni,
  • 5% rabatu na pierwsze zakupy,
  • 5% zniżki z kodem rabatowym PROMO5,
  • 20 zł za zapis do newslettera.

Nie zapomnij o jasnym przekazie przy prezentacji korzyści – klient nie będzie poświęcać czasu, aby doszukiwać się najważniejszych informacji na stronie, aby zrozumieć co autor miał na myśli.

  • stosuj proste i krótkie komunikaty,
  • wyróżnienie najważniejszych cech sklepu umieszczaj w dobrze widocznych miejscach.

W miarę rozwoju e-commerce klienci powoli przestają traktować niektóre elementy jako wyróżnik – stają się one powszechną koniecznością dla każdego sklepu internetowego (np. zróżnicowane formy płatności).

Przykłady innych zagadnień technicznych, które są ważne dla sklepu, ale nie zawsze nadają się na komunikowanie w postaci dodatkowej grafiki / ikony:

  • przejrzysta i oryginalna szata graficzna,
  • zróżnicowane formy dostawy,
  • różne formy płatności,
  • jasno wprowadzone atrybuty i warianty, pozwalające jak najszybciej wyszukać pożądane produkty,
  • programy lojalnościowe,
  • dodatkowe funkcjonalności np. możliwość zapisania koszyka czy czytelna prezentacja produktów powiązanych w koszyku,
  • czytelne wyróżnienie rekomendacji od innych klientów,
  • proste i przejrzyste menu.

Przykład wyróżnienia sklepu

Na poniższym obrazku prezentujemy przykład wyróżnionego sklepu internetowego, do którego łatwo możesz się odnieść:

Prezentacja elementów przykładowego sklepu zastosowanych w celu wyróżnienia sklepu internetowego
Rys 1. Animacja przedstawiająca elementy mające na celu wyróżnienie sklepu.
Prezentacja elementów przykładowego sklepu zastosowanych w celu wyróżnienia sklepu internetowego
Rys 1. Animacja przedstawiająca elementy mające na celu wyróżnienie sklepu.

Na powyższym przykładzie sklepu zastosowano kilka ważnych elementów, np.:

  • piękne zdjęcie główne na stronie (Nie musi być twoje! Możesz skorzystać z darmowych banków zdjęć.),
  • przejrzyste i czytelne menu kurtynowe,
  • wyraźne wyróżnienie szczególnych okazji i nowości,
  • zachęcanie do szybkiego zamówienia poprzez licznik u góry strony,
  • wyraźne wezwanie do działania na głównym zdjęciu.

Wyróżniki omówione powyżej mogą być warte użycia przy niektórych przekazach marketingowych. Dodatkowo, gdy wydajesz budżet na działania promocyjne dobrze przygotowanego sklepu – z jasnymi wyróżnikami – jest mniejsza szansa, że przepalenie budżetu.

Wyróżnienie sklepu przez produkty

Pamiętaj, że produkt sam w sobie też może być wyróżnikiem – niezależnie od tego, czy jest twojej produkcji, czy np. od hurtowni.

Znalezienie niszy, asortymentu nietypowego i pożądanego przez wybraną grupę docelową, może być dobrym pomysłem na rozwój biznesu.

Wyróżnij sklep unikalnymi i pomocnymi treściami

Prócz cech, które są typowo „techniczne”, gdzie mogą być związane z procesem zamawiania w sklepie, nie możemy zapomnieć o innych ważnych elementach, które po wdrożeniu również pozwolą na wyróżnienie się na tle sklepów konkurencji.

Więcej informacji w artykule: Wartościowe treści w sklepie internetowym

Warto zapamiętać!
W powyższym poradniku zostało wyjaśnione:
  • jakie pytania zadać sobie przygotowując sklep na przyjęcie klienta?
  • dlaczego cena zwykle nie może być głównym atutem sklepu?
  • jakie kwestie związane z procesem zamówienia warto komunikować w sklepie?
  • jakie są ciekawe przykłady wyróżnionych sklepów wraz z krótką analizą?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności