Jak wysłać mailing do klientów

Oprogramowanie
Shoper pozwala zamieścić na witrynie sklepu internetowego moduł umożliwiający odwiedzającym zapisanie się do newslettera – tym samym pozwala aktywnie pozyskiwać adresy e-mail i budować bazę wysyłkową. O czym powinieneś pamiętać przygotowując newsletter?

Regulacje prawne

Wysyłka newslettera należy do grupy usług świadczonych drogą elektroniczną. Tym samym podlega odpowiednim regulacjom prawnym, które znajdziesz tutaj:

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20021441204 . Powyższa ustawa nie pozwala wysyłać użytkownikom niezamówionych informacji handlowych – oznacza to, że aby wysłać newsletter (informacje handlowe), jako właściciel e-sklepu musisz mieć zgodę odbiorcy.

Co to informacja handlowa?

Wg ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (art. 2) każdą informację przeznaczoną bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy uznaje się za informację handlową.

Jak uzyskać zgodę?

Zgoda na otrzymywanie treści nie może być domniemana a także musi umożliwiać odwołanie w dowolnym momencie. Nowa konstrukcja mechanizmu newslettera umożliwia pozyskanie zgody, a tym samym gromadzenie wartościowych adresów do wysyłki treści handlowych. Ponadto narzędzie newslettera daje możliwość tworzenia grup wysyłkowych i zarządzania treścią zgodnie z profilem grupy. Np. sprzedajemy soczewki kontaktowe – możemy stworzyć grupę z osób kupujących miesięczne soczewki i raz w miesiącu przypominać im o zakupie kolejnego opakowania. Albo – sprzedajemy obuwie i wprowadzamy nowy produkt do pielęgnacji czarnej skóry – możemy klientom, którzy zakupili u nas czarne skórzane buty wysłać taką informację a tym samym zachęcić ich do zakupu.

Czy warto wysyłać newsletter?

Newsletter to jedno z podstawowych i najprostszych narzędzi do prowadzenia e-mail marketingu. Mechanizm jest wykorzystywany do celów informacyjnych, reklamowych. promocyjnych. Jednak to nie wszystko. Warto docenić potencjał newslettera w obszarze nawiązywania i podtrzymywania relacji z klientem – zatem nie tylko czysta informacja handlowa, ale także wartościowe ciekawostki branżowe, porady eksperckie, opracowania własne czy inne treści godne polecenia. Tego typu komunikacja może zaktywować klientów oraz ponownie zaangażować ich w zakupy, przypomnieć o danym e-sklepie.

Jak i kiedy wysyłać newsletter?

Przy wysyłce newslettera obowiązuje kilka zasad:

  • należy pisać przede wszystkim w sposób zwarty i na temat
  • dobrze jest pamiętać o elementach wyróżniających nasz mailing spośród innych oraz elementach zachęcających do działania
  • warto dostosować wiadomość pod względem treści i terminu wysyłki do specyfiki branży (sezonowości) czy asortymentu.
  • ID newslettera
  • Tytuł
  • Nadawca
  • Wyślij do (grupy odbiorców)
  • Data ostatniego wysłania
  • Ilość odbiorców
  • ID newslettera
  • Tytuł
  • Nadawca
  • Data ostatniego wysłania
  • Tytuł emaila: tytuł wiadomości
  • Nadawca – nazwa: domyślnie jest {shop_name} czyli nazwa naszego sklepu brana z sekcji:
    KONFIGURACJA > USTAWIENIA PODSTAWOWE > INFORMACJE O SKLEPIE
  • Nadawca – email: domyślnie jest {shop_email} czyli adres e-mail naszego sklepu brany z sekcji:
    KONFIGURACJA > USTAWIENIA PODSTAWOWE > DANE FIRMY
  • Wyślij do: wybieramy z listy wszystkich lub grupy klientów/subskrybentów
  • Szablon: szablon wiadomości e-mail ustalony w sekcji:
    ZAWARTOŚĆ > WIADOMOŚCI E-MAIL
  • Typ: TXT, HTML lub TXT+HTML – format wiadomości e-mail. Obecnie można korzystać z TXT+HTML, gdyż praktycznie każdy klient poczty obsługuje ten tryb.
  • Załączniki: pliki załączone do wiadomości (np. oferta sklepu w formacie PDF)
  • Treść: Treść naszej wiadomości. Należy pamiętać, aby w przypadku użycia linków do zdjęć i innych elementów graficznych były one linkami bezwzględnymi (pełna ścieżka do zdjęcia wraz z http://).

Jeśli chciałbyś wiedzieć więcej o tym, jak przygotować skuteczny mailing – zajrzyj na naszego bloga – przygotowaliśmy artykuł na ten temat:

Mailing dobrze napisany

W menu
Marketing, zakładce
Newsletter znajdziemy listę wszystkich zapisanych wiadomość newsletter.


Na wstępie widzimy takie informacje jak:

Listę możemy sortować rosnąco lub malejąco po kolumnach:

Dodatkowo po zaznaczeniu jednego lub kilku produktów możemy z akcji masowych usunąć wybrane pozycje. Po najechaniu na ikonkę trybu w obszarze akcji możemy podejrzeć, edytować lub usunąć newsletter.


W lewym górnym rogu znajdziemy ikonkę zielonego plusa, która służy do dodania nowego newslettera.


Aby dodać nowy newsletter należy określić:

Należy pamiętać, że klient to osoba, która jest zarejestrowana w naszym sklepie, jej konto zostało potwierdzone poprzez kliknięcie w link weryfikacyjny oraz ogólnie konto jest aktywne. Subskrybent to osoba, która zapisała się na newsletter i potwierdziła tę chęć poprzez kliknięcie w link weryfikacyjny w mailu. Dodatkowo możemy zawęzić grupę odbiorców w oparciu o dodatkowe pola formularzy, które konfigurujemy w sekcji:
KONFIGURACJA > KLIENCI > DODATKOWE POLA FORMULARZY


Po skonfigurowaniu wszystkich pól powinniśmy otrzymać podobny wynik:


Poniżej znajdziemy listę znaczników (zmiennych), które możemy użyć w treści wiadomości.

Od wersji 5.8.1 istnieje możliwość skorzystania z znacznika {unsubscribe_link}, który umożliwi wypisanie się klienta z listy mailingowej (subskrybcji).


Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE

W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

+ = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂