Jak zacząć reklamować się w Google (Shoper Kampanie)
Każdy sklep internetowy Shoper może skorzystać z usługi Shoper Kampanie, która dzięki reklamom produktowym w wyszukiwarce Google pozwala na pozyskanie większej liczby klientów i nowych zamówień.
Jak włączyć Shoper Kampanie?
Żeby wystartować z pierwszą kampanią musisz dostosować swój sklep do wytycznych reklamowych firmy Google. W tym celu przejdź przez 10 poniższych kroków:
-
- Uzupełnij pola PRODUCENT oraz WYSYŁKA w produktach, które mają być reklamowane.
- Jeśli produkty nie posiadają producenta, wpisz w pole nazwę swojego sklepu. Masowe dodawanie producenta jest możliwe przez plik CSV.
- Uzupełnij pola Kod EAN-13, czyli numer GTIN produktu, jeśli taki istnieje. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj: http://bit.ly/Kody_EAN13.
- Upewnij się, że masz zainstalowany certyfikat SSL na całym sklepie. Jeśli nie – kupisz go w promocyjnej cenie na tej stronie.
- Upewnij się, że w twoim sklepie jest możliwość zakupów bez rejestracji klienta.
- Sprawdź, czy masz opisane metody dostawy, płatności oraz warunki zwrotów.
- Sprawdź, czy zdjęcia produktów są wolne od znaków wodnych.
- Upewnij się, czy twój sklep spełnia wymagania dotyczące zdjęć: produkty niebędące odzieżą pokazuj na zdjęciach o rozmiarze co najmniej 100 x 100 pikseli, w przypadku produktów odzieżowych używaj zdjęć o rozmiarze co najmniej 250 x 250 pikseli, zdjęcia nie mogą zawierać tekstów promocyjnych, znaków wodnych ani obramowania.
- Stosuj odpowiednie tytuły i opisy produktów. Mają one bezpośredni wpływ na efektywność kampanii i sprzedaży w sklepie. Tutaj przeczytasz, jak je właściwie tworzyć.
- Przeczytaj nasz poradnik o kampaniach produktowych. Możesz też obejrzeć darmowy webinar.
Co dalej?
Po przejściu powyższych kroków swoją pierwszą kampanię możesz samodzielnie uruchomić w panelu administracyjnym sklepu, w zakładce Shoper Kampanie > Zasil konto.
Konfiguracja i weryfikacja kampanii trwa po stronie Google ok. 5 dni roboczych. Po tym czasie do twojego sklepu powinny zacząć napływać pierwsze zamówienia.
Uruchamiając kampanię pamiętaj, że masz możliwość dostosowania stawki za kliknięcie w zależności od ceny lub marży produktu – jeśli zależy ci na tej drugiej opcji, skorzystaj z dodatkowego pola w edycji produktu, o nazwie CENA ZAKUPU. Pozwala ono optymalizować działania reklamowe w oparciu o marżę właśnie.
Więcej o Shoper Kampaniach przeczytasz na dedykowanej stronie.