Jakie produkty reklamujemy w kampanii Google Shopping?

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Nasi specjaliści na początku prowadzenia Shoper Kampanii skupiają się na promocji wszystkich produktów, które znajdują się w ofercie sklepu internetowego.

W zależności od branży, w której działa sklep, kampanią reklamową może zostać objęty asortyment, który cieszy się największym zainteresowaniem wśród klientów. 

WAŻNE! Kampania odpowiada na potrzeby i pytania użytkowników. Warto, aby mogli znaleźć produkty, których szukają! 

Wykluczając już na początku produkty czy całe kategorie, pozbawiasz się szansy na ich sprzedaż przy udziale kampanii reklamowej.

Ostatecznie to klient dokonuje decyzji zakupowej, a naszym zadaniem jako specjalistów od prowadzenia kampanii reklamowych jest doprowadzenie ruchu nowych klientów do twojego sklepu. 

Częstsze promowanie popularnych produktów

Popularne produkty mogą być częściej wyświetlane w ramach kampanii reklamowej.

Zależy nam na generowaniu dla twojego sklepu jak największej ilości konwersji, która przełoży się na wzrost sprzedaży. Przy optymalizacji kampanii bierzemy pod uwagę przede wszystkim potencjał zakupowy danego asortymentu

Wszystkie zmiany, jakie na bieżąco wprowadzamy w kampanii, opieramy o  zebrane dane. Dlatego ważne, by na poszczególnych etapach kampanii zbadać potencjał zakupowy poszczególnych produktów i przyjrzeć się czym są  zainteresowani użytkownicy. 

Reklama produktów w ramach kampanii reklamowych uruchomionych dla sklepu Shoper
Rys 1. Na starcie daj nam szansę na zbadanie potencjału zakupowego całej bazy produktów swojego sklepu.
Reklama produktów w ramach kampanii reklamowych uruchomionych dla sklepu Shoper
Rys 1. Na starcie daj nam szansę na zbadanie potencjału zakupowego całej bazy produktów swojego sklepu.

Dlaczego reklamowane produkty się nie sprzedają?

Wyobraź sobie sytuację, że na początku kampanii wybierasz kilkanaście produktów ze swojego asortymentu. Jednak produkty z różnych powodów nie cieszą się popularnością wśród twoich klientów

W procesie zakupowym klienci biorą pod uwagę wiele czynników, takich jak: 

  • cena produktu,
  • jakość asortymentu, 
  • kraj produkcji, 
  • marka, 
  • zaufanie do sklepu, 
  • formy dostawy czy płatności dostępne w sklepie. 

Wykluczanie produktów z udziału w kampanii reklamowej

Przy ograniczonym asortymencie mamy umiarkowane możliwości optymalizacji kampanii.

Poza tym nie posiadamy danych dotyczących pozostałych produktów, więc nawet jeżeli włączymy je po pewnym czasie do kampanii – optymalizacja działania całej kampanii reklamowej potrwa dłużej. 

Na pewno nie chcesz sytuacji, w której twoje produkty nie trafiają do zainteresowanych osób, a reklama jest nieskuteczna.

My też nie! Dlatego nie zalecamy ograniczania liczby produktów biorących udział w kampanii – szczególnie na początku jej trwania. 

Rozumiemy, że zdarzają się sytuacje, kiedy wykluczenie produktów jest uzasadnione.

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności