Wymagania techniczne do uruchomienia reklam Facebook Ads w Shoper?

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Do skuteczności reklamy w najpopularniejszym medium społecznościowym nie trzeba już chyba nikogo przekonywać. Są tylko dwa elementy, które mogą ograniczyć jej możliwości: kiepska optymalizacja lub trudności techniczne. 

Jeśli jesteś z nami, o to pierwsze nie musisz się martwić, jednak w sytuacjach niestandardowych będziemy potrzebować twojej pomocy w tej drugiej kwestii. Poniżej przedstawiamy najważniejsze wymagania techniczne, które są niezbędne, abyśmy mogli sprawnie uruchomić dla ciebie kampanię Facebook Ads. 

Przed rozpoczęciem reklamowania twoich produktów na Facebooku czeka nas spełnienie co najmniej kilku wymagań.

Z podstawowymi wymaganiami Facebooka możesz zapoznać się w tym artykule: Najważniejsze zasady prawidłowej kampanii Facebook Ads.

Co muszę zrobić, aby uruchomić Facebook Ads od Shoper Kampanie?

Po spełnieniu wymaganych warunków już tylko dwa kroki dzielą cię od uruchomienia kampanii.

Nadanie dostępu do mojej strony na Facebooku dla zespołu Shoper Kampanie.

Do włączenia reklamy potrzebujemy dostęp do twojej firmowej strony na Facebooku (fanpage). Połącz swoją stronę na Facebooku ze sklepem.

Pełna instrukcja dostępna jest w tym artykule: Jak przyznać dostęp do reklam Facebook Ads Shoper Kampanie?

Weryfikacja domeny

Kolejnym krokiem jest weryfikacja domeny, którą wykonujemy za ciebie. Jeśli weryfikacja przebiegnie prawidłowo, rozpoczniemy proces uruchamiania kampanii. 

Do czego jest potrzebna weryfikacja domeny?

Konieczność weryfikacji domeny jest związana z odpowiedzią Facebooka na zmiany po aktualizacji iOS 14 i zaostrzenie przez Apple polityki prywatności dla aplikacji. Wraz z wejściem w życie wersji iOS 14, tworzenie kampanii skierowanych na konwersje i śledzenie użytkowników korzystających z tego systemu bez ich wyraźnej zgody, stały się utrudnione.

Obecnie użytkownicy urządzeń z systemem iOS 14 mają możliwość niewyrażenia zgody na gromadzenie pewnych danych. W związku z tym Facebook zaleca wykonanie weryfikacji domeny, która zapewnia użytkownikom prywatność, a nam efektywne prowadzenie kampanii. 

Zdarzają się jednak sytuacje, w których weryfikacja domeny nie jest możliwa po naszej stronie. Dzieje się tak, gdy zweryfikowałeś już wcześniej domenę w swoim Business Managerze.

W takim przypadku nasze reklamy nie będą działać poprawnie, ponieważ to ty będziesz rozpoznawany jako właściciel domeny. Niestety, zasady Facebooka umożliwiają weryfikację domeny tylko na jednym koncie. 

Co po weryfikacji domeny?

Po poprawnej weryfikacji domeny dostępne są dwa warianty, które dzielą cię od uruchomienia kampanii Facebook Ads przez specjalistów Shoper.

Wariant 1 (rekomendowany) – odpięcie domeny z Business Managera

Udostępnij nam domenę do weryfikacji poprzez jej usunięcie z twojego Business Managera.

Więcej szczegółów na temat usuwania domeny znajdziesz w artykule: Facebook: Odpięcie domeny z Business Managera.

Wariant 2 – przypisanie nas jako partnera do domeny

Jeśli nie chcesz skorzystać z pierwszej opcji, możesz przypisać nas jako partnera do domeny – to druga z możliwości jaką daje Facebook. W tej sytuacji konieczny jest kontakt z nami. Dzięki przyznaniu nam pełnej kontroli nadal będziesz właścicielem domeny, a my będziemy mogli tworzyć dla ciebie reklamy. 

Pamiętaj, że weryfikacja domeny jest niezbędna abyśmy mogli skonfigurować zdarzenia webowe, pod które będziemy optymalizować kampanię.

Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności