Kampanie Facebook Ads – Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Czy muszę mieć stronę na Facebooku (fanpage), aby prowadzić kampanię?

Tak, aby uruchomić kampanię Facebook Ads, niezbędny jest dla nas dostęp do fanpage firmowego twojego sklepu (nie ingerujemy w treści zamieszczane na fanpage’u). 

Nie masz jeszcze strony swojej marki na Facebooku? Sprawdź:

Rekomendujemy, aby fanpage był przez ciebie prowadzony regularnie. Dzięki temu komunikujesz się ze swoimi klientami, co zwiększa wiarygodność sklepu.

Ile trwa uruchomienie kampanii?

Uruchomienia kampanii trwa zazwyczaj do 5 dni roboczych, od momentu przyznania nam niezbędnego dostępu do twojego firmowego fanpage, który jest potrzebny do prowadzenia kampanii. Nie ingerujemy w treści zamieszczane na fanpage. Kampania musi zostać zweryfikowana przez Facebooka, a następnie jest konfigurowana przez nasz zespół specjalistów. 

W Panelu administracyjnym sklepu, w zakładce Shoper Kampanie, zobaczysz odpowiednie adnotacje. W momencie, gdy kampania zostanie uruchomiona – w panelu pojawi się raport z wynikami.

Opłaciłem/opłaciłam kampanię Facebook Ads, ale w raporcie kampanii w Panelu sklepu nadal nie widać mojej wpłaty

Dopóki nie przyznasz nam dostępu do swojego firmowego fanpage’a nie możemy założyć poprawnie konta reklamowego, dlatego widoczny w panelu budżet to 0 zł. Po przyznaniu dostępu budżet zostaje jednak zaktualizowany. 

Jakie produkty biorą udział w kampanii?

W kampanii biorą udział wszystkie produkty ze sklepu, które spełniają wymagania kampanii. Koniecznie uzupełnij nazwy produktów, opisy, zdjęcia, ceny, dostępności, terminy wysyłek oraz kody producenta.

Katalog produktów, które biorą udział w kampanii, jest aktualizowany raz na dobę. Czyli wszystkie zmiany, które wprowadzisz w produktach, jak np.: dodanie nowych produktów, zmiana tytułów, opisów czy zdjęć, zostaną automatycznie zaciągnięte w ciągu 24 godzin.

Co wpływa na skuteczność kampanii Facebook Ads?

Przede wszystkim należy mieć świadomość, że kampania to proces, a nie jednorazowe działanie. Na jej skuteczność wpływają m.in: wysokiej jakości zdjęcia produktów (na białym tle lub zdjęcia kontekstowe), precyzyjne tytuły i opisy produktów; ruch, jaki pozyskujesz z innych źródeł (kampania Google Shopping, reklamy tekstowe w Google, porównywarki cen, pozycjonowanie sklepu), a także ogólne przygotowanie sklepu na przyjęcie klienta. Im dłużej kampania jest prowadzona, tym lepsze przynosi efekty. Zobacz jak przygotować sklep do kampanii Facebook Ads.

Czy mogę wybierać produkty do kampanii Facebook Ads?

Na początku trwania kampanii zalecamy promowanie wszystkich produktów, aby dokładnie zbadać ich potencjał sprzedażowy. Promując pełen asortyment, mamy szansę sprawdzić, które produkty są interesujące z punktu widzenia klientów i dotrzeć do większej liczby użytkowników. 

Nasi specjaliści optymalizują kampanię na bieżąco, aby generowała satysfakcjonujące wyniki, w danym budżecie, im dłużej kampania jest prowadzona, tym lepsze przynosi efekty. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule: Jak będą przebiegać Shoper Kampanie Facebook Ads?

Czego nie można reklamować w na Facebooku?

Na Facebooku nie wolno promować między innymi:

  • produktów nielegalnych lub niebezpiecznych,
  • wyrobów tytoniowych, w tym papierosów elektronicznych,
  • treści erotycznych,
  • broni i amunicji oraz fajerwerków,
  • produktów alkoholowych (w ograniczonym zakresie),
  • pożyczek, kryptowalut,
  • reklam środków odchudzających lub innych, które wprowadzają klienta w błąd,
  • reklam skupiających się na treściach osobowych,
  • produkty i olejki z CBD,
  • zamienniki marek.

Przed planowanym startem kampanii zobacz, jakie są zasady reklam produktowych Facebooka. Dzięki temu unikniesz odrzucenia produktów lub blokady konta:

Jaki budżet dzienny jest przeznaczony na kampanię Facebook Ads?

Budżet dzienny to w przybliżeniu budżet całościowy podzielony przez 20 dni. Standardowo kampania trwa około 3 tygodni. Ze względu na to, że na początku piksel jest pusty, nie stosujemy systemu budżetu dziennego. O wiele lepiej sprawdza się budżet całkowity, który dozuje odpowiednią ilość środków w zależności od potencjału.

Czy poprowadzicie mój fanpage?

Nie. Realizujemy reklamy produktowe na Facebooku, Instagramie, Messengerze i w sieci audience network. Nie prowadzimy fanpage naszych klientów. 

Zachęcamy jednak do prowadzenia strony na Facebooku na własną rękę. Zobacz co zrobić, aby fanpage sklepu był atrakcyjny dla twoich klientów.

Co to jest pixel Facebooka?

Piksel Facebooka, jest to kod, który bada zachowania użytkowników w witrynie i pozwala mierzyć skuteczność reklamy. Uruchamiając reklamę, wgramy swój kod, który będzie wyłapywał istotne dla nas, pod kątem optymalizacji kampanii, informacje i zdarzenia.

Czy używacie mojego Piksela Facebooka?

Nie. Wgrywamy swój kod, który już od pierwszych dni kampanii, zbiera wszystkie istotne zdarzenia w witrynie. Nie odinstalowujemy pikseli klientów jeśli je posiadają, ale zgromadzone przez nie dane, nie są wykorzystywane w Shoper Kampanii.

Gdzie mogę zobaczyć swoje reklamy?

Jeśli reklama została już stworzona i zaakceptowana przez Facebooka, można ją podejrzeć na swoim fanpage’u (w sekcji Transparentność strony). Należy kliknąć: Wyświetl więcej, a następnie w sekcji Reklamy: Go to Ad library.

W każdej kampanii jest kilka rodzajów i zestawów reklam. Z przyczyn technicznych niezależnych od nas, nie jesteśmy w stanie zaprezentować wszystkich. Jeśli chcesz sprawdzić, jak wyglądają przykładowe reklamy twojego sklepu, możesz skorzystać z biblioteki reklam facebooka.  Pamiętaj jednak, że biblioteka nie prezentuje wszystkich możliwych wariantów reklamy.

Czy muszę mieć określoną liczbę polubień fanpage’a, aby uruchomić kampanię Facebook Ads?

Nie, aby uruchomić kampanię Facebook Ads, nie potrzebujesz określonej ilości lajków. Konieczne jest posiadanie aktywnej strony firmowej na Facebooku (fanpage).

Gdy jako administrator, nadasz nam dostęp jako reklamodawcy, będziemy mogli skonfigurować i uruchomić dla Ciebie reklamy.

Daję wam dostęp do strony na Facebooku, a co z Instagramem?

W takim przypadku istnieją dwie możliwości:

Profil na Instagramie połączony z fanpagem – wtedy reklamy będą wyświetlać się na Facebooku jako prowadzone ze strony na Facebooku, a na Instagramie jako profil na Instagramie.
Brak profilu na Instagramie/profil niepołączony z fanpagem – reklama będzie się wyświetlała na Instagramie, ale jako strona z Facebooka.

Ile kosztuje jedno kliknięcie w reklamę (Facebook Ads)?

To zależy ?. Przede wszystkim od konkurencyjności, branży czy sezonowości czy grupy docelowej. Należy bowiem pamiętać, że reklama działa w systemie aukcyjnym, im więcej sklepów, które sprzedają asortyment podobny do twojego, będzie się reklamować i konkurować o miejsca reklamowe, tym droższe mogą być kliknięcia. Należy pamiętać także o tym, że w okresach wzmożonego reklamowania się (święta, black friday, itp.), kliknięcia w reklamę mogą być nieco droższe. Zwykle jedno kliknięcie kosztuje od kilkunastu do kilkudziesięciu groszy.

Mojego pytania odnośnie Facebook Ads nie ma na liście

Masz pytania o warunki umowne, rozliczenia i inne ogólnie związane z Shoper Kampaniami? Najczęściej zadawane pytania dla wszystkich oferowanych przez nas kanałów reklamowych znajdziesz w artykule:

Jeśli masz pytania dotyczące wyłącznie kampanii uruchamianych w ramach Google Ads? 

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności