Kanoniczne adresy URL “canonical”

Tag canonical jest kolejnym narzędziem oprócz rel=”nofollow”, które pomoże wyszukiwarce określić preferowaną (kanoniczną, właściwą) stronę. Przykład: po wejściu w kategorię w zależności od wybranego widoku pojawiały się różne linki:

  • http://domena.pl/pl/c/Delikatesy/9/1/name
  • http://domena.pl/pl/c/Delikatesy/9/1/desc
  • http://domena.pl/pl/c/Delikatesy/9/1/full

co było w taki sposób indeksowane przez roboty Google. Obecnie dodanie nowego tagu powoduje, że obojętnie jaki byłby wybrany widok to dla Google będzie widoczny tylko jeden w takiej postaci:
http://domena.pl/pl/c/Delikatesy/9
Canonical URL jest pod wieloma względami podobne do przekierowań 301 z punktu widzenia SEO. Nowy tag działa w każdym produkcie, stronie informacyjnej, artykule, jeżeli np. w zakładce Pozycjonowanie zostanie podany własny URL to tylko ten będzie indeksowany przez wyszukiwarkę.

Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE

W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

+ = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂