Kanoniczne adresy URL „canonical”
Tag canonical jest kolejnym narzędziem oprócz rel=”nofollow”, które pomaga wyszukiwarce określić preferowaną (kanoniczną, właściwą) stronę.
PRZYKŁAD
Po wejściu w kategorię w zależności od wybranego widoku pojawiały się różne linki:
- http://domena.pl/pl/c/Delikatesy/9/1/name
- http://domena.pl/pl/c/Delikatesy/9/1/desc
- http://domena.pl/pl/c/Delikatesy/9/1/full
co było w taki sposób indeksowane przez roboty Google.
Obecnie dodanie tagu powoduje, że obojętnie jaki byłby wybrany widok to dla Google będzie widoczny tylko jeden w takiej postaci: http://domena.pl/pl/c/Delikatesy/9
Canonical URL jest pod wieloma względami podobne do przekierowań 301 z punktu widzenia SEO. Tag działa w każdym produkcie, stronie informacyjnej czy artykule. Jeżeli np. w zakładce Pozycjonowanie zostanie podany własny przyjazny URL to tylko ten będzie indeksowany przez wyszukiwarkę.
Może zainteresować cię również:
Pozycjonowanie sklepów internetowych Shoper – funkcje platformy