Wypróbuj za darmo

    Kanoniczne adresy URL „canonical”

    Tag canonical jest kolejnym narzędziem oprócz rel=”nofollow”, które pomaga wyszukiwarce określić preferowaną (kanoniczną, właściwą) stronę.

    PRZYKŁAD

    Po wejściu w kategorię w zależności od wybranego widoku pojawiały się różne linki:

    • http://domena.pl/pl/c/Delikatesy/9/1/name
    • http://domena.pl/pl/c/Delikatesy/9/1/desc
    • http://domena.pl/pl/c/Delikatesy/9/1/full

    co było w taki sposób indeksowane przez roboty Google.

    Obecnie dodanie tagu powoduje, że obojętnie jaki byłby wybrany widok to dla Google będzie widoczny tylko jeden w takiej postaci: http://domena.pl/pl/c/Delikatesy/9

    Canonical URL
    jest pod wieloma względami podobne do przekierowań 301 z punktu widzenia SEO. Tag działa w każdym produkcie, stronie informacyjnej czy artykule. Jeżeli np. w zakładce Pozycjonowanie zostanie podany własny przyjazny URL to tylko ten będzie indeksowany przez wyszukiwarkę.


    Może zainteresować cię również:
    Pozycjonowanie sklepów internetowych Shoper – funkcje platformy

    Przetestuj sklep internetowy
    Shoper przez 14 dni za darmo

    Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności