Jak komunikować program lojalnościowy?

Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2024

Gdy program lojalnościowy zostanie włączony, to warto go zakomunikować światu!

Po aktywacji programu lojalnościowego w sklepie Shoper, system automatycznie umieści informacje o warunkach programu lojalnościowego m.in. na karcie produktu. Natomiast w Panelu klienta wyświetlona zostanie ilości zebranych punktów, ale umówmy się – to nie wystarczy do skutecznego funkcjonowania programu.

Przykład komunikacji programu lojalnościowego w sklepie internetowym
Rys 1. Przykład komunikacji programu lojalnościowego w sklepie internetowym.
Przykład komunikacji programu lojalnościowego w sklepie internetowym
Rys 1. Przykład komunikacji programu lojalnościowego w sklepie internetowym.

Sposoby komunikacji programu lojalnościowego

Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami, które polecamy wdrożyć w celu odpowiedniego zakomunikowania programu lojalnościowego ze sklepu.

Stwórz specjalną stronę informacyjną z dokładnie opisanymi warunkami programu i podlinkuj ją w widocznych miejscach (menu, stopka, info ikony czy banery).

Nie zapomnij opisać w niej jak twoi klienci będą mogli sprawdzić liczbę zgromadzonych punktów (w razie chęci wymiany punktów na produkty), gdzie znajduje się katalog z listą produktów dostępnych do wymiany.

Koniecznie umieść także informację o konieczności rejestracji w sklepie z widocznym przekierowaniem do strony rejestracji.

Dodaj regulamin programu lojalnościowego, który będzie regulował prawa i obowiązki twoje i twoich klientów. Zawrzyj w nim informacje o formie wymian punktów i ich regułach jej działania. Regulamin nie musi być skomplikowany i ubrany w paragrafy! 

Gdzie go zamieścić? Możesz na przykład dodać go jako osobną stronę informacyjną lub plik PDF i odesłać do niego z ogólnej strony informacyjnej poświęconej programowi.

Napisz post w mediach społecznościowych informujący o nowości w sklepie z krótkim i zwięzłym przekazem, co trzeba zrobić, żeby wziąć udział w programie i jakie płyną z tego korzyści.

Udostępnij wpis też w innych mediach społecznościowych (np. Instagram, TikTok, itd.).

Uzupełnił formularze i pop-upy zapisu do newslettera o informacje z dodatkowymi punktami za zapis.
Przykład formularza newsletter z informacją o dodaniu bonusowych punktów
Rys 2. Przykład formularza newsletter z informacją o dodaniu bonusowych punktów.
Przykład formularza newsletter z informacją o dodaniu bonusowych punktów
Rys 2. Przykład formularza newsletter z informacją o dodaniu bonusowych punktów.
Wykorzystaj stronę programu lojalnościowego, o której mówi punkt pierwszy. Wyślij newsletter do bazy subskrybentów informujący o uruchomieniu programu w sklepie z krótkim i zwięzłym przekazem co trzeba zrobić, żeby wziąć w nim udział i jakie płyną z tego korzyści. Kieruj ruch z newslettera bezpośrednio na stronę opisu.
Uzupełnij moduł info ikon (jeżeli taki posiadasz) z wyróżnikami marki o informacje o programie lojalnościowym. Przykład: 
Przykład modułu z ikonami (informacja o programie lojalnościowym w sklepie)
Rys 3. Przykład modułu z ikonami (informacja o programie lojalnościowym w sklepie).
Przykład modułu z ikonami (informacja o programie lojalnościowym w sklepie)
Rys 3. Przykład modułu z ikonami (informacja o programie lojalnościowym w sklepie).
Stwórz baner informujący o programie lojalnościowym w sklepie i umieść go w widocznym miejscu na stronie głównej.

Baner powinien przekierowywać na stronę informacyjną opisującą program. Przykład:

Przykład baneru graficznego w informacją o istnieniu programu lojalnościowego w sklepie
Rys 4. Przykład baneru graficznego w informacją o istnieniu programu lojalnościowego w sklepie.
Przykład baneru graficznego w informacją o istnieniu programu lojalnościowego w sklepie
Rys 4. Przykład baneru graficznego w informacją o istnieniu programu lojalnościowego w sklepie.
Przypominaj o programie lojalnościowym – po hucznym ogłoszeniu uruchomienia programu zachęcamy także, aby od czasu do czasu organizować akcje przypominające o programie, które przy okazji będą przyciągały nowych klientów.

Akcje takie trzeba oczywiście ogłaszać w mediach społecznościowych, newsletterze i sklepie, żeby dotarły do jak najszerszego grona osób.

Przykład: sklep sprzedający środki czystości ogłosił ograniczoną w czasie promocję, w której podwaja punkty lojalnościowe za zakup produktów z kategorii „Do samochodu”.

Klient wykorzystał przy akcji możliwość indywidualnego definiowania ilości punktów dla konkretnego produktu w zakładce „Program lojalnościowy” przy edycji produktu.

Pamiętaj o możliwości dodawania / odejmowania ilości punktów konkretnemu klientowi w zakładce: Obsługa sklepu > Klienci > Zarejestrowani > ikona zębatki > Edytuj > Program lojalnościowy > Zarządzaj punktami.

Dzięki temu możemy stworzyć akcję promującą program lojalnościowy, w której będziemy zachęcać do zakupu poprzez dopisanie do konta klienta określonej ilości punktów np. „Kup dowolny produkt w naszym sklepie do końca tygodnia, a my dopiszemy do twojego konta 50 punktów lojalnościowych ekstra!”.

Z włączoną opcją automatycznej wysyłki e-mail po zmianie liczby punktów nie musimy się już martwić o poinformowaniu klienta o dodaniu ekstra punktów.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • jak komunikować program lojalnościowy w sklepie.
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności