Jak komunikować program lojalnościowy?
Gdy program lojalnościowy zostanie włączony, to warto go zakomunikować światu!
Po aktywacji programu lojalnościowego w sklepie Shoper, system automatycznie umieści informacje o warunkach programu lojalnościowego m.in. na karcie produktu. Natomiast w Panelu klienta wyświetlona zostanie ilości zebranych punktów, ale umówmy się – to nie wystarczy do skutecznego funkcjonowania programu.
Powody, dla których warto mieć program lojalnościowy
Odpowiednio skonstruowany program lojalnościowy umożliwia docenienie klienta poprzez nagrodzenie go produktami lub rabatami w zamian za regularne zakupy.
Jednak dobry program lojalnościowy to coś więcej niż same korzyści materialne. Przede wszystkim to także narzędzie, które pomaga nam budować świadomość marki i długofalowe relacje z klientem, które docelowo przyniosą korzyści również nam, w postaci regularnych zamówień.
- Więcej informacji: zalety programu lojalnościowego w sklepie internetowym.
Konfiguracja programu lojalnościowego w Shoper
Zanim poinformujesz klientów o programie lojalnościowym, najpierw należy go aktywować i dostosować do swoich potrzeb. Szczegółowe kroki znajdziesz w instrukcji:
Sposoby informowania klientów o programie lojalnościowym
Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami, które polecamy wdrożyć w celu odpowiedniego zakomunikowania programu lojalnościowego ze sklepu.
Nie zapomnij opisać w niej jak twoi klienci będą mogli sprawdzić liczbę zgromadzonych punktów (w razie chęci wymiany punktów na produkty), gdzie znajduje się katalog z listą produktów dostępnych do wymiany.
Koniecznie umieść także informację o konieczności rejestracji w sklepie z widocznym przekierowaniem do strony rejestracji.
Dodaj regulamin programu lojalnościowego, który będzie regulował prawa i obowiązki twoje i twoich klientów. Zawrzyj w nim informacje o formie wymian punktów i ich regułach jej działania. Regulamin nie musi być skomplikowany i ubrany w paragrafy!
Gdzie go zamieścić? Możesz na przykład dodać go jako osobną stronę informacyjną lub plik PDF i odesłać do niego z ogólnej strony informacyjnej poświęconej programowi.
Udostępnij wpis też w innych mediach społecznościowych (np. Instagram, TikTok, itd.).
- Więcej informacji: jak wyświetlić wyróżniki marki (np. ikony) w sklepie Shoper?
Baner powinien przekierowywać na stronę informacyjną opisującą program. Przykład:
Akcje takie trzeba oczywiście ogłaszać w mediach społecznościowych, newsletterze i sklepie, żeby dotarły do jak najszerszego grona osób.
Przykład: sklep sprzedający środki czystości ogłosił ograniczoną w czasie promocję, w której podwaja punkty lojalnościowe za zakup produktów z kategorii „Do samochodu”.
Klient wykorzystał przy akcji możliwość indywidualnego definiowania ilości punktów dla konkretnego produktu w zakładce „Program lojalnościowy” przy edycji produktu.
Pamiętaj o możliwości dodawania / odejmowania ilości punktów konkretnemu klientowi w zakładce: Obsługa sklepu > Klienci > Zarejestrowani > ikona zębatki > Edytuj > Program lojalnościowy > Zarządzaj punktami.
Dzięki temu możemy stworzyć akcję promującą program lojalnościowy, w której będziemy zachęcać do zakupu poprzez dopisanie do konta klienta określonej ilości punktów np. „Kup dowolny produkt w naszym sklepie do końca tygodnia, a my dopiszemy do twojego konta 50 punktów lojalnościowych ekstra!”.
Z włączoną opcją automatycznej wysyłki e-mail po zmianie liczby punktów nie musimy się już martwić o poinformowaniu klienta o dodaniu ekstra punktów.
Warto zapamiętać!
- Czy warto aktywować program lojalnościowy dla klientów?
- Jak skonfigurować działanie programu lojalnościowego w Shoper?
- Jak komunikować program lojalnościowy w sklepie?