Klarna PayNow (dawny SOFORT): Konfiguracja płatności
Płatności Klarna PayNow (dawniej SOFORT) to jedna z usług Klarna, a zarazem wielu płatności internetowych realizujących przelewy natychmiastowe. Jej zaletą jest możliwość dokonywania płatności w obcych walutach oraz niesłabnąca renoma w zachodniej części Europy, w szczególności w krajach niemieckojęzycznych. Przekonaj zagranicznych klientów do zakupów w swoim sklepie, dzięki usłudze Klarna PayNow.
Waluty obsługiwane w integracji to: CHF, CZK, EUR, GBP, HUF, PLN
UWAGA: Konfiguracja integracji nie wiąże się z automatycznym założeniem konta w Klarna PayNow, nie jest też równoznaczna z aktywowaniem już działającego konta Klarna PayNow będącego elementem Shopera. Własne konto Klarna PayNow należy założyć samodzielnie, przed przystąpieniem do konfiguracji integracji, na tej stronie
Aktywacja metody płatności
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności
- Z listy rozwijanej Dodaj lub aktywuj alternatywny kanał płatności wybierz Klarna
- W zakładce Dane podstawowe aktywuj płatność i wskaż obsługiwane waluty
Lista walut sklepu pobierana jest z zakładki Ustawienia > Ustawienia regionalne > Waluty, w której konfigurujesz jakie waluty mają być dostępne w twoim sklepie. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj oraz tutaj
Niżej, według własnych preferencji edytuj także Komunikat potwierdzenia zamówienia oraz Komunikat emailZnacznik {payment_form} jest niezbędnym elementem Komunikatu potwierdzenia zamówienia, ponieważ pełni on rolę przycisku przejścia do zewnętrznego systemu Klarna PayNow
- W zakładce Ustawienia Klarna wprowadź ID użytkownika (numer klienta) , ID projektu (Typ projektu: Gateway) oraz klucz API – API-Key, które znajdziesz w panelu usługi Klarna PayNow
- Pamiętaj, aby utworzoną metodę płatności Klarna PayNow, połączyć z właściwą formą dostawy, zgodnie z informacjami podanymi tutaj
Jak ustawić dostawy i płatności w sklepie Shoper przedstawiliśmy w wideoporadniku: