Wypróbuj za darmo

    mBank mRaty: Konfiguracja systemu ratalnego

    Aktywacja mBank mRaty jest możliwa jedynie dla sklepów mających uruchomione Shoper Płatności. Dostępna jest dla zakupów o wartości 300 – 20 000 zł. Decyzja banku o udzieleniu kredytu następuje nawet w 15 minut od wysłania wniosku przez klienta sklepu do kilku dni roboczych

    mBank mRaty nie są objęte prowizją od metody płatności dla sprzedawcy, całość kosztów uzyskania kredytu ponosi klient sklepu decydujący się na tą formę płatności

    Obok nowoczesnych i szybkich metod płatności kartą, popularne w sklepach internetowych są także zakupy na raty. Najczęściej korzystają z nich klienci sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz, częściami samochodowymi, narzędziami, towarami wielkogabarytowymi, elektronicznymi oraz z odzieżą i galanterią skórzaną, ale popularność płatności ratalnych rośnie też szybko w innych e-branżach – m.in. sportowej oraz zabawkowej.

    Niezależnie jednak od tego, co chcesz sprzedawać, warto umożliwić zakupy na raty także w twoim sklepie. Wielu klientów nie stać bowiem na spontaniczną, jednorazową wpłatę gotówkową, a możliwość wzięcia towaru na raty pozwoli im na zrobienie zakupów, na które być może nie mogliby sobie pozwolić.

    Cały proces wnioskowania klienta twojego sklepu o raty, odbywa się w jednym oknie przeglądarki. Klient nie jest odsyłany do żadnych dodatkowych komunikatów mailowych czy placówki banku. Złożenie wniosku, otrzymanie decyzji z banku i zaakceptowanie umowy odbywa się w jednym procesie kredytowym przy minimum formalności. Zdolność kredytowa klienta weryfikowana jest przez bank w oparciu o deklarację dochodu, którą składa na wniosku o pożyczkę.


    mRaty od mBanku to jedna z popularniejszych metod finansowania zakupów przez konsumentach w sklepach Shoper.
    Poniżej możesz znaleźć podstawowe pytania i odpowiedzi, które są najczęściej zadawane przez sprzedawców zainteresowanych uruchomieniem usługi. Na końcu tego artykułu znajdziesz również FAQ dla klienta sklepu, które możesz wykorzystać w swoim sklepie.


    Kto może aktywować mRaty w Shoper?

    • Aktywacja mBank mRaty jest możliwa jedynie dla sklepów mających uruchomione Shoper Płatności. Dzięki temu formalności ograniczone są do minimum.


    Jak aktywować mRaty w Shoper?

    • Jest to bardzo proste. Zapoznaj się ze szczegółową instrukcją dostępną w dalszej części artykułu.


    Czy sprzedając przez mRaty sprzedawca zapłaci prowizję?

    • mBank mRaty nie są objęte prowizją od metody płatności dla sprzedawcy, całość kosztów uzyskania kredytu ponosi klient sklepu decydujący się na tą formę płatności.


    Kiedy sklep otrzyma środki za zakup towaru sfinansowany mPożyczką? Kiedy jako sprzedawca otrzymam środki za zakup zrealizowany mPożyczką? Od razu całość czy może otrzymam je w ratach?

    • Środki na rachunek sprzedawcy wpływają od razu po uruchomieniu kredytu. Środki wpływają w całości.


    Czy mBank oferuje również raty 0% dla klienta, a sprzedawca ponosi prowizje?

    • Tak, w swojej ofercie mBank posiada również rozwiązanie dotyczące rat 0% dla klienta. W tym przypadku to sprzedawca ponosi prowizję. By oferować raty 0% od mBank należy skontaktować się z mBankiem.


    Jak zrealizować zwrot środków np. gdy klient zwraca zakupiony towar?

    • Środki na rachunek sprzedawcy wpływają bezpośrednio z rachunku technicznego mBanku. Na ten rachunek również środki powinny wrócić w przypadku zwrotu towaru przez klienta.


    Czy można zwiększyć limit tzn. zaoferować klientom mRaty na wyższe kwoty niż 20 tys. PLN?

    • Kwota 20 tys. PLN to maksymalna kwota kredytowania, nie ma możliwości aby ją zwiększyć.

     

    Aktywacja mBank mRaty

    1. Przejdź do zakładki Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności, a następnie kliknij AKTYWUJ przy mBank mRaty
      mBank mRaty
    2. Wypełnij ustawienia płatności oraz opcjonalnie aktywuj opcję promowania płatności w sklepie (omówioną w dalszej części tej instrukcji), wówczas możliwa będzie dalsza edycja

      Pole numer konta to numer twojego rachunku bankowego, na który przelane zostaną środki natychmiast po przyznaniu kredytu klientowi

      mBank mRaty

    3. Po wypełnieniu ustawień płatności i zapisaniu, pojawią się Dane podstawowe w których uzupełniasz/aktywujesz odpowiednio pola:
      • Nazwa
      • Opis (jest polem opcjonalnym)
      • Aktywność (definiuje włączenie / wyłączenie usługi mRaty w koszyku sklepu)
      • Obsługiwane waluty – usługa dostępna tylko dla waluty PLN

      Oraz dwa komunikaty:
      domyślnie uzupełniony Komunikat po złożeniu zamówienia (wyświetlony w ostatnim kroku koszyka, powinien dokładnie informować klienta, jak opłacić zamówienie) oraz opcjonalny Komunikat email wysyłany na adres email klienta, który możesz uzupełnić podobną treścią jak w komunikacie po złożeniu zamówienia (w razie gdyby klient zamknął przypadkowo okno przeglądarki)

    4. W polu Ustawienia mBank mRaty znajdują się pola zawierające podane przez ciebie dane, między innymi numer konta czyli numer rachunku bankowego, na który przelane zostaną środki natychmiast po przyznaniu kredytu klientowi oraz możliwość zmiany danych
    5. Po zapisaniu konfiguracji i aktywacji płatności w sklepie, jest ona widoczna w koszyku sklepu od razu

    Banery reklamowe mBank mRaty

    UWAGA: Jeżeli sklep ma wyłączone wyświetlanie informacji o cookies lub wyświetla tylko podstawową informację o cookies, banery nie będą widoczne. Wymienione poniżej banery reklamowe wyświetlają się tylko pod warunkiem wyrażenia zgody na cookies marketingowe, w ramach pełnego widgetu cookies – instrukcję jak go aktywować znajdziesz tutaj.

    Informacje o mRatach, oprócz opcji promocyjnych opisanych dalej, pojawią się na karcie produktu (dla produktów powyżej 300 zł)
    mBank mRaty
    Oraz w kroku 1 koszyka, podczas finalizacji zamówienia
    mBank mRaty

    Jak skutecznie promować mRaty w swoim sklepie?

    W ustawieniach płatności w sekcji Opcje promocyjne, dostępna jest możliwość aktywacji grafiki pokazującej się w module slider’a jako forma promowania – Dodaj do slider’a grafikę
    mBank mRaty

    UWAGA: Grafika promująca mBank mRaty zostanie dodana jeśli posiadasz aktywny moduł Slider, ustawiony na całą szerokość strony.
    Umieść slider na stronie głównej swojego sklepu i pokaż klientom nową metodę płatności za zakupy.

    Akceptacja / Brak akceptacji wniosku ratalnego złożonego przez klienta sklepu

    1. Gdy bank zaakceptuje wniosek o raty:
      • status płatności w sklepie zamienia się na Opłacone
      • w edycji zamówienia status płatności zmienia się na Inna (#nr_płatności – zaakceptowany)
      • klient sklepu dostaję informację na temat decyzji ze strony mBanku
      • bank przesyła pieniądze na wskazane konto bankowe sklepu
    2. Gdy bank odrzuci wniosek o ratę:
      • status płatności w sklepie zamienia się na Nieopłacone
      • w edycji zamówienia status płatności zmienia się na Inna (#nr_płatności – odrzucony)
      • klient sklepu dostaje informację na temat decyzji ze strony mBanku

    UWAGA: Po szczegółowe informacje na temat systemu ratalnego mBank mRaty należy udać się bezpośrednio do przedmiotowego banku. Shoper umożliwia integrację, nie udziela jednak informacji na temat szczegółów i aktualności oferty

     

    FAQ mRaty – podstawowe pytania i odpowiedzi dla klienta sklepu

    mRaty od mBanku to jedna z popularniejszych metod finansowania zakupów przez konsumentów w sklepach Shoper. Poniżej możesz znaleźć podstawowe pytania i odpowiedzi, które są najczęściej zadawane przez klientów zainteresowanych skorzystaniem z mRat jako metody do opłacenia zakupów internetowych.

    Czy mogę wykorzystać poniższe odpowiedzi i umieścić je na stronie swojego sklepu internetowego, tak by lepiej poinformować klientów o mRatach?

    TAK. Rekomendujemy by w wybranym miejscu na stronie sklepu umieścić odpowiednią zakładkę o „mRaty – pytania i odpowiedzi dla klienta”.


    Od jakiej kwoty można finansować zakupy za pomocą mRat?

    • mRaty dostępne są dla zakupów o wartości 300 – 20 000 PLN. Decyzja banku o udzieleniu kredytu następuje nawet w 15 minut od wysłania wniosku przez klienta sklepu do kilku dni roboczych


    Zwrot towaru sfinansowany mPożyczką – jak to zrobić?

    • Klient, który zdecyduje się zwrócić towar sfinansowany mPożyczką powinien dokonać zwrotu zgodnie z regulaminem sklepu. Sprzedawca wówczas przelewa środki na rachunek, z którego przyszła płatność za towar, czyli na rachunek techniczny mBanku. Klient powinien skontaktować się z bankiem w celu zamknięcia mPożyczki pod adresem: https://www.mbank.pl/kontakt/oferta-indywidualna/


    Czy można zwiększyć limit tzn. czy klienci z korzystający z mRat mogą uzyskać wyższe finansowanie niż 20 000 PLN?

    • Kwota 20 000 PLN to maksymalna kwota kredytowania, nie ma możliwości aby ją zwiększyć.


    mPożyczka – jak odstąpić od umowy?

    • Klient ma 14 dni od zawarcia umowy mPożyczki by od niej odstąpić. Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć pisemnie w placówce lub wysłać je do banku pocztą. Do odstąpienia od umowy klient może wykorzystać wzór oświadczenia dostępny na stronie mBanku lub sporządzić je samodzielnie.W przypadku odstąpienia przez klienta, umowa mPożyczki uważana jest za niezawartą. Klient ma wówczas obowiązek zwrotu udostępnionej pożyczki z odsetkami. Termin na zwrot wynosi maksymalnie 30 dni, licząc od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.Odstąpienie od umowy mPożyczki nie jest jednoznaczne z odstąpieniem od umowy ze sprzedawcą (zwrotem towaru).


    Jak wygląda zawarcie umowy mPożyczki z klientem?

    • Warunkiem zawarcia umowy jest poprawne wypełnienie wniosku kredytowego oraz otrzymanie pozytywnej decyzji kredytowej.1. Klient, który ma konto w mBanku otrzyma maila z informacją, że umowa czeka na akceptację. W tym samym czasie otrzyma wiadomość push w aplikacji oraz wiadomość w serwisie transakcyjnym. Następnie klient powinien zaakceptować umowę w serwisie transakcyjnym/ aplikacji mobilnej formą autoryzacji, którą wybrał w mBanku.2. Klienci, którzy nie posiadają rachunku w mBanku otrzymają maila z linkiem do zawarcia umowy. mBank wyśle maila na adres, który został podany we wniosku kredytowym. Po zawarciu umowy i uruchomieniu kredytu klient otrzyma maila z pakietem aktywacyjnym.3. Po zawarciu umowy klient otrzyma od mBanku maila z dokumentami potwierdzającymi zawarcie umowy oraz harmonogramem spłat kredytu. Aktualny harmonogram klient znajdzie także w serwisie transakcyjnym mBanku.


    Kiedy klient zapłaci pierwszą ratę mPożyczki i gdzie znajdzie numer rachunku do spłaty?

    • Pierwszą ratę kapitałowo-odsetkową klient, który skorzystał z mPożyczki zapłaci najwcześniej po 28 dniach od daty uruchomienia kredytu, nie później jednak niż po 61 dniach. Oznacza to, że pierwsza rata może być wyższa od pozostałych, gdyż mBank odsetki nalicza za większą liczbę dni – od dnia uruchomienia do dnia spłaty pierwszej raty.Klient numer rachunku do spłaty znajdzie w umowie kredytowej. Numer ten klient może też sprawdzić w serwisie transakcyjnym mBanku.Więcej informacji znajdziesz na stronie: https://www.mbank.pl/indywidualny/kredyty/kredyty-gotowkowe/mraty/


    Jak ustawić dostawy i płatności w sklepie Shoper przedstawiliśmy w wideoporadniku

    Przetestuj sklep internetowy
    Shoper przez 14 dni za darmo

    Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności