Wypróbuj za darmo

    Konfiguracja walut w sklepie

    Oprogramowanie Shoper daje możliwość dodawania wielu walut do jednej lub różnych wersji językowych. Dzięki tej opcji udostępnisz każdemu klientowi zakup w walucie, która mu najbardziej odpowiada.

    Przykład: dla polskiej wersji językowej sklepu domyślną walutą jest polski złoty – taka konfiguracja jest wystarczająca, jeśli prowadzisz sprzedaż tylko na rynku polskim.
    Jeżeli jednak wychodzisz ze swoim e-biznesem poza granice kraju, możesz dodatkowo udostępnić klientom składanie zamówień np. w walucie euro.

    Jeśli chcesz sprzedawać również na zagranicznych rynkach, stwórz wersje językowe swojego sklepu. Dodatkowo skonfiguruj je tak, aby każda z nich była powiązana z inną walutą, np. wersja polska z PLN, a wersja angielska z GBP. Sprawdź, jak dokonać poprawnych ustawień.

    UWAGA: Konfigurację walut najlepiej przeprowadzić przed pojawieniem się pierwszych zamówień w sklepie. Późniejsze zmiany mogą być utrudnione ze względu na powiązania ustawień walut i języków z zamówieniami.


    Z tego artykułu dowiesz się:

    I. Jak dodać walutę i ustalić przelicznik
    II. Jak powiązać walutę z wersją językową
    III. Jak umożliwić klientowi zmianę waluty na stronie sklepu
    IV. Jak skonfigurować płatność w walutach

    I. Dodawanie walut i ustalanie przelicznika

    Konfiguracja walut dostępna jest w zakładce Ustawienia > Ustawienia regionalne > Waluty.

    Wstępnie w oprogramowaniu skonfigurowane są waluty widoczne na poniższym widoku

    Domyślną aktywną walutą jest złoty polski. Pozostałe: dodatkowe i nieaktywne waluty to: dolar amerykański, euro, funt szterling.

    Jeżeli chcesz dodać nową walutę, kliknij w prawym górnym rogu DODAJ WALUTĘ.

    Następnie wybierz ją z listy, ustal przelicznik i zadecyduj o pozostałych ustawieniach.

    Domyślna waluta sklepu oznacza, że cena każdego produktu dodanego do sklepu będzie w niej wyrażona w panelu administracyjnym sklepu (na liście asortymentu i zamówień), dotyczy to również cen dostaw. Względem domyślnej waluty sklepu będą przeliczane ceny produktów w innych walutach. Uwzględniany będzie ustalony kurs – o jego konfiguracji przeczytasz w dalszej części. Zmiana domyślnej waluty sklepu możliwa jest tylko po usunięciu wszystkich zamówień w sklepie.

    Bardzo ważnym ustawieniem w sklepie jest kurs waluty. Jeżeli posiadasz więcej wersji językowych sklepu, ceny produktów przeliczają się według kursu ustalonego przez ciebie w konfiguracji kursu waluty (oprogramowanie nie umożliwia wpisania osobnych cen tego samego ID produktu w zależności od wersji językowej). O konfiguracji kursu waluty przeczytasz w dalszej części.

    Jeżeli chcesz aktywować obecną na liście walutę, przesuń suwak aktywności w prawo – zmiana powinna zostać potwierdzona komunikatem widocznym w prawym dolnym rogu

    Pod ikoną trybika w kolumnie Akcje widoczne są opcje:

    • pobierz kurs z NBP – kliknięcie pobiera do wglądu aktualny kurs waluty w Narodowym Banku Polskim, nie synchronizuje się jednak na bieżąco w czasie, jest tylko pobierany z momentu w którym klikniesz w opcję; dodatkowo samo pobranie kursu z NBP nie aktualizuje cen w sklepie, służy do tego synchronizacja;
    • synchronizacja – kliknięcie opcji powoduje pobranie aktualnego kursu z NBP i zaktualizowanie cen w sklepie zgodnie z kursem;
    • edytuj – pozwala na ustalenie własnego kursu waluty oraz dodatkowo aktywności i domyślnej waluty;
    • usuń – usuwa daną walutę z listy. Jeżeli jednak w systemie sklepu znajdują się zamówienia złożone z użyciem danej waluty, nie ma możliwości jej usunięcia z listy walut. Dopiero po usunięciu wszystkich zamówień z daną walutą, system umożliwi jej usunięcie.

    II. Jak powiązać walutę z wersją językową

    Do każdej wersji językowej możesz przyporządkować jedną walutę główną w której będą widoczne ceny po wejściu na daną wersję językową i waluty dodatkowe, w których będzie można zakupić dany produkt (pod warunkiem, że dostępne metody płatności będą umożliwiały sfinalizowanie transakcji w wybranej walucie, o czym przeczytasz dalej).

    Walutę główną powiążesz z wersją językową w zakładce Ustawienia > Ustawienia regionalne > Języki. Kliknij na wybrany język i w Danych podstawowych wskaż jego walutę główną

    Na liście wyboru pojawią się tylko aktywne (Ustawienia > Ustawienia regionalne > Waluty) waluty.

    Więcej informacji na temat tworzenia wersji językowych znajdziesz tutaj

     

    III. Zmiana waluty na stronie

    Jeżeli posiadasz kilka wersji językowych i do każdej z nich przyporządkujesz własną walutę, po otworzeniu strony przez klienta ceny będą widoczne we właściwej dla danej wersji językowej walucie.

    Możesz jednak umożliwić klientowi wybór innej (aktywnej) waluty.

    Dokonanie zakupu w innej niż domyślna na danej wersji językowej walucie, będzie możliwe pod warunkiem, że dostępne metody płatności będą umożliwiały sfinalizowanie transakcji w wybranej walucie.

    W tym celu:

    1. Przejdź do Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny > Moduły
    2. W wybranym układzie (np. na stronie głównej i/lub pozostałych) w DOSTĘPNE MODUŁY wyszukaj moduł zmiany języka o nazwie Waluty, możesz wejść w jego edycję (która jest możliwa również po umieszczeniu modułu na stronie) aby dokonać zmian

    3. Przeciągając umieść moduł w wybranym miejscu na stronie i ZAPISZ zmiany u dołu

    Szablony graficzne z naszej oferty RWD012 oraz RWD036 oferują dodatkowo wbudowany moduł zmiany walut w nagłówku

     

    IV. Metody płatności w walutach

    Każdy sposób płatności możesz powiązać z wybranymi walutami w zakresie obsługi walut jaki oferujemy w dostarczanych integracjach. Pamiętaj, że by móc przejść do konfiguracji interesującej cię metody płatności, najpierw musisz utworzyć i aktywować waluty.

    Zobacz tutaj jakie waluty obsługują poszczególne kanały płatności zintegrowane z Shoper
    i przejdź do właściwej instrukcji.

    Tradycyjny przelew bankowy możesz połączyć z każdą walutą, zweryfikuj jednak w swoim banku, czy przelew w innej walucie wpłynie na podany przez ciebie numer rachunku bankowego.
    Żeby skonfigurować tradycyjny przelew bankowy, skorzystaj z tej instrukcji (pamiętaj, że waluta musi być aktywna, aby pojawiła się na liście wyboru podczas konfiguracji tej metody płatności).

    UWAGA: Jeżeli prowadzisz swój sklep w kilku wersjach językowych powiązanych z różnymi walutami i chcesz aby dla każdej z nich płatności były dokonywane na inne rachunki bankowe, dla każdej wersji językowej utwórz osobną płatność typu Tradycyjny przelew bankowy (nie dokonuj tłumaczenia tego sposobu płatności z innego języka) i powiąż z właściwą walutą.


    Może zainteresować cię również:

    Zmiana waluty produktu na inną niż domyślna
    Jak poprawnie skonfigurować dodatkową wersję językową?

    Przetestuj sklep internetowy
    Shoper przez 14 dni za darmo

    Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności