Koszyk, który więcej sprzedaje

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Wdrożyłeś/aś w swoim sklepie podstawowe ustawienia koszyka, a klienci odwiedzają sklep i dokonują zakupów? W poniższym poradniku poznasz metody modyfikacji koszyka oraz ogólnych ustawień, które zwiększają sprzedaż w sklepie internetowym.

Dodaj darmową dostawę

Jak podaje raport Gemius za 2021 rok, spośród wszelkich dodatkowych usług związanych z dostawą, dla 88% kupujących, darmowa dostawa jest najbardziej motywującą do dokonania zakupu w sklepie internetowym. Powiedzmy sobie szczerze: nie potrzeba zaawansowanych badań do stwierdzenia, że jako klienci niezbyt lubimy płacić za dostawę.

Proponuj dodatkowe produkty w koszyku

W koszyku warto wykorzystać mechanizmy, których zadaniem będzie zachęcenie klientów do zakupu dodatkowych produktów. Poszczególne mechanizmy różnią się przede wszystkim tym, według jakich reguł prezentują produkty.

Wygląd mechanizmów zależy przede wszystkim od ogólnych ustawień szablonów czy projektu graficznego twojego sklepu internetowego Shoper.

Próbki, gratisy, ubezpieczenie

W koszyku możemy także zaproponować uniwersalne produkty, które zwiększają wartość zakupów, ale także polepszają odbiór naszego sklepu.

Wśród najpopularniejszych w tym miejscu możemy wymienić:

  • próbki konkretnych produktów lub zestawy próbek,
  • drukowany katalog naszych produktów,
  • pakowanie na prezent,
  • opakowanie zero waste,
  • ubezpieczenie przesyłki,
  • uniwersalne przedłużenie gwarancji,
  • akcje charytatywne np. karma dla pobliskiego schroniska, 
  • wybrany produkt.

Do prezentacji takich produktów klienci Shoper mogą skorzystać z aplikacji: HotBasket dodatki w koszyku

Inspiracja przykładowe zastosowanie aplikacji HotBasket:

Przykład użycia aplikacji HotBasket w sklepie internetowym Shoper
Rys 13. Przykład użycia aplikacji HotBasket w sklepie internetowym Shoper.
Przykład użycia aplikacji HotBasket w sklepie internetowym Shoper
Rys 13. Przykład użycia aplikacji HotBasket w sklepie internetowym Shoper.

Podsumowanie – koszyki, które skutecznie sprzedają

Powyżej przedstawiliśmy kilka rozwiązań i mechanizmów jakie warto wprowadzić na stronie koszyka, aby podnosić wartość sprzedaży jak i sam współczynnik konwersji.

Twoim zadaniem będzie wybrać te najbardziej dopasowane do branży, wielkości prowadzonego sklepu czy efektów jakie chcesz osiągnąć.

Pamiętaj, że np. w przypadku proponowania produktów w koszyku wystarczy jedno lub dwa rozwiązania – a w miarę rozwoju sklepu lub zmiany strategii, można wybrać coś nowego.

Warto zapamiętać!
W powyższym poradniku zostało wyjaśnione:
  • jak wprowadzić darmową dostawę i jak ją prezentować?
  • jakie pokazywać dodatkowe produkty w koszyku?
  • jakie mechanizmy wybrać w zależności od osiągnięcia pożądanego efektu?
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności