Mapowanie wariantów dla Google Merchant Center

Ostatnia aktualizacja: 22 listopada 2024

Shoper umożliwia mapowanie wariantów dla Google Merchant Center, należy jednak pamiętać, że warianty muszą być magazynowe.

Integracja sklepu Shoper z Google Merchant Center

Zapoznaj się z artykułem, który wyjaśnia, jak zintegrować sklep Shoper z Google Merchant Center:

Jak zmapować warianty sklepu Shoper dla Google Merchant Center?

Aby dokonać zmapowania wariantów:

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Dodatki i integracje (A) > Inne integracje (B) i kliknij: KONFIGURUJ (C) pod logiem: Google Shopping.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Products > Konfiguracja
Rys 1. Skonfiguruj integrację z Google Shopping w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Products > Konfiguracja
Rys 1. Skonfiguruj integrację z Google Shopping w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Przejdź do zakładki: Mapowanie wariantów produktów (A) i przy określonej grupie wariantów z sekcji: Akcje wybierz opcję: Mapowanie (B).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Products > Konfiguracja > Warianty > Mapowanie
Rys 2. Skorzystaj z funkcji mapowania wariantów produktów dostępnej w integracji Google Shopping.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Products > Konfiguracja > Warianty > Mapowanie
Rys 2. Skorzystaj z funkcji mapowania wariantów produktów dostępnej w integracji Google Shopping.
Wybierz cechy (A), które mają zostać zmapowane i kliknij: ZAPISZ I WRÓĆ DO LISTY lub ZAPISZ (B).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Products > Konfiguracja > Warianty > Mapowanie
Rys 3. Rozpocznij mapować warianty produktów do atrybutów Google.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Products > Konfiguracja > Warianty > Mapowanie
Rys 3. Rozpocznij mapować warianty produktów do atrybutów Google.

Przy kolejnym generowaniu pliku xml dla Google Merchant Center warianty zostaną zmapowane.

Plik produktowy dla Google Merchant Center

Plik produktowy składa się z zadeklarowanych przez sprzedawców produktów i ich atrybutów.

Za każdym razem, kiedy użytkownik wpiszę w wyszukiwarkę słowa kluczowe, system znajduje wszystkie produkty, które posiadają te słowa w opisie lub tytule w pliku produktowym. Produkty do wyświetlenia wybierane są na podstawie aukcji co w dużym skrócie oznacza, że system wybierze te, które w: AdWords zadeklarowały gotowość do zapłacenia najwyższej kwoty za kliknięcie oraz posiadają plik produktowy najwyższej jakości. Jakość pliku jest parametrem tak samo ważnym jak: stawka, warto więc poświęcić czas na jego optymalizację, co pozwoli na późniejsze oszczędności.

Plik produktowy musi być zgodny z szeregiem zasad wyznaczonych przez Google, który pilnuje, by reklamy były jak najbardziej użyteczne oraz zgodne z prawem. Dzięki platformie Shoper nie trzeba się martwić o większość wymogów dotyczących stron docelowych (w tym przypadku kart produktów), należy jednak pamiętać o konieczności zainstalowania: certyfikatu SSL, który jest gwarantem bezpieczeństwa danych.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak aktywować integrację sklepu z Google Merchant Center?
  • Jak dokonać zmapowania wariantów produktów w Panelu administracyjnym sklepu Shoper?
  • Jak sformatować informacje o produktach na potrzeby Merchant Center (plik XML)?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności