Aplikacja: Messenger – błyskawiczna komunikacja z klientami
Shoper Messenger to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku e-commerce, który coraz mocniej korzysta z funkcjonalności mediów społecznościowych i szybkich form komunikacji. Aplikacja Messenger pozwala na bezpośredni i wygodny kontakt z klientem e-sklepu za pośrednictwem najpopularniejszego komunikatora. Z aplikacji można korzystać zarówno na komputerach, jak i urządzeniach przenośnych z systemem iOS oraz Android. Dzięki niej klient ma możliwość szybszego dostępu do oferty sklepu, sprawdzania zamówień i zgłaszania pytań na temat oferty. Właściciel sklepu może natomiast informować go o promocjach i nowych dostawach na stronie. Tak jak obie strony lubią to robić najbardziej.
Instalacja aplikacji
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Dodatki i integracje > Aplikacje
- Wyszukaj aplikację Shoper Messenger na liście i kliknij ZAINSTALUJ APLIKACJĘ
- Zapoznaj się z opisem aplikacji, następnie zaakceptuj regulamin usługi App Store i kliknij Instaluj
- Po zainstalowaniu aplikacji pojawi się ona w zakładce Dodatki i integracje > Moje aplikacje. Kliknij w ikonę konfiguracji
Konfiguracja aplikacji
- Aby włączyć w sklepie aplikację, należy połączyć sklep z kontem na Facebooku. Żeby to zrobić, kliknij w przycisk Zweryfikuj konto.
- Wprowadź dane do logowania lub potwierdź chęć przypisania aplikacji do już zalogowanego konta na Facebooku.
- Połączenie ze stroną na Facebooku – Ustawienia strony na Facebooku
Wybierz stronę na Facebooku, która ma zostać połączona z aplikacją Messenger
- Rozmowy automatyczne – komunikacja z automatem
Dzięki uruchomieniu tej opcji, klienci sklepu będą mogli nawiązać kontakt w aplikacji Messenger (lub w wiadomościach na portalu Facebook.com) z automatem (tzw. botem).
Inteligentny bot będzie w stanie wyświetlić np. informację o zamówieniu, asortymencie sklepu, promocjach itp.Aby uruchomić tę opcję komunikacji ze sklepem, zmień wartość Automatyczne rozmowy na TAK, następnie Zapisz konfigurację.
Dostępne komendy:Wpisz:
“przeglądaj” żeby przeglądać ofertę sklepu,
“rozmowa” żeby móc porozmawiać z naszym pracownikiem,
“szukaj” aby szukać produktów,
“promocje” aby zobaczyć aktualne oferty promocyjne,
“status” by sprawdzić status zamówienia.
Dostępne są również wyszukania produktów oraz kategorii po frazach kluczowych, np. „legginsy”
- Ustawienia przycisku – Message us
Message us to przycisk umożliwiający klientom sklepu, szybki kontakt ze sklepem przez stronę messenger.com. Po aktywowaniu tej opcji, w sklepie umieszczany jest przycisk Message us. Po wyborze przycisku klient zostaje przekierowany bezpośrednio do okna komunikatora. Strona messenger.com jest równoznaczna z opcją korespondencji na portalu facebook.com.
Ustawienia wyświetlania przycisku
Pozycja – miejsce wyświetlania przycisku; Wartości: lewy górny róg, prawy górny róg, lewy dolny róg, prawy dolny róg.
Rozmiar – sposób prezentowania przycisku; Wartości: duży, bardzo duży, standardowy.
Kolor – kolor prezentowania przycisku; Wartości: biały, niebieski.Aby uruchomić funkcję, należy wybrać wartość Włącz przycisk na TAK, następnie Zapisz konfigurację.
- Powiadomienia o statusie zamówienia w Messengerze
Podczas składania zamówienia, klient może wyrazić zgodę na otrzymanie wiadomości na temat statusów zamówienia, potwierdzenie oraz podsumowania zamówienia. Wyrażając zgodę na otrzymanie tego rodzaju wiadomości, klient w każdym momencie będzie mógł wyświetlić szczegóły do 10 zamówień wstecz.
Kiedy powiadamiać klienta
Wiadomość wysyłana do klienta po utworzeniu zamówienia w sklepie
Przycisk zgody na otrzymywanie wiadomości o statusach zamówieniaPrzycisk umiejscowiony jest w drugim kroku zamówienia (dane zamawiającego). Jeżeli przeglądarka posiada informację na temat aktualnie zalogowanego konta, kliknij w opcję Wyślij do Messengera.
Jeżeli nie jesteś zalogowany, kliknij w przycisk Zaloguj się. Wprowadź dane do konta na Facebooku, następnie kliknij Zaloguj się.
Wygląd przycisku
Rozmiar – sposób prezentowania przycisku; Wartości: duży, bardzo duży, standardowy.
Kolor – kolor wyświetlania przycisku; Wartości: biały, niebieski.Aby uruchomić funkcję, należy wybrać wartość Włącz powiadomienia na TAK, następnie Zapisz konfigurację.