Shoper Messenger to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku e-commerce, który coraz mocniej korzysta z funkcjonalności mediów społecznościowych i szybkich form komunikacji. Aplikacja Messenger pozwala na bezpośredni i wygodny kontakt z klientem e-sklepu za pośrednictwem najpopularniejszego komunikatora. Z aplikacji można korzystać zarówno na komputerach, jak i urządzeniach przenośnych z systemem iOS oraz Android. Dzięki niej klient ma możliwość szybszego dostępu do oferty sklepu, sprawdzania zamówień i zgłaszania pytań na temat oferty. Właściciel sklepu może natomiast informować go o promocjach i nowych dostawach na stronie. Tak jak obie strony lubią to robić najbardziej.
Instalacja aplikacji
- Zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu.
- Przejdź do zakładki “Aplikacje > Aplikacje”.
- Kliknij w ikonę “Zainstaluj”.
- Zapoznaj się z działaniem aplikacji, a następnie zaakceptuj regulamin usługi App Store.
- Aby zainstalować aplikację, wciśnij “Instaluj”.
Konfiguracja aplikacji
- Przejdź do zakładki “Aplikacje > Moje aplikacje”.
- Kliknij w ikonę aplikacji.
- Aby włączyć w sklepie aplikację “Messenger”, należy połączyć sklep z kontem na Facebooku. Żeby to zrobić, kliknij w przycisk “Zweryfikuj konto”.
- Wprowadź dane do logowania lub potwierdź chęć przypisania aplikacji do już zalogowanego konta na Facebooku.
- Połączenie ze stroną na Facebooku– Ustawienia strony na Facebooku
Wybierz stronę na Facebooku, która ma zostać połączona z aplikacją Messenger
- Rozmowy automatyczne– komunikacja z automatem
Dzięki uruchomieniu tej opcji, klienci sklepu będą mogli nawiązać kontakt w aplikacji Messenger(lub w wiadomościach na portalu Facebook.com) z automatem (tzw. botem).
Inteligentny bot będzie w stanie wyświetlić np. informację o zamówieniu, asortymencie sklepu, promocjach itp.Aby uruchomić tę opcję komunikacji ze sklepem, zmień wartość Automatyczne rozmowy na “Tak”, następnie “Zapisz konfigurację”..
Dostępne komendy:
Wpisz:
“przeglądaj” żeby przeglądać ofertę sklepu,
“rozmowa” żeby móc porozmawiać z naszym pracownikiem,
“szukaj” aby szukać produktów,
“promocje” aby zobaczyć aktualne oferty promocyjne,
“status” by sprawdzić status zamówienia.Dostępne są również wyszukania produktów oraz kategorii po frazach kluczowych, np. “legginsy”.
- Ustawienia przycisku – Message us
Message us to przycisk umożliwiający klientom sklepu, szybki kontakt ze sklepem przez stronę: https://www.messenger.com. Po aktywowaniu tej opcji, w sklepie umieszczany jest przycisk Message us. Po wyborze przycisku klient zostaje przekierowany bezpośrednio do okna komunikatora. Strona messenger.com jest równoznaczna z opcją korespondencji na portalu https://www.facebook.com.
Ustawienia wyświetlania przycisku
Pozycja – miejsce wyświetlania przycisku, Wartości: lewy górny róg, prawy górny róg, lewy dolny róg, prawy dolny róg
Rozmiar – sposób prezentowania przycisku, Wartości: duży, bardzo duży, standardowy
Kolor – kolor prezentowania przycisku, Wartości: biały, niebieskiAby uruchomić funkcję, należy wybrać wartość “Włącz przycisk” na “Tak”, następnie “Zapisz konfigurację”.
- Powiadomienia o statusie zamówienia w Messengerze
Podczas składania zamówienia, klient może wyrazić zgodę na otrzymanie wiadomości na temat statusów zamówienia, potwierdzenie oraz podsumowania zamówienia. Wyrażając zgodę na otrzymanie tego rodzaju wiadomości, klient w każdym momencie będzie mógł wyświetlić szczegóły do 10 zamówień wstecz.
Kiedy powiadamiać klienta
Wiadomość wysyłana do klienta po utworzeniu zamówienia w sklepie.
Przycisk zgody na otrzymywanie wiadomości o statusach zamówienia
Przycisk umiejscowiony jest w drugim kroku zamówienia (dane zamawiającego). Jeżeli przeglądarka posiada informację na temat aktualnie zalogowanego konta, kliknij w opcję Wyślij do Messengera.
Jeżeli nie jesteś zalogowany, kliknij w przycisk: Zaloguj się.
Wprowadź dane do konta na Facebooku, następnie kliknij Zaloguj się.
Wygląd przycisku
Rozmiar – sposób prezentowania przycisku, Wartości: duży, bardzo duży, standardowy
Kolor – kolor wyświetlania przycisku, Wartości: biały, niebieski
Aby uruchomić funkcję, należy wybrać wartość “Włącz powiadomienia” na “Tak”, następnie “Zapisz konfigurację”.