Messenger – błyskawiczna komunikacja z klientami

Shoper Messenger to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku e-commerce, który coraz mocniej korzysta z funkcjonalności mediów społecznościowych i szybkich form komunikacji. Aplikacja Messenger pozwala na bezpośredni i wygodny kontakt z klientem e-sklepu za pośrednictwem najpopularniejszego komunikatora. Z aplikacji można korzystać zarówno na komputerach, jak i urządzeniach przenośnych z systemem iOS oraz Android. Dzięki niej klient ma możliwość szybszego dostępu do oferty sklepu, sprawdzania zamówień i zgłaszania pytań na temat oferty. Właściciel sklepu może natomiast informować go o promocjach i nowych dostawach na stronie. Tak jak obie strony lubią to robić najbardziej.

Instalacja aplikacji

  1. Zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu.
  2. Przejdź do zakładki “Aplikacje > Aplikacje”.
  3. Kliknij w ikonę “Zainstaluj”.
    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami
  4. Zapoznaj się z działaniem aplikacji, a następnie zaakceptuj regulamin usługi App Store.
    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami
  5. Aby zainstalować aplikację, wciśnij “Instaluj”.
    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami

Konfiguracja aplikacji

  1. Przejdź do zakładki “Aplikacje > Moje aplikacje”.
  2. Kliknij w ikonę aplikacji.
    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami
  3. Aby włączyć w sklepie aplikację “Messenger”, należy połączyć sklep z kontem na Facebooku. Żeby to zrobić, kliknij w przycisk “Zweryfikuj konto”.
    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami
  4. Wprowadź dane do logowania lub potwierdź chęć przypisania aplikacji do już zalogowanego konta na Facebooku.

    Upewnij się, że połączenie aplikacji z kontem dotyczy odpowiedniego profilu. Jeżeli nie, zaloguj się na właściwy.

    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami

    Zatwierdź połączenie aplikacji sklepu z zalogowanym kontem, klikając w przycisk “OK”.

    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami
  5. Połączenie ze stroną na Facebooku– Ustawienia strony na Facebooku

    Wybierz stronę na Facebooku, która ma zostać połączona z aplikacją Messenger

    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami
  6. Rozmowy automatyczne– komunikacja z automatem

    Dzięki uruchomieniu tej opcji, klienci sklepu będą mogli nawiązać kontakt w aplikacji Messenger(lub w wiadomościach na portalu Facebook.com) z automatem (tzw. botem).
    Inteligentny bot będzie w stanie wyświetlić np. informację o zamówieniu, asortymencie sklepu, promocjach itp.

    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami

    Aby uruchomić tę opcję komunikacji ze sklepem, zmień wartość Automatyczne rozmowy na “Tak”, następnie “Zapisz konfigurację”..

    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami

    Dostępne komendy:

    Wpisz:
    “przeglądaj” żeby przeglądać ofertę sklepu,
    “rozmowa” żeby móc porozmawiać z naszym pracownikiem,
    “szukaj” aby szukać produktów,
    “promocje” aby zobaczyć aktualne oferty promocyjne,
    “status” by sprawdzić status zamówienia.

    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami

    Dostępne są również wyszukania produktów oraz kategorii po frazach kluczowych, np. “legginsy”.

    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami
  7. Ustawienia przycisku – Message us

    Message us to przycisk umożliwiający klientom sklepu, szybki kontakt ze sklepem przez stronę: https://www.messenger.com. Po aktywowaniu tej opcji, w sklepie umieszczany jest przycisk Message us. Po wyborze przycisku klient zostaje przekierowany bezpośrednio do okna komunikatora. Strona messenger.com jest równoznaczna z opcją korespondencji na portalu https://www.facebook.com.

    Ustawienia wyświetlania przycisku

    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami

    Pozycja – miejsce wyświetlania przycisku, Wartości: lewy górny róg, prawy górny róg, lewy dolny róg, prawy dolny róg
    Rozmiar – sposób prezentowania przycisku, Wartości: duży, bardzo duży, standardowy
    Kolor – kolor prezentowania przycisku, Wartości: biały, niebieski

    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami

    Aby uruchomić funkcję, należy wybrać wartość “Włącz przycisk” na “Tak”, następnie “Zapisz konfigurację”.

    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami
  8. Powiadomienia o statusie zamówienia w Messengerze

    Podczas składania zamówienia, klient może wyrazić zgodę na otrzymanie wiadomości na temat statusów zamówienia, potwierdzenie oraz podsumowania zamówienia. Wyrażając zgodę na otrzymanie tego rodzaju wiadomości, klient w każdym momencie będzie mógł wyświetlić szczegóły do 10 zamówień wstecz.

    Kiedy powiadamiać klienta

    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami

    Wiadomość wysyłana do klienta po utworzeniu zamówienia w sklepie.

    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami

    Przycisk zgody na otrzymywanie wiadomości o statusach zamówienia

    Przycisk umiejscowiony jest w drugim kroku zamówienia (dane zamawiającego). Jeżeli przeglądarka posiada informację na temat aktualnie zalogowanego konta, kliknij w opcję Wyślij do Messengera.

    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami

    Jeżeli nie jesteś zalogowany, kliknij w przycisk: Zaloguj się.

    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami

    Wprowadź dane do konta na Facebooku, następnie kliknij Zaloguj się.

    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami

    Wygląd przycisku

    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami

    Rozmiar – sposób prezentowania przycisku, Wartości: duży, bardzo duży, standardowy

    Kolor – kolor wyświetlania przycisku, Wartości: biały, niebieski

    Aby uruchomić funkcję, należy wybrać wartość “Włącz powiadomienia” na “Tak”, następnie “Zapisz konfigurację”.

    Facebook -Shoper Messenger - nowoczesna komunikacja z klientami
Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE

W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

+ = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂