Najważniejsze zasady prawidłowej kampanii Facebook Ads
Rozpoznawalność w social mediach to nie tylko uruchomiona kampania Facebook Ads i wyświetlanie reklam twoich produktów. Pamiętaj, że ogromną rolę gra tutaj sam sklep i to co się w nim znajduje! Dlatego podstawą jest ciągłe dopracowywanie oferty, obsługa klienta na najwyższym poziomie oraz lojalizacja klientów.
Nie zapominaj też o wielu ważnych kwestiach technicznych, bez których kampania może nie zadziałać lub nie przyniesie zadowalających efektów! Poniżej prezentujemy najważniejsze zalecenia. Żaden z nich nie powinien być pominięty.
Przypisany producent
Bez tego żaden produkt nie będzie mógł być reklamowany. Ważne, aby od początku dane te były uzupełnione w Panelu administracyjnym sklepu w sekcji: Asortyment. Więcej informacji znajdziesz w artykule: Jak utworzyć i dodać producenta do produktu?
Każdy produkt musi mieć producenta, nawet jeśli ty nim jesteś (sprzedajesz handmade lub antyki, itp.) możesz podać nazwę swojej firmy lub domenę sklepu.
Informacje dotyczące dostaw i płatności
To również wymagania obowiązkowe, bez których sklep nie zostanie pomyślnie zweryfikowany. A co więcej, jeżeli klient nie będzie miał jasno określonych warunków i cen dostaw oraz płatności – sam zrezygnuje z zakupu. Tego typu informacje powinny być jasno opisane na stronach informacyjnych.
Odpowiednie zdjęcia produktów
Czyli to co jest najważniejsze we wszystkich social mediach. Zdjęcie produktu jako pierwsze wpada w oko każdemu użytkownikowi. I to od tego w głównej mierze zależy czy klient zostanie zachęcony do dalszego poznania twojej oferty. Grafika do kampanii to zazwyczaj zdjęcie główne produktu! Zatem konieczne jest, aby zadbać o odpowiednie, kontekstowe zdjęcia w swoim sklepie.
- Więcej informacji znajdziesz w artykule: Jak powinny wyglądać dobre zdjęcia produktów?
WAŻNE! Zbyt małe, za duże zdjęcie albo jego brak spowoduje odrzucenie danego produktu z kampanii. Dlatego zalecany rozmiar dla kampanii Facebook Ads to 600×600 pikseli. Dodatkowo najlepiej sprawdzają się zdjęcia produktu na białym tle.
Umieszczanie znaków wodnych, nakładek promocyjnych, logo czy napisów niekorzystnie wpływa na przekaz reklamy. Zdjęcie nie jest przejrzyste. W wielu przypadkach takie działania powodują odrzucenie produktu z kampanii.
Wyczerpująca temat karta produktu
Krótko mówiąc: to właśnie na niej użytkownik powinien znaleźć wszystkie informacje dotyczące produktu. Jeżeli tak nie jest, potencjalny klient może znaleźć je u konkurencji. I niestety tam dokona zakupu.
- Więcej informacji znajdziesz w artykule: Co powinna zawierać dobra karta produktu w sklepie internetowym?
WAŻNE! Jeżeli produkt nie posiada opisu – nie będzie mógł wziąć udziału w kampanii.
Zgodność z zasadami Facebooka
Pamiętaj, że nie wszystko można reklamować na Facebooku! Zakazane są m.in.: podróbki lub zamienniki produktów, treści dla dorosłych, broń, alkohol, tytoń, narkotyki, substancje zakazane, produkty lecznicze, odchudzające, suplementy, produkty związane z Covid-19.
- Pełny zbiór zasad dotyczących reklamowania na Facebooku znajdziesz tutaj.
Zbyt mała ilość produktów
Aby reklama Facebook Ads mogła być skierowana do wielu klientów oraz by przyniosła jakiekolwiek efekty, wymagane jest min. 10 produktów. Jednak optymalna liczba to 30. W takim wypadku możemy skierować ofertę do większej grupy, co przełoży się na duże zasięgi i wysoką sprzedaż.
W przypadku kampanii Facebook Ads stosowanie się do zasad i wymogów to najważniejsza kwestia. Każde poważne naruszenie może zakończyć się permanentną blokadą konta. Warto mieć na uwadze nie tylko te techniczne kwestie. Należy patrzeć całościowo na sklep, asortyment, obsługę klienta, sposób komunikacji.
Facebook bardzo poważnie podchodzi do swoich użytkowników, dlatego jeśli chcesz się tam reklamować powinieneś tak samo podejść do powyższych wskazówek. Już czas aby wszystkie zostały zrealizowane w twoim sklepie. Kampania to praca zespołowa, wkład z obu stron pozwoli osiągnąć sukces.