Nowa i zaawansowana wyszukiwarka w sklepach Shoper

Aktualizacja oprogramowania Shoper o numerze 5.19.1 wprowadza w sklepach nową, zaawansowaną wyszukiwarkę. Mogą z niej już korzystać e-sklepy pracujące we wszystkich planach abonamentowych Shoper, a sklepy w abonamencie Premium mają do dyspozycji dodatkowe opcje konfiguracji.

Co najważniejsze – zwiększył się nie tylko zakres przeszukiwanych danych, ale również funkcje i możliwości. Nowa wyszukiwarka jest teraz lepiej dostosowana do urządzeń mobilnych oraz skuteczniej przeszukuje asortyment sklepu.

Nowa zaawansowana wyszukiwarka Shoper

Dzięki nowej wyszukiwarce Twoi klienci nie tylko znajdą produkt, ale wyraźnie przyspieszą zakupy

Nowy mechanizm wyszukiwania został opracowany według najlepszych przyjętych standardów, co sprawia, że działa on bardzo intuicyjnie i klienci łatwiej odnajdują poszukiwane informacje w sklepie.

Do tej pory wyszukiwanie następowało po wciśnięciu na klawiaturze klawisza ENTER, teraz wyszukiwarka przeszukuje sklep już od momentu wpisania do niej pierwszego znaku. Zaawansowany mechanizm oceny częstotliwości występowania fraz sugeruje na podstawie statystyki najlepiej pasujące podpowiedzi wyszukiwanych haseł. Aby skutecznie wyszukiwać, zbiera informacje dotyczące produktów, kategorii i producentów – łącznie z 12 miejsc, w tym również licznych wariantów i atrybutów przypisanych do produktów.

Sugestie, wyniki produktów i producenci – teraz każdy znajdzie dokładnie to, czego szuka

Mechanizm sugestii (autouzupełnianie) działa już od pierwszej litery i może prezentować do 10 najlepiej dopasowanych do wprowadzanej frazy sugestii – maksymalną liczbę sugestii można skonfigurować w panelu. W części sugestii dodatkowo wyświetlane są opcje do wyszukiwania frazy w kategorii, skróty do wyświetlenia widoku kategorii oraz historia wyszukiwanych haseł.

Wyniki wyszukiwania są wyświetlane poniżej sugestii i prezentują najlepiej dopasowane produkty. Oprócz zdjęcia, nazwy i ceny, w polu widoku może być też wyświetlana informacja o aktualnej promocji, ocena produktu w formie gwiazdek czy podpowiedzi dot. wariantów dla danego towaru. Całość sposobu prezentacji sprawia, że wyszukiwarka może zastąpić konwencjonalną nawigację po sklepie.

Ostatnia sekcja pokazuje dopasowania zapytań do producentów, przeszukiwana jest nazwa oraz opis producenta. Opis producenta jest nowym polem, dodanym w bieżącej aktualizacji.

Sklepy Premium mogą jeszcze więcej

W abonamencie Premium wyszukiwarka pozwala również na korektę wyników z uwagi na literówki popełniane podczas wpisywania haseł oraz daje możliwość bardziej zaawansowanego definiowania wagi poszczególnych pól dla sugerowanych podpowiedzi.

Aby lepiej zobrazować zakres zmian, w poniższej tabeli znajdują się różnice w zakresie możliwości oferowanym przez podstawową i zaawansowaną wyszukiwarkę.

 

Funkcje Podstawowa Zaawansowana
Sugestie haseł w trakcie pisania: auto-uzupełnianie
Sugestie produktów: wyszukiwanie w trakcie pisania
Sugestie zawężenia: wyszukiwanie w kategorii
Prezentacja produktów w wynikach wyszukiwania
Liczba jednocześnie przeszukiwanych grup danych 4 12
Liczba opcji konfiguracji 6 45
W abonamencie Shoper Premium dodatkowo:
Obsługa literówek
Konfiguracja wag do podpowiedzi
Liczba opcji konfiguracji 75
Grupy danych Zakres przeszukiwania
Produkty Nazwa produktu
Kod produktu
Nazwa producenta
Nazwa kategorii
Długi opis
Krótki opis
Wartość wariantu
Wartość atrybutu
Kategorie Nazwa kategorii
Opis kategorii
Producenci Nazwa producenta
Opis producenta

Opcje konfiguracyjne pozwalają na szerokie dopasowanie do specyfiki sklepu, dla większości przypadków ustawienia domyślne będą jednak najlepszym wyborem (są one efektem długich testów i osiągnięcia największej trafności zwracanych wyników na całej platformie). Korzystanie z zaawansowanych ustawień rekomendujemy w przypadku nietypowej specyfiki asortymentu sklepu. Ustawienia domyślne można przywrócić w każdym momencie.

Uwaga! Każdy po otrzymaniu aktualizacji będzie musiał włączyć nową wyszukiwarkę ręcznie w panelu konfiguracyjnym sklepu – poniżej znajdziesz instrukcję jak to zrobić. Jeśli posiadasz zmodyfikowany szablon graficzny w sklepie, koniecznie upewnij się, że jest on zgodny ze zmianami wniesionymi w aktualizacji.

Już teraz zadbaj o odpowiednią ekspozycję nowej wyszukiwarki i daj znać swoim klientom, że mogą jeszcze wygodniej kupować w Twoim sklepie 

Pobierz materiały i udostępnij je swoim klientom – kliknij tutaj, by zdobyć wiadomości gotowe do wysłania.

Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE

W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

+ = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂