PayU: Konfiguracja obsługi wielu walut

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

WAŻNE! Konfiguracja integracji nie wiąże się z automatycznym założeniem konta w: PayU, nie jest też równoznaczna z aktywowaniem już działającego konta PayU będącego elementem Shopera.

Własne konto w PayU należy założyć samodzielnie przed przystąpieniem do konfiguracji integracji, na stronie głównej: PayU – Włącz płatności.

Waluty obsługiwane w integracji to: PLN, EUR, GBP, USD, CZK, HUF, HRK, RON, SEK, DKK, NOK.

Dodanie płatności w różnych walutach

W sekcji: Dane z PayU określasz, które waluty będą obsługiwane przez PayU w sklepie. Możesz wybrać spośród walut obsługiwanych jednocześnie przez sklep oraz PayU:

  • lista walut sklepu pobierana jest z zakładki: Ustawienia > Ustawienia regionalne > Waluty, w której konfigurujesz jakie waluty mają być dostępne w twoim sklepie. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykułach:
  • waluty obsługiwane przez PayU to: PLN, EUR, GBP, USD, CZK, HUF, HRK, RON, SEK, DKK, NOK. Upewnij się jednak w PayU jakie waluty są obsługiwane w ramach twojej umowy i jak je aktywować.

Wpisz wcześniej przekopiowane z panelu PayU, wymagane w konfiguracji waluty informacje takie jak:

  • ID punktu płatności (pos_id),
  • Klucz (MD5),
  • Drugi klucz (MD5),
  • Klucz autoryzacji płatności (pos_auth_key).

Każda kolejno dodawana waluta, będzie miała osobne dane konfiguracyjne.

Aby dowiedzieć się jak skonfigurować w panelu PayU dodatkowe waluty, skontaktuj się bezpośrednio z obsługą PayU.

Po zapisaniu pierwszej waluty pojawi się możliwość dodania kolejnej:

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płtaności > PayU
Rys 1. Dla kolejnych walut obsługiwanych w sklepie, dokonaj odrębnej konfiguracji
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płtaności > PayU
Rys 1. Dla kolejnych walut obsługiwanych w sklepie, dokonaj odrębnej konfiguracji

Całość zmian zachowaj, klikając u dołu strony: ZAPISZ.

Dla dodatkowej wersji językowej konfiguracja PayU odbywa się osobno, analogicznie jak dla domyślnej, polskiej wersji językowej.

WAŻNE! System PayU komunikuje się w języku zgodnym z wybraną przez klienta wersją językową sklepu.

Jeśli wersja językowa nie jest obsługiwana przez PayU, komunikaty są wyświetlane w języku angielskim.

Pamiętaj, aby metodę płatności PayU połączyć z wybranymi przez ciebie formami dostawy w sklepie.

W tym celu w zakładce: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy dostawy (C) przejdź do edycji każdej takiej formy dostawy z osobna i w sekcji: Danych podstawowych (D) na drzewku obsługiwanych płatności zaznacz: PayU (E) i ZAPISZ (F) zmiany.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy
Rys 2. Przejdź do edycji tych form dostaw, dla których chcesz włączyć płatność PayU
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy
Rys 2. Przejdź do edycji tych form dostaw, dla których chcesz włączyć płatność PayU
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak wybrać waluty do obsługi w metodzie płatności PayU?
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności