Pierwsze kroki – konfiguracja kategorii i produktów (warianty, atrybuty, CSV)
Zbliżamy się do sprzedaży, ale wcześniej musisz dodać produkty. Dowiedz się jak dodać, jak ustawić kategorie, jak zarządzać kartą produktu, wariantami i atrybutami oraz jak korzystać z plików CSV.
Tworzenie kategorii i dodawanie produktów
Jeśli oferujesz dużą ilość produktów, posegreguj i umieść je w odpowiednich kategoriach, dzięki czemu nawigacja i zapoznanie się z ofertą będzie łatwiejsze dla klientów.
Sklep internetowy Shoper pozwala na stworzenie drzewa kategorii produktów z dowolną liczbą zagłębień (podkategorii) znajdujących się wewnątrz danych kategorii.
- Instrukcja dodawania kategorii głównej w sklepie Shoper
- Instrukcja dodawania podkategorii produktów w sklepie Shoper
Aby umieścić podkategorię pod odpowiednią kategorią główną, postępuj zgodnie z instrukcją w artykule: Przenoszenie kategorii w utworzonym drzewie.
Po utworzeniu drzewa kategorii dodaj produkty, które powinny zostać przedstawione w atrakcyjnej formie. Poprawnie dodany produkt powinien zawierać m.in. wyczerpujący opis, zachęcające zdjęcia w galerii czy powiązania z innymi podobnymi produktami.
- Jak dodać produkt w sklepie internetowym Shoper?
- Jak dodać produkt do promocji w sklepie Shoper?
- Dodawanie opisu do wybranego produktu w sklepie
- W jaki sposób dodać zdjęcia do galerii produktu?
- Zarządzanie kolekcjami produktów w sklepie Shoper
- Jak połączyć produkty za pomocą powiązania jednostronnego lub wzajemnego?
Konfiguracja wariantów produktów
Warianty pozwalają na sprzedaż produktu w kilku odmianach (np. różne kolory lub rozmiary) – każdy z własną ceną i dostępnością.
Mechanizm obsługi wariantów produktów pozwala na definiowanie wariantów nieposiadających stanów magazynowych, w tym wariantów typu: plik, tekst, paleta kolorów, radio, select i checkbox.
- Instrukcja dodawania zestawów wariantów produktów w sklepie
- Jak wybrać domyślny wariant dla produktu w sklepie?
- Instrukcja generowania wariantów podczas edycji produktów
- Włączanie wariantów produktów w filtrach opcji przeglądania
- Aplikacja: Wielokolorowe warianty produktów
Warianty możesz wyświetlać w: Opcjach Przeglądania, w ten sposób ułatwisz klientom wybór między produktami. Po więcej informacji przejdź do: Jak aktywować moduł Filtry na listach produktów?
Sprawdź też: Warianty magazynowe produktów.
Konfiguracja atrybutów produktów
Atrybuty produktów to cechy opisujące towar (np. wymiary, moc). Aby skorzystać z utworzonego zestawu atrybutów, powiąż je z kategorią, w której znajduje się docelowy produkt.
- Jak zarządzać atrybutami produktów w sklepie Shoper?
- Instrukcja dodawania atrybutów do wybranego produktu w sklepie
- Instrukcja dodawania zestawu atrybutów do produktów w sklepie
- Atrybuty produktów i ich filtrowanie w sklepie internetowym
- Włączanie atrybutów produktów w filtrach opcji przeglądania
Można uwzględnić je również w wyszukiwaniu zaawansowanym na listach, dzięki czemu osoba kupująca będzie mogła używać ich podczas filtrowania w poszukiwaniu konkretnych produktów w sklepie.
Obsługa CSV – import i eksport produktów
CSV (ang. comma-separated values) jest plikiem z odpowiednio przygotowaną zawartością, np. dane i wartości oddzielone przecinkami (pełniącymi funkcję rozdzielnika między kolumnami).
CSV jest rodzajem pliku tekstowego w odpowiednim formacie, który może być użyty do wymiany danych między aplikacjami, np. import i eksport produktów.
- Najczęściej występujące błędy podczas importu plików CSV
- Zarządzanie plikami CSV – opis pól w plikach produktów, klientów, zamówień
- Jakie pola uzupełnia się w pliku CSV dla produktów?
- Na czym polega import / eksport danych za pomocą pliku CSV?
- Ustawienia profilów CSV w Panelu administracyjnym sklepu Shoper
Dodanie informacji o producencie jest bardzo ważnym krokiem edycji produktów, bez którego nie ma możliwości wygenerowania plików XML dla Google Merchant Center. To zadanie możesz sobie ułatwić poprzez masowe dodanie producenta do produktów przy użyciu CSV.
Warto zapamiętać!
- jak tworzyć drzewo kategorii produktów w sklepie?
- jak dodawać produkty w sklepie internetowym?
- konfiguracja wariantów produktów,
- konfiguracja atrybutów produktów,
- obsługa i zarządzanie sklepem przy użyciu plików CSV.