Pierwsze kroki – konfiguracja kategorii i produktów (warianty, atrybuty, CSV)

Ostatnia aktualizacja: 16 października 2024

Zbliżamy się do sprzedaży, ale wcześniej musisz dodać produkty. Dowiedz się jak dodać, jak ustawić kategorie, jak zarządzać kartą produktu, wariantami i atrybutami oraz jak korzystać z plików CSV.

Tworzenie kategorii i dodawanie produktów

Jeśli oferujesz dużą ilość produktów, posegreguj i umieść je w odpowiednich kategoriach, dzięki czemu nawigacja i zapoznanie się z ofertą będzie łatwiejsze dla klientów.

Sklep internetowy Shoper pozwala na stworzenie drzewa kategorii produktów z dowolną liczbą zagłębień (podkategorii) znajdujących się wewnątrz danych kategorii.

Aby umieścić podkategorię pod odpowiednią kategorią główną, postępuj zgodnie z instrukcją w artykule: Przenoszenie kategorii w utworzonym drzewie.

Po utworzeniu drzewa kategorii dodaj produkty, które powinny zostać przedstawione w atrakcyjnej formie. Poprawnie dodany produkt powinien zawierać m.in. wyczerpujący opis, zachęcające zdjęcia w galerii czy powiązania z innymi podobnymi produktami.

Konfiguracja wariantów produktów

Warianty pozwalają na sprzedaż produktu w kilku odmianach (np. różne kolory lub rozmiary) – każdy z własną ceną i dostępnością.

Mechanizm obsługi wariantów produktów pozwala na definiowanie wariantów nieposiadających stanów magazynowych, w tym wariantów typu: pliktekstpaleta kolorówradioselect i checkbox.

Warianty możesz wyświetlać w: Opcjach Przeglądania, w ten sposób ułatwisz klientom wybór między produktami. Po więcej informacji przejdź do: Jak aktywować moduł Filtry na listach produktów?

Konfiguracja atrybutów produktów

Atrybuty produktów to cechy opisujące towar (np. wymiary, moc). Aby skorzystać z utworzonego zestawu atrybutów, powiąż je z kategorią, w której znajduje się docelowy produkt.

Można uwzględnić je również w wyszukiwaniu zaawansowanym na listach, dzięki czemu osoba kupująca będzie mogła używać ich podczas filtrowania w poszukiwaniu konkretnych produktów w sklepie.

Obsługa CSV – import i eksport produktów

CSV (ang. comma-separated values) jest plikiem z odpowiednio przygotowaną zawartością, np. dane i wartości oddzielone przecinkami (pełniącymi funkcję rozdzielnika między kolumnami).

CSV jest rodzajem pliku tekstowego w odpowiednim formacie, który może być użyty do wymiany danych między aplikacjami, np. import i eksport produktów.

Dodanie informacji o producencie jest bardzo ważnym krokiem edycji produktów, bez którego nie ma możliwości wygenerowania plików XML dla Google Merchant Center. To zadanie możesz sobie ułatwić poprzez masowe dodanie producenta do produktów przy użyciu CSV.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • jak tworzyć drzewo kategorii produktów w sklepie?
  • jak dodawać produkty w sklepie internetowym?
  • konfiguracja wariantów produktów,
  • konfiguracja atrybutów produktów,
  • obsługa i zarządzanie sklepem przy użyciu plików CSV.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności