Platformy marketplace do poszukiwania nowych produktów do sprzedaży

Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2024

Na platformach marketplace możesz znaleźć produkty, które warto sprzedawać lub natrafisz na inspiracje w obrębie popularnych towarów w sieci Internet. 

Jakie wartościowe informacje możesz znaleźć na platformach typu marketplace? Przede wszystkim możliwość porównania oferty tego samego produktu lub typu produktu u kilku dostawców. 

Porady jak szukać nowych produktów do sprzedaży w sklepie
Rys 1. Metody poszukiwania nowych popularnych produktów do sprzedaży w sklepie internetowym.
Porady jak szukać nowych produktów do sprzedaży w sklepie
Rys 1. Metody poszukiwania nowych popularnych produktów do sprzedaży w sklepie internetowym.

Pojawienie się na polskim rynku globalnych platform marketplace przyspiesza wzrost zakupów online oferując szeroki wachlarz możliwości zakupowych. Z drugiej strony duży wybór platform marketplace wpływa na wzrost konkurencji na rynku.

To powoduje, że obecna sytuacja rynkowa skupia się wokół zwiększonej wrażliwości cenowej, czyli na walce z konkurencją w obrębie ustalania cen i marż. Przyglądając się różnym marketplace’om sprawdź, co możesz kupić, jakiego typu produkty są tam sprzedawane i które z nich się wyróżniają.

Allegro

Jest to najpopularniejsza platforma w Polsce i jedna z największych w Europie. Na portalu generowane są miliony transakcji każdego dnia. Zobacz, co aktualnie cechuje się największą popularnością na platformie. Przechodząc do wybranej przez ciebie kategorii, możesz wybrać sortowanie po największej popularności.

Sprawdź także system Live Price. Funkcje systemu działają w obrębie Allegro, Amazona, Empiku czy sklepów internetowych. Narzędzie pozwala na zebranie danych na temat cenowych zachowań rynku oraz konkurencji. System umożliwia automatyzację w ustalaniu cen przez:

  • parowanie produktów (automatycznie znajduje i porównuje produkty konkurencji),
  • wgląd w ceny konkurencji wraz z parametrami ofert.

Alibaba

Obecnie na rynku popularne są także platformy marketplace chińskiego pochodzenia, takie jak Alibaba czy Alliexpress. Portal Alibaba oprócz wielu możliwości sprzedażowych dostarcza także wiele inspiracji. I to właśnie na tej części skupimy się w poniższej treści.

Przechodząc na stronę Alibaba.com, masz do dyspozycji różnego rodzaju sekcje produktowe. Możesz przeglądać i wybierać, które produkty chcesz, aby były sprzedawane w twoim sklepie. Szczególnie warto zwrócić uwagę na część z najlepiej ocenianymi produktami (Top-ranking).

W tej części portalu widzisz jakiego typu asortyment jest najbardziej popularny w ostatnim czasie, jakie są ceny takich produktów. Możesz również zobaczyć, ile osób oglądało dany produkt.

Warto też sprawdzić stronę główną, gdzie masz do dyspozycji wyszukiwarkę. Wpisując np. “trending products 2022 new arrivals” zwykle otrzymujesz kilka tysięcy wyników z propozycjami popularnych produktów.

Aliexpress

Jedną ze światowych platform zaliczanych do gigantów e-commerce z pewnością jest Aliexpress. Serwis stał się na tyle popularny, że można znaleźć na nim asortyment wszelkiego rodzaju od małych praktycznych kuchennych gadżetów po sprzęt elektroniczny.

Duża popularność platformy przekłada się na wyznaczanie trendów handlu w Internecie. A to dlatego, że niektóre produkty posiadają liczne oceny, recenzje oraz dużą liczbę zamówień.

Swoje badania dotyczące trendów możesz połączyć z raportem PwC, o którym wspomnieliśmy wyżej w artykule. Wyszczególnione zostały w nim kategorie, w których sprzedaż będzie rosła najbardziej intensywnie do 2027 roku.

Zobacz także artykuł, w którym wyróżnione zostały bestsellerowe produkty przodujące w rankingu Alliexpress wśród wspomnianych, najprężniej rozwijających się kategorii.

Amazon

Najbardziej znaną na całym świecie platformą marketplace zdecydowanie jest Amazon. Na platformie znajdziesz liczne produkty o obniżonych cenach.

Dodatkowo Amazon sam jest producentem wielu najpopularniejszych produktów. A jak już pewnie wiesz e-commerce zmienia się z dnia na dzień. Wzrasta popularność sprzedaży wielokanałowej. Coraz częściej także słyszy się o tak zwanym live streamingu, przez który sprzedawane są produkty przy użyciu prezentacji na żywo.

Moda na livestream e-commerce została zapoczątkowana w Chinach. Pozwala wykorzystywać ekspresję i emocje w demonstrowaniu produktów. Co wpływa także na spontaniczne decyzje klientów, którzy dokonują zakupów podczas oglądania. Odbywa się to na platformie Amazon Live.

Tego typu platformy to duża dawka inspiracji, ale również sposób na wychodzenie do coraz szerszych grup klientów. Podczas live’ów prezentowane są często produkty, które rozwiązują jakiś problem, wywołują efekt wow, lub są modne i funkcjonalne.

Zobacz także kto i w jaki sposób najwięcej sprzedaje na Amazonie. Zwykle najlepsi w branży mogą być sporą inspiracją do nauki dobrych praktyk sprzedażowych.

Wystarczy, że przejdziesz na stronę Amazon.com, znajdziesz interesujący cię produkt i po przejściu na kartę produktu w części “Product details” znajdziesz Best sellers Rank z propozycją sprawdzenia najlepszych sprzedawców w interesującej cię kategorii.

TikTok

Jest to świetne miejsce do śledzenia bestsellerowych produktów właśnie o takich cechach, na które zwróciliśmy uwagę na samym początku (wywołujących efekt WOW, rozwiązujących problemy i zaspokajających potrzeby, sprawdzonych jakościowo). Oglądając krótkie wideo na TikToku znajdziesz unikalne produkty. Często skoncentrowane wokół rozwiązania jakiegoś problemu.

Sprawdź także Tik Toka pod kątem hasztagu #TikTokMadeMeBuyIt. Jest to trend szczególnie używany przez influencer marketingowców.

Użycie hasztagu ma na celu zamienić sprzedaż zwykłego produktu w sensację, wywołując chęć zakupu danego produktu.

Warto zapamiętać!
W powyższym poradniku zostało wyjaśnione:
  • jakie są popularne marketplace’y i jakie są ich główne cechy.
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności