Powiadomienia web push (nowe zamówienia, zmiana statusu na opłacony)

Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2024

Czym są powiadomienia web push?

Powiadomienia web push w Panelu administracyjnym sklepu Shoper to małe prostokątne wiadomości, których celem jest informowanie o nowych lub opłaconych zamówieniach. Włączenie notyfikacji web push pozwala na natychmiastowe poinformowanie cię o zamówieniach.

WAŻNE! Notyfikacje nie są możliwe do włączenia na urządzeniach Apple z uwagi na specyfikę systemu iOS, który nie obsługuje powiadomień web push.

Działanie powiadomień web push w sklepie Shoper

Aktywowane powiadomienia web push mogą obejmować zamówienia opłacone lub nowe – to ty decydujesz, w jakiej sytuacji będą się wyświetlać. Podejmujesz również decyzję, na których urządzeniach mają się one wyświetlać. W związku z tym możesz ustalić, czy chcesz by powiadomienia dodatkowe wyświetlały się w Panelu administracyjnym sklepu na twoim komputerze, czy na przykład na telefonie.

Funkcjonalność wymaga włączenia obsługi HTTPS w całym sklepie (D). W celu kontroli ustawień przejdź do: Ustawienia (A) > Zaawansowane (B) > Bezpieczeństwo (C).

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Zaawansowane > Bezpieczeństwo > Obsługa HTTPS
Rys 1. Upewnij się, czy obsługa HTTPS jest włączona w sklepie internetowym Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Zaawansowane > Bezpieczeństwo > Obsługa HTTPS
Rys 1. Upewnij się, czy obsługa HTTPS jest włączona w sklepie internetowym Shoper.

Powiadomienia web push wyświetlają się, nawet gdy Panel administracyjny sklepu nie jest otwarty. Dzięki nim natychmiastowo zobaczysz informację o nowym lub opłaconym zamówieniu.

Gdy je aktywujesz na danym komputerze lub urządzeniu mobilnym, przeglądarka wyśle prośbę o wyświetlanie powiadomień. Na poniższej liście możesz skonfigurować poszczególne urządzenia: wybrać, które powiadomienia chcesz dostawać lub całkowicie usunąć z nich subskrypcję powiadomień.

Wideo: wszystkie funkcjonalności Panelu administracyjnego sklepu Shoper

Obejrzyj wideoporadnik, w którym przedstawiliśmy działanie każdej nowej funkcjonalności Panelu administracyjnego sklepu Shoper, w tym powiadomień web push o zamówieniach.

Wideo poradnik: odmieniony Panel administracyjny sklepu Shoper

Jak aktywować powiadomienia web push w Panelu administracyjnym sklepu?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do: Ustawienia (A) > Ogólne (B) > Powiadomienia web push (C). Kliknij przycisk: WŁĄCZ (D).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Powiadomienia web push
Rys 2. Aktywacja powiadomień web push ze swojego sklepu internetowego na danym urządzeniu (komputerze/komórce).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Powiadomienia web push
Rys 2. Aktywacja powiadomień web push ze swojego sklepu internetowego na danym urządzeniu (komputerze/komórce).
Określ w jakiej sytuacji chcesz otrzymywać powiadomienia i kliknij: ZAPISZ. W tym samym miejscu możesz także dezaktywować powiadomienia (ikonka kosza).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Powiadomienia web push > Urządzenie
Rys 3. Ustal, kiedy chcesz otrzymać powiadomienie web push na swoim urządzeniu.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ogólne > Powiadomienia web push > Urządzenie
Rys 3. Ustal, kiedy chcesz otrzymać powiadomienie web push na swoim urządzeniu.

Przykład działania aplikacji:

Przykładowy widok powiadomienia web push na komórce
Rys 4. Przykładowe działanie powiadomień web push dotyczących zamówień na urządzeniu mobilnym.
Przykładowy widok powiadomienia web push na komórce
Rys 4. Przykładowe działanie powiadomień web push dotyczących zamówień na urządzeniu mobilnym.

Dlaczego warto korzystać z powiadomień web push?

Każde zamówienie możesz mieć pod kontrolą, dzięki czemu jesteś w kontakcie z każdym klientem – powiadomienie push wyświetli ci się w telefonie. Obserwowanie zamówień nie tylko pozwala ci szybciej reagować na potrzeby kupujących, ale i dostrzegać np. częściej zamawiane produkty i inspirować się tym przy tworzeniu dodatkowych komunikatów czy promocji.

Ułatw i zwiększ sprzedaż internetową z Klarną w Shoper! Usługa ta jest dostępna dla wszystkich naszych klientów.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Co to notyfikacje web push?
  • Kiedy wyświetlają się powiadomienia web push na komputerze lub urządzeniu mobilnym?
  • Wideo poradnik: co zmieniło się w Panelu administracyjnym sklepu Shoper?
  • Jak włączyć subskrypcję powiadomień na danym urządzeniu?
  • Jakie korzyści wynikają z obserwowania zamówień za pomocą powiadomień web push?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności