Powiadomienia web push (nowe zamówienia, zmiana statusu na opłacony)
Powiadomienia web push w panelu administracyjnym sklepu Shoper to małe prostokątne wiadomości, których celem jest informowanie o nowych lub opłaconych zamówieniach. Włączenie notyfikacji web push pozwala na natychmiastowe poinformowanie cię o zamówieniach.
UWAGA: Notyfikacje nie są możliwe do włączenia na urządzeniach Apple z uwagi na specyfikę systemu iOS, który nie obsługuje powiadomień web push
Jak to działa?
Aktywowane powiadomienia web push mogą obejmować zamówienia opłacone lub nowe – to ty decydujesz, w jakiej sytuacji będą się wyświetlać. Podejmujesz również decyzję, na których urządzeniach mają się one wyświetlać. W związku z tym możesz ustalić, czy chcesz by powiadomienia dodatkowe wyświetlały się w panelu na twoim komputerze, czy na przykład na telefonie.
Funkcjonalność wymaga włączenia obsługi HTTPS w całym sklepie. W celu kontroli ustawień przejdź do Ustawienia > Zaawansowane > Bezpieczeństwo.
Powiadomienia web push wyświetlają się, nawet gdy panel administracyjny nie jest otwarty. Dzięki nim natychmiastowo zobaczysz informację o nowym lub opłaconym zamówieniu.
Gdy je aktywujesz na danym komputerze lub urządzeniu mobilnym, przeglądarka wyśle prośbę o wyświetlanie powiadomień. Na poniższej liście możesz skonfigurować poszczególne urządzenia: wybrać, które powiadomienia chcesz dostawać lub całkowicie usunąć z nich subskrypcję powiadomień.
Aktywacja powiadomień
- Przejdź do Ustawienia > Ogólne > Powiadomienia web push
- Kliknij w przycisk WŁĄCZ
- Określ w jakiej sytuacji chcesz otrzymywać powiadomienia i kliknij ZAPISZ. W tym samym miejscu możesz także dezaktywować powiadomienia (ikonka kosza)
Przykład działania aplikacji:
Dlaczego warto z nich korzystać?
Każde zamówienie możesz mieć pod kontrolą, dzięki czemu jesteś w kontakcie z każdym klientem – powiadomienie push wyświetli ci się w telefonie. Obserwowanie zamówień nie tylko pozwala ci szybciej reagować na potrzeby kupujących, ale i dostrzegać np. częściej zamawiane produkty i inspirować się tym przy tworzeniu dodatkowych komunikatów czy promocji.