Pliki produktowe w kampaniach reklamowych oraz porównywarkach cenowych po migracji z Shoplo na Shoper

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Z czym wiąże się zmiana oprogramowania sklepu?

Zmiana oprogramowania wiąże się nie tylko z przeniesieniem danych z jednej platformy sklepowej na drugą. Z uwagi na różnice w systemach ważne jest również zaktualizowanie linków do strony sklepu w zewnętrznych serwisach, które do niego prowadzą.

Do najważniejszych należą te, w których zarządzasz – ty lub twoja agencja reklamowa, kampaniami promocyjnymi sklepu opartymi na plikach produktowych.

Nim przystąpisz do migracji finalnej sklepu (w czasie jej trwania sklep może odnotować przerwę w działaniu) zalecamy możliwie wstrzymanie kampanii reklamowych, które prowadzisz, do czasu zaktualizowania linków z feedem produktowym po stronie kanału reklamowego.

Najpopularniejszymi są:

Pamiętaj, aby po przenosinach sklepu zaktualizować link do feedu produktowego. Po zaktualizowaniu możesz na nowo aktywować kampanie reklamowe.

Plik produktowy dla Google Merchant Center i Facebook Ads

Aktualny link produktowy do Google Merchant Center oraz Facebook Ads znajdziesz w: Panelu administracyjnym sklepu Shoper w zakładce: Zwiększaj sprzedaż > Porównywarki cen.

Wystarczy, że aktywujesz je w kolumnie: Aktywność, a następnie skopiujesz: adres wtyczki XML z kolumny o tej samej nazwie i wkleisz w ustawieniach kanału reklamowego.

Poniższej znajdziesz pełną instrukcję poprawnego skonfigurowania i pobrania pliku produktowego:

Plik produktowy dla Ceneo

Jeżeli asortyment twojego sklepu prezentujesz w porównywarkach cenowych, pamiętaj aby po migracji sklepu z Shoplo na Shoper w ustawieniach konta porównywarki cenowej wkleić nowy link produktowy z asortymentem sklepu w Shoper.

Każdy produkt, który ma się znaleźć w porównywarce cenowej powinien być aktywny, posiadać zdefiniowanego producenta oraz termin wysyłki. Domyślnie wszystkie te dane przenosimy podczas migracji.

Szczegółowe informacje na temat porównywarek cenowych dostępnych w Shoper znajdziesz w: Centrum pomocy – Porównywarki Cen.

Oprogramowanie umożliwia także dodawanie lub usuwanie wybranych produktów z poszczególnych porównywarek czy kanałów reklamowych.

Powiązane artykuły na temat migracji sklepu i feedów produktowych

Mogą zainteresować cię również poniższe artykuły:

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Z jakimi wyzwaniami można się spotkać podczas zmiany oprogramowania sklepu?
  • Jak wygenerować plik produktowy do Google Merchant Center i Facebook Ads?
  • Czy po migracji sklepu z Shoplo na Shoper należy dodać nowy link produktowy z asortymentem w porównywarce cenowej?
  • Jakie artykuły zawierają inne przydatne informacje o plikach produktowych i migracji sklepu?
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności