Lista zdarzeń przesyłanych w ramach integracji Shoper z Google Analytics 4

Ostatnia aktualizacja: 2 lipca 2024

Google Analytics 4 to nowa, bezpłatna wersja narzędzia Google do analizy danych.

Pozwala na zbieranie informacji o zachowaniach klientów w twoim sklepie internetowym, pochodzących z aplikacji (iOS / Android) i strony internetowej (lub stron internetowych jeśli posiadasz więcej sklepów) w ramach jednego panelu.

Zebrane i ujednolicone dane ułatwiają precyzyjną analizę zachowań użytkowników oraz usprawnianie ścieżek zakupowych klientów.

Lista zdarzeń przesyłanych przy integracji z GA4

Integracja przesyła do: Google Analytics 4 poniższe typy zdarzeń e-commerce, czyli inaczej mówiąc rodzaje interakcji klientów sklepu z treścią sklepu:

ZdarzenieWywoływanePrzekazywane do GA4 parametry zdarzeń
add_payment_infogdy użytkownik przesyła informacje o płatności.coupon, currency, items, payment_type oraz value
add_shipping_infogdy użytkownik przesyła informacje o dostawie.coupon, currency, items, shipping_tier oraz value
add_to_cartgdy użytkownik dodaje pozycje do koszyka.currency, items oraz value
add_to_wishlistgdy użytkownik dodaje pozycje do listy życzeń.currency, items oraz value
begin_checkoutgdy użytkownik rozpoczyna proces płatności.coupon, currency, items oraz value
generate_leadgdy użytkownik przesyła formularz lub prośbę o informacje.value, currency
purchasegdy użytkownik finalizuje zakup.affiliation, coupon, currency, items, transaction_id, shipping, tax oraz value (wymagany parametr)
refundgdy wystawiany jest zwrot.affiliation, coupon, currency, items, transaction_id, shipping, tax oraz value
remove_from_cartgdy użytkownik usuwa pozycje z koszyka.currency, items oraz value
select_itempo wybraniu pozycji na liście.items, item_list_name oraz item_list_id
select_promotiongdy użytkownik wybiera promocję.items, promotion_id, promotion_name, creative_name, creative_slot oraz location_id
view_cartgdy użytkownik wyświetla zawartość koszyka.currency, items oraz value
view_itemgdy użytkownik wyświetla pozycję.currency, items oraz value
view_item_listgdy użytkownik ogląda listę pozycji/ofert.items, item_list_name oraz item_list_id
view_promotiongdy promocja jest wyświetlana użytkownikowi.items, promotion_id, promotion_name, creative_name, creative_slot oraz location_id
page_viewpo każdym wczytaniu strony lub po zmianie stanu historii przeglądania przez aktywną witrynę.page_location (adres URL strony) oraz page_referrer (adres URL poprzedniej strony)
user_engagementokresowo, gdy aplikacja działa na pierwszym planie.engagement_time_msec
view_search_resultsza każdym razem, gdy użytkownik przeprowadzi wyszukiwanie w witrynie, na co wskazuje obecność parametru zapytania w adresie URL.search_term i opcjonalnie q_ (gdzie zawiera dodatkowy gromadzony parametr zapytania, który określasz w ustawieniach zaawansowanych)

Artykuły na temat Google Analytics przy prowadzeniu sklepu internetowego

Jak wdrożyć Google Analytics w sklepie Shoper? Jak korzystać z GA i na co zwracać uwagę podczas analizy statystyk oraz przepływu ruchu w sklepie? Konfiguracja zdarzeń przesyłanych w ramach integracji ze sklepem Shoper.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • jakie zdarzenia przesyłane są ze sklepu Shoper do Google Analytics 4.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności