RODO: Udostępnianie archiwum danych klienta sklepu
Zgodnie z wymogami RODO klient sklepu ma prawo wystąpić do administratora sklepu o wydanie mu pełnego archiwum całościowego działania, jakiegokolwiek podjął w sklepie np. założył konto, zapisał się do newslettera – każdy taki szczegół musi zostać zarejestrowany i przechowywany przez sklep w formie gotowej do udostępnienia.
Funkcjonalność umożliwia administratorowi danych osobowych (właścicielowi sklepu) realizację dwóch praw klientów: prawa do wglądu w dane oraz prawa do przenoszenia danych.
W panelu sklepu, w zakładce Obsługa sklepu > Klienci, w edycji klienta dostępna jest zakładka Udostępnij klientowi jego dane:
Opcja dostępna jest także na liście klientów w kolumnie Akcje przy pojedynczym kliencie.
Widok zakładki wysyłki przedstawia się następująco:
Docelowy widok statusu wysyłki archiwum do danego Klienta w panelu administracyjnym:
Archiwum danych po wysłaniu na skrzynkę klienta, dostępne będzie pod linkiem w wysłanej do niego wiadomości e-mail. Dostęp do niego będzie dodatkowo zabezpieczony koniecznością podania hasła, wysłanego w osobnej wiadomości na skrzynkę pocztową klienta sklepu:
Archiwum udostępniane jest w formie pliku XML.