Rodzaje reklam na Facebooku – jakie reklamy przygotowujemy?

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Tworząc kampanię dla twojego sklepu, wykorzystujemy różne rodzaje reklam; aby reklamy wyglądały spójnie i estetycznie wykorzystywane są formaty reklam przygotowane przez Facebooka.

Dzięki temu w zależności od tego na jakim urządzeniu będą wyświetlane reklamy, możemy wykorzystać inny format.

Reklamy doskonale dopasowują się do urządzeń oraz stron na których są wyświetlane.

Jakie typy reklam stosujemy przy Facebook ADS?

Najczęściej wybieranymi przez nas formatami reklam są:

Obraz – reklama ze zdjęciem, ceną oraz nazwą produktu i angażującym tekstem, prezentująca jeden produkt.

Przykładowa reklama z obrazem, ceną, nazwą i tekstem reklamowym
Rys 1. Przykład reklamy ze zdjęciem, ceną, nazwą produktu i angażującym tekstem.
Przykładowa reklama z obrazem, ceną, nazwą i tekstem reklamowym
Rys 1. Przykład reklamy ze zdjęciem, ceną, nazwą produktu i angażującym tekstem.

Karuzela – format, który umożliwia zaprezentowanie w jednej reklamie co najmniej dwóch obrazów lub filmów, przy czym każdy element ma oddzielny link. Minimalna liczba kart to 2, jednak format ten pozwala na wykorzystanie nawet do 10 kart. Więcej produktów to większa szansa na zainteresowanie klientów asortymentem sklepu.

Jedna reklama w formacie Karuzela umożliwia prezentacje przynajmniej dwóch zdjęć lub filmów produktów
Rys 2. Przy jednej reklamie typu „Karuzela” prezentowane są co najmniej dwa obrazy lub filmy.
Jedna reklama w formacie Karuzela umożliwia prezentacje przynajmniej dwóch zdjęć lub filmów produktów
Rys 2. Przy jednej reklamie typu „Karuzela” prezentowane są co najmniej dwa obrazy lub filmy.

Kolekcja – pozwala na zaprezentowanie dużego zestawu produktów (50 lub więcej) i wygodne przeglądanie oferty. Ten format świetnie sprawdza się na urządzeniach mobilnych. Od razu kieruje klienta do produktu. Jest idealny dla sklepów internetowych, zwłaszcza z branży fashion, health and beauty, dziecięcej oraz wielu innych.

Typ reklamy Kolekcja umożliwia prezentacje zestawu produktów (50 i więcej)
Rys 3. Rodzaj reklamy „Kolekcja” pozwala na zaprezentowanie dużego zestawu produktów (50 lub więcej).
Typ reklamy Kolekcja umożliwia prezentacje zestawu produktów (50 i więcej)
Rys 3. Rodzaj reklamy „Kolekcja” pozwala na zaprezentowanie dużego zestawu produktów (50 lub więcej).

Gdzie są wyświetlane reklamy na Facebooku?

Reklamy emitowane są na: Facebooku, Instagramie, w Messengerze oraz w sieci Audience Network, czyli sieci reklamowej Facebooka.

Aktualności na urządzeniach mobilnych:

Przykładowa reklama wyświetlona w aktualnościach Facebook (na urządzeniu mobilnym)
Rys 4. Przykład reklam wyświetlonych w aktualnościach na Facebooku (urządzenia mobilne).
Przykładowa reklama wyświetlona w aktualnościach Facebook (na urządzeniu mobilnym)
Rys 4. Przykład reklam wyświetlonych w aktualnościach na Facebooku (urządzenia mobilne).

Reklama pełnoekranowa w Audience Network:

Przykładowa reklama pełnoekranowa wyświetlona w ramach Audience Network
Rys 5. Przykład reklamy pełnoekranowej wyświetlonej w Audience Network.
Przykładowa reklama pełnoekranowa wyświetlona w ramach Audience Network
Rys 5. Przykład reklamy pełnoekranowej wyświetlonej w Audience Network.

Reklama natywna:

Przykładowa reklama natywna wyświetlona na urządzeniu mobilnym
Rys 6. Przykład reklamy natywnej wyświetlonej na urządzeniu mobilnym.
Przykładowa reklama natywna wyświetlona na urządzeniu mobilnym
Rys 6. Przykład reklamy natywnej wyświetlonej na urządzeniu mobilnym.

Skrzynka odbiorcza Messengera:

Przykładowa reklama Facebook Ads wyświetlona na Messengere
Rys 7. Przykład reklamy Facebook Ads wyświetlonej w aplikacji Messenger.
Przykładowa reklama Facebook Ads wyświetlona na Messengere
Rys 7. Przykład reklamy Facebook Ads wyświetlonej w aplikacji Messenger.

Artykuły ekspresowe:

Przykładowa reklama Facebook Ads wyświetlona jako artykuł ekspresowy
Rys 8. Przykład reklamy Facebook Ads wyświetlonej w formie artykułów ekspresowych.
Przykładowa reklama Facebook Ads wyświetlona jako artykuł ekspresowy
Rys 8. Przykład reklamy Facebook Ads wyświetlonej w formie artykułów ekspresowych.

Aktualności na Instagramie:

Przykładowa reklama Facebook Ads na Instagramie
Rys 9. Przykład reklamy Facebook Ads wyświetlonej na Instagramie.
Przykładowa reklama Facebook Ads na Instagramie
Rys 9. Przykład reklamy Facebook Ads wyświetlonej na Instagramie.
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności