Skąd brać zdjęcia do reklam?

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Jeżeli nie masz możliwości wykonania własnych zdjęć dobrej jakości lub skorzystania z doraźnej pomocy fotografa – nadzieja tkwi w bankach darmowych zdjęć do użytku komercyjnego.

Nigdy nie wykorzystuj zdjęć znalezionych w Google (chyba że przy odpowiednich ustawieniach licencji).

Grozi to potężnymi karami za naruszenie praw autorskich.

Co zrobić, gdy mam brzydkie zdjęcia?

Samodzielnie przygotowane, unikatowe zdjęcia są zazwyczaj najlepszym wyborem, ale mimo wszystko bywa, że efekt końcowy nie spełnia naszych oczekiwań. OK, spróbowaliśmy, poświęciliśmy trochę czasu – nie wyszło.

W takiej sytuacji warto nawiązać współpracę z fotografem lub w ostateczności skorzystać z darmowego banku zdjęć. Gotowe zdjęcia mogą też być ciekawym uzupełnieniem dla przyjętej już strategii graficznej.

Pobieranie zdjęć znalezionych w Google

Musisz wiedzieć, że obok osób, które zwyczajnie dbają o swoje prawa autorskie, są również zajmujący się copyright trollingiem. W skrócie oznacza to masowe wysyłanie przedwstępnych wezwań do sądu spowodowanych nieautoryzowanym wykorzystaniem czyjegoś zdjęcia (najczęściej znalezionego właśnie dzięki Google Grafika).

Grożące kary są skrajne i mogą sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych – wartość intelektualną często dość trudno jest jednoznacznie wycenić.

Autor zdjęcia wysyła odpowiedni komunikat osobom, które bez zgody wykorzystały jego zdjęcie i często nawet mimo usunięcia zdjęcia ze strony i zamieszczenia oficjalnych przeprosin, nie zawsze udaje się dojść do porozumienia.

WAŻNE! Nigdy nie wykorzystuj w reklamie zdjęć znalezionych w Google Grafika. Nie, naprawdę. Nigdy!

Aby chronić prawa autorskie, Google wprowadziło opcję: Prawa do użytkowania.

  • Więcej informacji: Centrum Pomocy Google – sprawdź w jaki sposób wyszukiwać grafiki, które możesz wykorzystać u siebie.

Skąd pobrać zdjęcia do reklam?

Istnieją dedykowane banki darmowych zdjęć, w których można (najczęściej w języku angielskim) wyszukać zdjęcia z konkretnej interesującej nas tematyki np. zdjęcia związane z herbatą.

Prowadzisz sklep z odzieżą ciążową? Bez trudu znajdziesz piękne zdjęcia związane z macierzyństwem. Militaria, rekreacja, elektronika?

Niezależnie od typu branży z łatwością znajdziesz coś dla siebie. Poniżej kilka przykładów banków zdjęć, które są szczególnie godne uwagi.

Możesz za ich pośrednictwem śmiało pobierać darmowe zdjęcia do użytku komercyjnego i wykorzystywać przy swoich działaniach reklamowych. Mile widziane są wzmianki na stronach o źródle i autorze zdjęcia, ale nie zawsze są konieczne.

Zazwyczaj powyższe banki zdjęć pokrywają potrzeby nawet średnio-zaawansowanych właścicieli sklepów.

Warto zdecydować się także na płatne zdjęcia – ich ceny zazwyczaj są przystępne, a odpowiedni dobór grafiki może pomóc przyciągnąć potencjalnych klientów.

Nie udało ci się znaleźć zdjęć dla siebie? Istnieje wiele innych banków zdjęć: na różnych licencjach, obrazków darmowych i płatnych. Prawdopodobnie najbardziej wyczerpujący zbiór takich stron znajdziesz na stronie: Grafmag.pl

Warto zapamiętać!
W powyższym poradniku zostało wyjaśnione:
  • dlaczego nie można wykorzystywać dowolnych zdjęć z Google?
  • czym jest „copyright trolling”?
  • skąd pobierać darmowe zdjęcia do użytku komercyjnego?
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności