Premium: Wielomagazynowość – składanie zamówienia przez klienta a zachowanie magazynów

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Funkcjonalność dostępna tylko w pakietach Premium, aby dowiedzieć się więcej o usłudze kliknij: Zarządzaj wieloma magazynami z jednego miejsca.

Zasady wyświetlania form dostaw w koszyku przy aktywnej wielomagazynowości

  • w koszyku pojawiają się tylko te formy dostawy, które są w stanie zrealizować całe zamówienie,
  • jeżeli dostawa zawiera przesunięcia MM, to w koszyku przedstawiany jest finalny koszt dostawy, włączając ewentualne dodatkowe koszty wynikające z przesunięć, oraz dłuższy termin realizacji (patrz artykuł: Jak tworzyć magazyny – przesyłanie do innych magazynów),
  • jeżeli logika magazynów, rozmieszczenie stanów magazynowych i konfiguracja form dostaw w magazynach nie pozwoli na zdefiniowanie wyświetlania żadnej formy dostawy, to w koszyku wyświetlony zostanie komunikat: Administrator sklepu nie zdefiniował formy dostawy, która spełnia kryteria Twojego zamówienia,
  • jeżeli klient sklepu chce dodać do koszyka większą liczbę sztuk produktu / produktów niż sumarycznie dostępnych jest na wszystkich magazynach, to w koszyku podczas próby finalizacji zamówienia pojawi się komunikat: Ilość produktów w koszyku przekracza dostępny stan magazynowy, aktualnie dostępna ilość to. Dodatkowo na liście możliwych form dostaw zostaną wyświetlone tylko te formy dostawy, które są w stanie zrealizować wysyłkę maksymalnej ilości tego produktu,
  • jeżeli klient sklepu chce dodać do koszyka więcej sztuk produktu, niż sumarycznie dostępnych jest we wszystkich magazynach, to pomijane są obliczenia związane z ewentualnym nowym terminem dostawy, termin dostawy pobierany jest z karty produktu. Pomijane także są ewentualne dodatkowe koszty wynikające z przesunięć MM,
  • jeżeli klient sklepu wybierze formę dostawy: Odbiór Osobisty, to wyświetlone zostaną szczegółowe informacje, które należy uzupełnić w edycji konfiguracji magazynu, który umożliwia odbiór osobisty (patrz artykuł: Jak tworzyć magazyny – dane adresowe):
    • jeżeli w danych adresowych uzupełnisz tylko jedno z podanych pól lub jeden zestaw pól, np. Adres lub Miasto lub Adres linia 2 lub Adres + Adres 2 lub Adres + Miasto lub Adres 2 + Miasto, to klient w koszyku zobaczy nazwę magazynu,
    • jeżeli w danych adresowych uzupełnisz wszystkie pola, czyli Miasto + Adres + Adres 2, klient w koszyku zobaczy pełny adres magazynu do którego może zgłosić się po odbiór zamówienia.

WAŻNE! Nieprawidłowe skonfigurowanie magazynów może poskutkować niską konwersją w sklepie. Zwróć uwagę na to, aby koszty wynikające z przesunięcia produktów pomiędzy magazynami nie były zbyt wysokie i nie odstraszyły klienta, chyba że działasz w branży w której wysokie koszty dostawy są normą.

Powiązane artykuły na temat funkcjonalności wielomagazynowości

Znajdujesz się w 1 z 7 artykułów na temat funkcjonalności wielomagazynowości. Zapoznaj się także z pozostałymi artykułami w Centrum pomocy:

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak funkcja wielomagazynowości wpływa na wybór form dostaw w koszyku?
  • Jakie artykuły zawierają inne przydatne informacje o wielomagazynowości w sklepie Shoper?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności