Wypróbuj za darmo

    Premium: Wielomagazynowość – składanie zamówienia przez klienta a zachowanie magazynów

    Funkcjonalność dostępna tylko w pakietach Premium – kliknij tutaj aby dowiedzieć się więcej o usłudze Premium

    Znajdujesz się w 4 z 7 artykułów na temat funkcjonalności wielomagazynowości.
    Zapoznaj się także z pozostałymi:
    1. Jak skonfigurować wielomagazynowość
    2. Jak tworzyć magazyny
    3. Jak zarządzać stanami magazynowymi
    5. Tworzenie zamówienia przez sprzedawcę a zachowanie magazynów
    6. Procesowanie zamówienia przez obsługę sklepu
    7. Informacje dodatkowe


    Zasady wyświetlania form dostaw w koszyku przy aktywnej wielomagazynowości:

    • w koszyku pojawiają się tylko te formy dostawy, które są w stanie zrealizować całe zamówienie,
    • jeżeli dostawa zawiera przesunięcia MM, to w koszyku przedstawiany jest finalny koszt dostawy, włączając ewentualne dodatkowe koszty wynikające z przesunięć, oraz dłuższy termin realizacji (patrz artykuł 2. Jak tworzyć magazyny: PRZESYŁANIE DO INNYCH MAGAZYNÓW),
    • jeżeli logika magazynów, rozmieszczenie stanów magazynowych i konfiguracja form dostaw w magazynach nie pozwoli na zdefiniowanie wyświetlania żadnej formy dostawy, to w koszyku wyświetlony zostanie komunikat: Administrator sklepu nie zdefiniował formy dostawy, która spełnia kryteria Twojego zamówienia,
    • jeżeli klient sklepu chce dodać do koszyka większą liczbę sztuk produktu / produktów niż sumarycznie dostępnych jest na wszystkich magazynach, to w koszyku podczas próby finalizacji zamówienia pojawi się komunikat: Ilość produktów w koszyku przekracza dostępny stan magazynowy, aktualnie dostępna ilość to. Dodatkowo na liście możliwych form dostaw zostaną wyświetlone tylko te formy dostawy, które są w stanie zrealizować wysyłkę maksymalnej ilości tego produktu,
    • jeżeli klient sklepu chce dodać do koszyka więcej sztuk produktu, niż sumarycznie dostępnych jest we wszystkich magazynach, to pomijane są obliczenia związane z ewentualnym nowym terminem dostawy, termin dostawy pobierany jest z karty produktu. Pomijane także są ewentualne dodatkowe koszty wynikające z przesunięć MM,
    • jeżeli klient sklepu wybierze formę dostawy Odbiór Osobisty, to wyświetlone zostaną szczegółowe informacje, które należy uzupełnić w edycji konfiguracji magazynu, który umożliwia odbiór osobisty (patrz artykuł 2.Jak tworzyć magazyny: Dane adresowe):
      • jeżeli w danych adresowych uzupełnisz tylko jedno z podanych pól lub jeden zestaw pól, np. Adres lub Miasto lub Adres linia 2 lub Adres + Adres 2 lub Adres + Miasto lub Adres 2 + Miasto, to klient w koszyku zobaczy nazwę magazynu,
      • jeżeli w danych adresowych uzupełnisz wszystkie pola, czyli Miasto + Adres + Adres 2, klient w koszyku zobaczy pełny adres magazynu do którego może zgłosić się po odbiór zamówienia.

    UWAGA: Nieprawidłowe skonfigurowanie magazynów może poskutkować niską konwersją w sklepie
    Zwróć uwagę na to, aby koszty wynikające z przesunięcia produktów pomiędzy magazynami nie były zbyt wysokie i nie odstraszyły klienta, chyba że działasz w branży w której wysokie koszty dostawy są normą.



    Przejdź do kolejnego artykułu Tworzenie zamówienia przez sprzedawcę a zachowanie magazynów >>
    << Wróć do poprzedniego artykułu Jak zarządzać stanami magazynowymi

    Przetestuj sklep internetowy
    Shoper przez 14 dni za darmo

    Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności