Premium: Wielomagazynowość – składanie zamówienia przez klienta a zachowanie magazynów
Funkcjonalność dostępna tylko w pakietach Premium – kliknij tutaj aby dowiedzieć się więcej o usłudze Premium
Znajdujesz się w 4 z 7 artykułów na temat funkcjonalności wielomagazynowości.
Zapoznaj się także z pozostałymi:
1. Jak skonfigurować wielomagazynowość
2. Jak tworzyć magazyny
3. Jak zarządzać stanami magazynowymi
5. Tworzenie zamówienia przez sprzedawcę a zachowanie magazynów
6. Procesowanie zamówienia przez obsługę sklepu
7. Informacje dodatkowe
Zasady wyświetlania form dostaw w koszyku przy aktywnej wielomagazynowości:
- w koszyku pojawiają się tylko te formy dostawy, które są w stanie zrealizować całe zamówienie,
- jeżeli dostawa zawiera przesunięcia MM, to w koszyku przedstawiany jest finalny koszt dostawy, włączając ewentualne dodatkowe koszty wynikające z przesunięć, oraz dłuższy termin realizacji (patrz artykuł 2. Jak tworzyć magazyny: PRZESYŁANIE DO INNYCH MAGAZYNÓW),
- jeżeli logika magazynów, rozmieszczenie stanów magazynowych i konfiguracja form dostaw w magazynach nie pozwoli na zdefiniowanie wyświetlania żadnej formy dostawy, to w koszyku wyświetlony zostanie komunikat: Administrator sklepu nie zdefiniował formy dostawy, która spełnia kryteria Twojego zamówienia,
- jeżeli klient sklepu chce dodać do koszyka większą liczbę sztuk produktu / produktów niż sumarycznie dostępnych jest na wszystkich magazynach, to w koszyku podczas próby finalizacji zamówienia pojawi się komunikat: Ilość produktów w koszyku przekracza dostępny stan magazynowy, aktualnie dostępna ilość to. Dodatkowo na liście możliwych form dostaw zostaną wyświetlone tylko te formy dostawy, które są w stanie zrealizować wysyłkę maksymalnej ilości tego produktu,
- jeżeli klient sklepu chce dodać do koszyka więcej sztuk produktu, niż sumarycznie dostępnych jest we wszystkich magazynach, to pomijane są obliczenia związane z ewentualnym nowym terminem dostawy, termin dostawy pobierany jest z karty produktu. Pomijane także są ewentualne dodatkowe koszty wynikające z przesunięć MM,
- jeżeli klient sklepu wybierze formę dostawy Odbiór Osobisty, to wyświetlone zostaną szczegółowe informacje, które należy uzupełnić w edycji konfiguracji magazynu, który umożliwia odbiór osobisty (patrz artykuł 2.Jak tworzyć magazyny: Dane adresowe):
- jeżeli w danych adresowych uzupełnisz tylko jedno z podanych pól lub jeden zestaw pól, np. Adres lub Miasto lub Adres linia 2 lub Adres + Adres 2 lub Adres + Miasto lub Adres 2 + Miasto, to klient w koszyku zobaczy nazwę magazynu,
- jeżeli w danych adresowych uzupełnisz wszystkie pola, czyli Miasto + Adres + Adres 2, klient w koszyku zobaczy pełny adres magazynu do którego może zgłosić się po odbiór zamówienia.
UWAGA: Nieprawidłowe skonfigurowanie magazynów może poskutkować niską konwersją w sklepie
Zwróć uwagę na to, aby koszty wynikające z przesunięcia produktów pomiędzy magazynami nie były zbyt wysokie i nie odstraszyły klienta, chyba że działasz w branży w której wysokie koszty dostawy są normą.
Przejdź do kolejnego artykułu Tworzenie zamówienia przez sprzedawcę a zachowanie magazynów >>
<< Wróć do poprzedniego artykułu Jak zarządzać stanami magazynowymi