Słowniczek dropshippingowca

Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2024

W udostępnionych materiałach spotykasz wiele branżowych skrótów i słów? Szczególnie na początku działalności może być to problematyczne.

My staramy się, żeby nasze poradniki były łatwe w odbiorze po to, aby każdy mógł bez problemu wdrożyć wskazówki w życie.

Jednak gdyby zdarzyło się, że użyte słownictwo jest dla ciebie niezrozumiałe – nie przejmuj się. Poniżej znajdziesz listę pojęć związanych z dropshippingiem.

Słownik pojęć – dropshipping

Znajdź niejasne wyrażenia i poznaj ich znaczenia, a przy okazji zapoznaj się z innymi wartymi uwagi hasłami.

  • Alias – jest nazwą adresu e-mail przypisaną do konkretnej skrzynki pocztowej.
  • B2B – ang. business to business – rodzaj biznesu polegający na wzajemnej relacji np. sprzedaży odbywającej się między dwiema firmami. W modelu B2B sprzedajemy produkty lub realizujemy usługi dla innych firm.
  • B2C – ang. business to consumer – rodzaj biznesu, w którym produkty lub usługi są sprzedawane przez firmy klientom indywidualnym.
  • Brutto – to wartość towaru lub usługi wraz z wszelkimi obciążeniami. W definicji zakupów to wartość towaru lub usługi z doliczoną kwotą np. należnego podatku VAT.
  • CSV – ang. comma-separated values czyli [plik] z wartościami oddzielonymi przecinkami. Format pliku tekstowego, który może być użyty do wymiany danych między aplikacjami np. do importu i eksportu produktów. W tym prostym zapisie przecinki pełnią funkcję rozdzielnika między kolumnami.
  • Dochód – są to przychody przedsiębiorstwa pomniejszone o koszt uzyskania przychodu. Jest różnicą między przychodami a poniesionymi kosztami.
  • Dropshipping – Model logistyczny, w którym sklep internetowy pełni rolę pośrednika. Zamówienie ze sklepu jest przekazywane do hurtowni, która wysyła towar, którym dysponuje. Sprzedawca osiąga zysk z różnicy między ceną hurtową a detaliczną, musi również wcześniej zintegrować swój sklep z wybraną przez siebie hurtownią.
  • Etykieta – Jest inaczej listem przewozowym, potwierdza przyjęcie przesyłki do transportu przez przewoźnika. Na etykiecie znajdziemy takie informacje jak: dane nadawcy paczki (imię i nazwisko, adres odbioru, zawartość i waga przesyłki), kod kreskowy (zawiera numer przewozowy).
  • html – bazujący na zamkniętych w ostrych nawiasach język wykorzystywany w tworzeniu stron internetowych.
  • Marża – definiuje różnicę pomiędzy ceną sprzedaży towaru a ceną zakupu. Może być wyrażana w postaci procentowej jak i kwotowej.
  • Marketplace – elektroniczna platforma sprzedażowa- innymi słowy to strona internetowa na której wielu sprzedawców może oferować swoje produkty w tym samym czasie np. Allegro, Empik.
  • Narzut – jest określoną kwotą o jaką powiększono koszt zakupu lub powstania danej rzeczy, w celu zdefiniowania jej ceny.
  • Netto – to wartość towaru lub usługi nieuwzględniająca dodatkowych obciążeń. W definicji zakupów to np. wartość towaru lub usługi bez doliczonej kwoty np. należnego podatku VAT.
  • Przychód – Przychód to łączna wartość ze sprzedaży produktów netto (czyli bez należnego podatku VAT) w danym okresie rozliczeniowym.
  • SKU – ang. stock keeping unit – jednostka magazynowa; unikatowy ciąg znaków identyfikujący produkt: jego producenta, markę, kolor czy rozmiar (każdy wariant magazynowy produktu ma inny numer SKU). Pomocny w śledzeniu stanów magazynowych. W przeciwieństwie do numerów EAN czy GTIN tyczy się sprzedawcy, a nie wytwórcy towaru. Pomaga w zarządzaniu stanami magazynowymi w sklepie internetowym i ułatwia sprawdzanie dostępności produktu u dostawców.
  • XML- XML – uniwersalny standard przeznaczony do reprezentowania danych w formie odpowiednio ułożonych struktur. W pliku XML mogą zawierać się informacje na temat produktów dostępnych w sklepie internetowym. Wykorzystują go np. porównywarki cenowe, reklamy produktowe na Facebooku czy integracje z hurtowniami. Pozwala na zapis złożonych map strony i danych. Zawiera także inne informacje np. o ostatniej modyfikacji czy rodzaju przetwarzanych danych (w przeciwieństwie do prostego pliku CSV).
  • Zysk – nadwyżka wartości sprzedaży nad ogólnymi wydatkami, oznacza to, że firma ma przychody są wyższe niż koszt ich uzyskania.
Warto zapamiętać!
W powyższym poradniku zostało wyjaśnione:
  • popularne pojęcia, które warto poznać, jeśli prowadzisz sklep internetowy w modelu dropshipping.
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności