Słownik pojęć dla kampanii reklamowych

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Poniżej znajduje się lista pojęć, z którymi będziesz się spotykać podczas kampanii reklamowych dla sklepu internetowego.

  • Przychody – to wartość brutto wygenerowanej sprzedaży poprzez reklamy, które prowadzimy dla Twojego sklepu. W skład przychodów nie wchodzą koszty dostawy.
  • Transakcje – to liczba transakcji, którą dostarczyliśmy Ci podczas prowadzenia kampanii reklamowej Google Shopping.
  • Liczba kliknięć – to liczba wskazująca na to ile razy zostały kliknięte wyświetlane w Google reklamy.
  • Koszt kliknięć – to koszt, który ponosisz podczas trwania kampanii. Wynika on bezpośrednio z liczby kliknięć oraz ceny za klik.
  • Wyświetlenia – to liczba wskazująca na to ile razy Twoje reklamy zostały wyświetlone w Google.
  • ROAS – to procentowo wyrażony stosunek przychodów do wydatków. To na jego podstawie wyliczamy prowizję od sprzedaży.

Jak policzyć ROAS? Załóżmy, że wydatki na kampanię to 449 zł netto, a wygenerowany przychód z kampanii to 3000 zł brutto. Obliczenia powinny wyglądać tak: (3000 : 449) x 100% = 668%

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności