Jak dodać standardowy przelew bankowy do form płatności?

Ostatnia aktualizacja: 17 maja 2024

Dodanie tradycyjnego przelewu bankowego do form płatności w sklepie Shoper

Aby dodać do sklepu tradycyjny przelew bankowy wykonaj następujące czynności:

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy płatności (C), a następnie kliknij przycisk: DODAJ PŁATNOŚĆ (D) w prawym górnym rogu ekranu.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Dodaj płatność
Rys 1. Kliknij przycisk: Dodaj płatność, aby rozpocząć dodawanie nowej metody płatności.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Dodaj płatność
Rys 1. Kliknij przycisk: Dodaj płatność, aby rozpocząć dodawanie nowej metody płatności.
W polu: Typ płatności wskaż: przelew (A), wpisz nazwę płatności, np.: Przelew tradycyjny na konto (B) oraz opcjonalnie opis (wraz z nazwą będzie widoczny dla klienta w koszyku). Aktywuj płatność przesuwając suwak w prawo (C) i wskaż waluty (D), dla których ta metoda płatności będzie możliwa.

Lista (aktywnych) walut sklepu pobierana jest z zakładki: Ustawienia > Ustawienia regionalne > Waluty, w której konfigurujesz jakie waluty mają być dostępne w twoim sklepie. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w poniższych artykułach Centrum pomocy:
Jak dodać walutę i ustalić przelicznik?
Jak skonfigurować dodatkową wersję językową?

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Formularz dodawania płatności
Rys 2. Uzupełnij formularz dodawania nowej formy płatności w sklepie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Formularz dodawania płatności
Rys 2. Uzupełnij formularz dodawania nowej formy płatności w sklepie Shoper.
Wypełnij pola:
  • Komunikat po złożeniu zamówienia – wyświetlony w ostatnim kroku koszyka, powinien dokładnie informować klienta jak opłacić zamówienie, oraz opcjonalny,
  • Komunikat email – wysyłany na adres email klienta, możesz uzupełnić go podobną treścią jak w komunikacie po złożeniu zamówienia (w razie gdyby klient zamknął przypadkowo okno przeglądarki, otrzyma na swoją skrzynkę informacje z numerem konta do wpłaty).

O potrzebne informacje, np.: Dziękujemy za zakupy! Prosimy o wykonanie przelewu na numer konta… i ZAPISZ zmiany u dołu strony.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Formularz dodawania płatności > Komunikat po złożeniu zamówienia
Rys 3. Opisz, jak klient ma opłacić zamówienie w twoim sklepie internetowym.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Formularz dodawania płatności > Komunikat po złożeniu zamówienia
Rys 3. Opisz, jak klient ma opłacić zamówienie w twoim sklepie internetowym.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Formularz dodawania płatności > Komunikat email
Rys 4. Zdefiniuj, jak ma wyglądać wiadomość e-mail wysyłana do klienta po złożeniu zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Formularz dodawania płatności > Komunikat email
Rys 4. Zdefiniuj, jak ma wyglądać wiadomość e-mail wysyłana do klienta po złożeniu zamówienia.
Po zapisaniu płatności pojawi się dodatkowa zakładka: Numer konta (A), w której warto podać rachunek (B).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Dodawanie płatności > Numer konta
Rys 5. Wpisz numer rachunku bankowego, na który klienci mają przelewać środki pieniężne za zakupy w sklepie.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Dodawanie płatności > Numer konta
Rys 5. Wpisz numer rachunku bankowego, na który klienci mają przelewać środki pieniężne za zakupy w sklepie.

W treści automatycznej wiadomości e-mail: Zamówienie – potwierdzenie (D) znajdującej się w: Wygląd i treści (A) > Szablony wiadomości automatycznych (B) > E-maile do klientów sklepu (C) możesz zawrzeć znacznik: {account_number} (E). W jego miejscu pojawi się numer konta bankowego, który podano wcześniej w ustawieniach danej formy płatności.

Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > Zamówienie potwierdzenie
Rys 6. Użyj znacznika: {account_number} w automatycznej wiadomości do klientów, aby wyświetlić numer konta bankowego.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > Zamówienie potwierdzenie
Rys 6. Użyj znacznika: {account_number} w automatycznej wiadomości do klientów, aby wyświetlić numer konta bankowego.
Pamiętaj, aby utworzoną metodę płatności przelewu tradycyjnego połączyć z właściwą formą dostawy, zgodnie z informacjami podanymi w artykule: Konfiguracja form dostaw.

WAŻNE! Jeżeli prowadzisz swój sklep w kilku wersjach językowych powiązanych z różnymi walutami i chcesz aby dla każdej z nich płatności były dokonywane na inne rachunki bankowe, dla każdej wersji językowej utwórz osobną płatność typu: Tradycyjny przelew bankowy (nie dokonuj tłumaczenia tego sposobu płatności z innego języka) i powiąż z właściwą walutą.

Wideo: jak ustawić dostawy i płatności w sklepie Shoper?

Jak ustawić dostawy i płatności w sklepie Shoper przedstawiliśmy w filmie instruktażowym na naszym kanale YouTube.

Wideo poradnik: aktywne sposoby dostaw i form płatności w e-sklepie

Wykorzystaj platformę Apilo do łatwego wystawiania produktów na aukcji oraz automatycznej synchronizacji stanów magazynowych i cen.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak utworzyć metodę płatności typu tradycyjny przelew bankowy?
  • Wideo poradnik: jak określić formy dostaw i płatności dla klientów sklepu?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności