Strona „O nas” w sklepie internetowym
Nie ignoruj strony „O nas” w swoim sklepie
Zakładka opisująca działalność firmy jest niestety w większości przypadków traktowana zbyt powierzchownie.
Często pojawiają się szablonowe, wyświechtane frazesy dublowane przez wiele firm. Nie tylko nie budzą one zaufania, ale świadczą o braku pomysłowości osób odpowiedzialnych za treści na stronie.
W takim razie, jak powinna wyglądać ciekawie przygotowana zakładka „O nas”? Możesz to sprawdzić na kilku poniższych przykładach:
- panlis.pl/pl/i/O-PANU-LISIE/8 (plakaty artystyczne)
- infinigoods.pl/o-firmie (paski skórzane)
- ekopolka.pl/pl/i/Wiecej-o-nas…/8 (drogeria internetowa)
- polkabikes.pl/o-nas/ (rowery)
- niecodzienni.pl/o-nas (sport i turystyka)
- sklepmanufakturasnu.pl/pl/i/O-firmie/8 (meble industrialne)
- perch.pl/pl/i/O-perch.pl/8 (wędkarstwo)
Zakładka „O nas” to okazja na pokazanie ludzkiej twarzy marki i udowodnienia, że w sklepie kryją się nie tylko linijki kodu, ale że prowadzą go ludzie, którym zależy na konkretnych wartościach i dobru klientów.
Szczególne pole do popisu mają tu wszystkie firmy rodzinne i niewielkie manufaktury. W tej zakładce nie wykorzystuj wizerunków osób pobranych z banków zdjęć. Nie bój się za to zamieszczać zdjęć swojej firmy od kuchni i nie obawiaj się pokazywania własnej twarzy.
Jeżeli nie straszne ci występowanie przed kamerą, wspaniałym rozwiązaniem będzie również wideo. Oczywiście pod nim warto zamieścić fragment kreatywnego tekstu – pełni on również ważną rolę w pozycjonowaniu sklepu w Internecie.
Co zamieścić na stronie „O nas”?
Jeżeli brakuje ci pomysłu, przeczytaj uważnie poniższe punkty i zastanów się, jaka jest geneza twojego biznesu. Przedstawienie jego historii wcale nie musi być trudne, a dla czytelnika nudne!
Czy wywodzi się z jakiejś pasji? Koniecznie się nią podziel i przedstaw jej historię. Twoja opowieść nie musi być pełna sukcesów.
Często cenniejsze jest przedstawienie trudnej ścieżki, która doprowadziła cię do obecnych decyzji i sytuacji, ale po drodze pomogła zdobyć bezcenną wiedzę i doświadczenie.
Przedstaw jej historię, ale wystrzegaj się zwykłej wypunktowanej listy z datami. O ile nie wymyślisz dla takiej listy interesującej formy, zbiór równoważników zdań z datami po lewej stronie nie będzie nikogo interesował.
Oczywiście, o ile tylko zespół wyraża na to chęć i zgodę. Wesoła prezentacja członków firmy to dobry pomysł w wypadku zarówno małych, jak i większych firm – zobacz, jak zrobiło to np. netguru, polska firma zajmująca się tworzeniem oprogramowania.
Wszystko, co zaprezentuje firmę „od kuchni” podwyższy jej wiarygodność i upewni, że sklep to nie tylko bezosobowy zlepek kodu, ale prawdziwe osoby pracujące na zadowolenie klienta.
Strona „O nas” nie może być zbyt ogólna
Pamiętaj też o jednej prostej zasadzie… jeśli twój tekst mógłby się tyczyć dowolnej branży (jak fragment poniżej), wymaga on zmian.
Można użyć tego zdania zarówno w branży odzieżowej, elektronicznej, meblowej, dziecięcej i wielu, wielu innych. Jeśli twoje treści są tak ogólne, zastanów się nad zmianami.
Jeśli szukasz więcej informacji na ten temat, sprawdź wpis opublikowany na naszym blogu (link poniżej), w którym właściciele mówią o swoich sklepach internetowych.
- Pokaż się na YouTube, czyli jak robić content wideo nie tylko w sklepie – właściciele sklepów internetowych o swojej działalności.
Warto zapamiętać!
- jakich schematów unikać, tworząc stronę o swoim sklepie internetowym?
- poznasz przykłady poprawnie wykonanych stron o firmie?
- co możesz zamieścić w zakładce poświęconej twojemu sklepowi?