🔥 Nowy mechanizm ustawiania promocji, w tym promocje na wybrane warianty. Dowiedz się więcej.

Strona „O nas” w sklepie internetowym

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Nie ignoruj strony „O nas” w swoim sklepie

Zakładka opisująca działalność firmy jest niestety w większości przypadków traktowana zbyt powierzchownie.

Często pojawiają się szablonowe, wyświechtane frazesy dublowane przez wiele firm. Nie tylko nie budzą one zaufania, ale świadczą o braku pomysłowości osób odpowiedzialnych za treści na stronie.

Jesteśmy młodą dynamicznie rozwijająca się firmą oferującą produkty najwyższej jakości, a naszą pasją są klienci.

Przykład ZŁEJ treści dla zakładki „O nas”

W takim razie, jak powinna wyglądać ciekawie przygotowana zakładka „O nas”? Możesz to sprawdzić na kilku poniższych przykładach:

Zakładka „O nas” to okazja na pokazanie ludzkiej twarzy marki i udowodnienia, że w sklepie kryją się nie tylko linijki kodu, ale że prowadzą go ludzie, którym zależy na konkretnych wartościach i dobru klientów.

Szczególne pole do popisu mają tu wszystkie firmy rodzinne i niewielkie manufaktury. W tej zakładce nie wykorzystuj wizerunków osób pobranych z banków zdjęć. Nie bój się za to zamieszczać zdjęć swojej firmy od kuchni i nie obawiaj się pokazywania własnej twarzy.

Jeżeli nie straszne ci występowanie przed kamerą, wspaniałym rozwiązaniem będzie również wideo. Oczywiście pod nim warto zamieścić fragment kreatywnego tekstu – pełni on również ważną rolę w pozycjonowaniu sklepu w Internecie.

Co zamieścić na stronie „O nas”?

Jeżeli brakuje ci pomysłu, przeczytaj uważnie poniższe punkty i zastanów się, jaka jest geneza twojego biznesu. Przedstawienie jego historii wcale nie musi być trudne, a dla czytelnika nudne!

Skąd wziął się pomysł na biznes?

Czy wywodzi się z jakiejś pasji? Koniecznie się nią podziel i przedstaw jej historię. Twoja opowieść nie musi być pełna sukcesów.

Często cenniejsze jest przedstawienie trudnej ścieżki, która doprowadziła cię do obecnych decyzji i sytuacji, ale po drodze pomogła zdobyć bezcenną wiedzę i doświadczenie.

Twoja firma jest już trochę na rynku?

Przedstaw jej historię, ale wystrzegaj się zwykłej wypunktowanej listy z datami. O ile nie wymyślisz dla takiej listy interesującej formy, zbiór równoważników zdań z datami po lewej stronie nie będzie nikogo interesował.

Masz ciekawą załogę? Pora ją zaprezentować!

Oczywiście, o ile tylko zespół wyraża na to chęć i zgodę. Wesoła prezentacja członków firmy to dobry pomysł w wypadku zarówno małych, jak i większych firm – zobacz, jak zrobiło to np. netguru, polska firma zajmująca się tworzeniem oprogramowania.

Zaprezentuj zdjęcia z zaplecza, sklepu stacjonarnego lub pracy w warsztacie czy magazynie

Wszystko, co zaprezentuje firmę „od kuchni” podwyższy jej wiarygodność i upewni, że sklep to nie tylko bezosobowy zlepek kodu, ale prawdziwe osoby pracujące na zadowolenie klienta.

Strona „O nas” nie może być zbyt ogólna

Pamiętaj też o jednej prostej zasadzie… jeśli twój tekst mógłby się tyczyć dowolnej branży (jak fragment poniżej), wymaga on zmian.

Nasze x-letnie doświadczenie pozwala świadczyć najwyższej jakości usługi w XYZ i dostarczanie jak najlepszych produktów XYZ.

Przykład ZBYT OGÓLNEJ treści dla zakładki „O nas”

Można użyć tego zdania zarówno w branży odzieżowej, elektronicznej, meblowej, dziecięcej i wielu, wielu innych. Jeśli twoje treści są tak ogólne, zastanów się nad zmianami.

Jeśli szukasz więcej informacji na ten temat, sprawdź wpis opublikowany na naszym blogu (link poniżej), w którym właściciele mówią o swoich sklepach internetowych.

Warto zapamiętać!
W powyższym poradniku zostało wyjaśnione:
  • jakich schematów unikać, tworząc stronę o swoim sklepie internetowym?
  • poznasz przykłady poprawnie wykonanych stron o firmie?
  • co możesz zamieścić w zakładce poświęconej twojemu sklepowi?
Przeczytaj także

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności