Ustawienia przyznawania punktów lojalnościowych
Funkcjonalność programu lojalnościowego dotyczy tylko klientów zarejestrowanych w sklepie Shoper.
Dlaczego warto wprowadzić punkty lojalnościowe w sklepie internetowym?
Najlepszy klient to ten, który już raz nam zaufał. Celowo na początku przypominamy starą prawdę, o której często zapominamy, planując kolejne działania marketingowe nastawione na pozyskanie nowych konsumentów.
Jednak jak się okazuje CPS (ang. cost per sale – koszt za sprzedaż) praktycznie zawsze jest znacznie niższy dla grupy osób, która już u nas kupiła, niż dla tych, których dopiero chcemy pozyskać. Między innymi dlatego dbanie o obecnych klientów powinno stanowić jeden z głównych filarów prowadzenia biznesu w e-commerce.
Odpowiednio skonstruowany program lojalnościowy umożliwia docenienie klienta poprzez nagrodzenie go produktami lub rabatami w zamian za regularne zakupy.
Jednak dobry program lojalnościowy to coś więcej niż same korzyści materialne. Przede wszystkim to także narzędzie, które pomaga nam budować świadomość marki i długofalowe relacje z klientem, które docelowo przyniosą korzyści również nam, w postaci regularnych zamówień.
- Więcej informacji: jakie są zalety prowadzenia programu lojalnościowego w sklepie?
Uruchamianie programu lojalnościowego w interfejsie sklepu Shoper
Instrukcja: jak włączyć możliwość zbierania punktów lojalnościowych w programie dla klientów?
Konfiguracja reguł przyznawania punktów lojalnościowych
Sklepy Shoper Premium mogą również określić, którzy ich klienci i za które produkty będą mogli z programu lojalnościowego skorzystać. Do wyboru: grupy klientów, grupy subskrybentów, wybrani klienci oraz produkty z wybranych kategorii, wybranych producentów, wybrane produkty.
- A może chcesz, by twoi klienci otrzymywali punkty za: zapis do Newslettera (A) czy dodanie opinii o produkcie (B)? Punkty będą przydzielane po weryfikacji mailowej zapisu do newslettera oraz po zaakceptowaniu przez ciebie opinii o produkcie (jeżeli posiadasz włączoną opcję manualnej akceptacji opinii).
W drugim przypadku nie zapomnij zdefiniować maila automatycznego dla klientów – niech dowiedzą się o przyznanych punktach z wiadomości automatycznej: Potwierdzenie publikacji opinii.
- Określ, czy i w jaki sposób życzysz sobie informować klienta o zmianie liczby punktów na koncie (A). Za korespondencje odpowiada mail automatyczny: Powiadomienia z programu lojalnościowego. Na końcu edycji zakładki: Przyznawania punktów naciśnij przycisk: ZAPISZ (B).
WAŻNE! Przed dokonaniem zmian we wskazanym mailu automatycznym zachowaj jego oryginalną treść, może jeszcze okazać się pomocna!
Jak program lojalnościowy wygląda z perspektywy klienta?
Liczbę zgromadzonych punktów oraz listę produktów, które może uzyskać za punkty klient zobaczy po zalogowaniu się na swoje konto w twoim sklepie, w zakładce: Twoje Zamówienia.
- Więcej informacji: jak działa program lojalnościowy dla klientów sklepu?
Warto zapamiętać!
- Jakie korzyści przynosi program lojalnościowy w e-sklepie?
- Jak aktywować mechanizm zbierania punktów za zakupy i inne akcje w sklepie?
- Jak ustawić przyznawanie punktów lojalnościowych dla klientów?
- Jak klient korzysta z programu lojalnościowego w sklepie online?