Ustawienia przyznawania punktów lojalnościowych

Ostatnia aktualizacja: 24 października 2024

Funkcjonalność programu lojalnościowego dotyczy tylko klientów zarejestrowanych w sklepie Shoper.

Dlaczego warto wprowadzić punkty lojalnościowe w sklepie internetowym?

Najlepszy klient to ten, który już raz nam zaufał. Celowo na początku przypominamy starą prawdę, o której często zapominamy, planując kolejne działania marketingowe nastawione na pozyskanie nowych konsumentów.

Jednak jak się okazuje CPS (ang. cost per sale – koszt za sprzedaż) praktycznie zawsze jest znacznie niższy dla grupy osób, która już u nas kupiła, niż dla tych, których dopiero chcemy pozyskać. Między innymi dlatego dbanie o obecnych klientów powinno stanowić jeden z głównych filarów prowadzenia biznesu w e-commerce.

Odpowiednio skonstruowany program lojalnościowy umożliwia docenienie klienta poprzez nagrodzenie go produktami lub rabatami w zamian za regularne zakupy.

Jednak dobry program lojalnościowy to coś więcej niż same korzyści materialne. Przede wszystkim to także narzędzie, które pomaga nam budować świadomość marki i długofalowe relacje z klientem, które docelowo przyniosą korzyści również nam, w postaci regularnych zamówień.

Uruchamianie programu lojalnościowego w interfejsie sklepu Shoper

Instrukcja: jak włączyć możliwość zbierania punktów lojalnościowych w programie dla klientów?

Konfiguracja reguł przyznawania punktów lojalnościowych

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do menu: Zwiększaj sprzedaż (A) > Program lojalnościowy (B) i wybierz zakładkę: Przyznawanie i zarządzanie punktami (C). Rozpocznij konfigurację reguł od sekcji: Zakupy w sklepie (D).
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Przyznawanie i zarządzanie punktami > Zakupy w sklepie
Rys 1. Aktywuj opcję przyznawania punktów lojalnościowych za zakupy w sklepie internetowym.
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Przyznawanie i zarządzanie punktami > Zakupy w sklepie
Rys 1. Aktywuj opcję przyznawania punktów lojalnościowych za zakupy w sklepie internetowym.
Określ czy wolisz, by punkty naliczały się od razu po automatycznej zmianie statusu płatności na opłacone, czy po zmianie statusu zamówienia na taki, który ty wskażesz – (A). Ustaw również możliwość oddawania punktów klientom, a także ich odbierania – (B).
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Przyznawanie i zarządzanie punktami > Zakupy w sklepie > Moment dodawania punktów na konto klienta
Rys 2. Wybierz moment naliczania punktów lojalnościowych na konto klienta.
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Przyznawanie i zarządzanie punktami > Zakupy w sklepie > Moment dodawania punktów na konto klienta
Rys 2. Wybierz moment naliczania punktów lojalnościowych na konto klienta.
Kolejny etap to ustalenie warunków przyznawania punktów. Wskaż, ile punktów otrzyma klient przy danej kwocie, na przykład za każdą wydaną złotówkę.

Sklepy Shoper Premium mogą również określić, którzy ich klienci i za które produkty będą mogli z programu lojalnościowego skorzystać. Do wyboru: grupy klientów, grupy subskrybentów, wybrani klienci oraz produkty z wybranych kategorii, wybranych producentów, wybrane produkty.

Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Przyznawanie i zarządzanie punktami > Zakupy w sklepie > Kto może otrzymać punkty
Rys 3. Zaznacz kto może otrzymać punkty i podaj ich ilość za jednorazowe zakupy w e-sklepie.
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Przyznawanie i zarządzanie punktami > Zakupy w sklepie > Kto może otrzymać punkty
Rys 3. Zaznacz kto może otrzymać punkty i podaj ich ilość za jednorazowe zakupy w e-sklepie.
  • A może chcesz, by twoi klienci otrzymywali punkty za: zapis do Newslettera (A) czy dodanie opinii o produkcie (B)? Punkty będą przydzielane po weryfikacji mailowej zapisu do newslettera oraz po zaakceptowaniu przez ciebie opinii o produkcie (jeżeli posiadasz włączoną opcję manualnej akceptacji opinii).

W drugim przypadku nie zapomnij zdefiniować maila automatycznego dla klientów – niech dowiedzą się o przyznanych punktach z wiadomości automatycznej: Potwierdzenie publikacji opinii.

Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Przyznawanie i zarządzanie punktami > Zakupy w sklepie > Newsletter
Rys 4. Zaznacz, czy klienci mają otrzymać punkty lojalnościowe za zapis do newslettera lub dodanie opinii o produkcie.
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Przyznawanie i zarządzanie punktami > Zakupy w sklepie > Newsletter
Rys 4. Zaznacz, czy klienci mają otrzymać punkty lojalnościowe za zapis do newslettera lub dodanie opinii o produkcie.
  • Określ, czy i w jaki sposób życzysz sobie informować klienta o zmianie liczby punktów na koncie (A). Za korespondencje odpowiada mail automatyczny: Powiadomienia z programu lojalnościowego. Na końcu edycji zakładki: Przyznawania punktów naciśnij przycisk: ZAPISZ (B).
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Przyznawanie i zarządzanie punktami > Wiadomości w sklepie
Rys 5. Poinformuj klienta o zmianie liczby punktów lojalnościowych na koncie za pomocą automatycznej wiadomości e-mail.
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Przyznawanie i zarządzanie punktami > Wiadomości w sklepie
Rys 5. Poinformuj klienta o zmianie liczby punktów lojalnościowych na koncie za pomocą automatycznej wiadomości e-mail.

WAŻNE! Przed dokonaniem zmian we wskazanym mailu automatycznym zachowaj jego oryginalną treść, może jeszcze okazać się pomocna!

Jak program lojalnościowy wygląda z perspektywy klienta?

Liczbę zgromadzonych punktów oraz listę produktów, które może uzyskać za punkty klient zobaczy po zalogowaniu się na swoje konto w twoim sklepie, w zakładce: Twoje Zamówienia.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jakie korzyści przynosi program lojalnościowy w e-sklepie?
  • Jak aktywować mechanizm zbierania punktów za zakupy i inne akcje w sklepie?
  • Jak ustawić przyznawanie punktów lojalnościowych dla klientów?
  • Jak klient korzysta z programu lojalnościowego w sklepie online?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności