Walidacja numeru telefonu klienta
Jeżeli zamówienia w twoim sklepie pochodzą głównie od klientów z Polski i chcesz uniknąć pomyłek klientów podczas podawania numeru telefonu w koszyku, aktywuj opcję walidacji polskich numerów telefonów.
Podanie prawidłowego numeru telefonu jest ważne w przypadku niektórych sposobów dostawy, w szczególności Paczkomatów InPost. Podanie nieprawidłowego numeru telefonu sprawia, że wygenerowanie etykiety nadawczej nie jest możliwe, a czas realizacji zamówienia wydłużony, ponieważ konieczny jest kontakt z kupującym w celu ustalenia poprawnego (i polskiego) numeru telefonu.
Aktywacja opcji powoduje, że zamawiający nie ma możliwości podania w danych adresowych w koszyku innego, niż polski numeru telefonu dla kraju dostawy Polska. Wybór innego kraju z listy wyłącza walidację i możliwe jest wpisanie dowolnego numeru telefonu.
Aktywacja walidacji numeru telefonu
- W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk
- W sekcji Składanie i realizacja zamówień aktywuj (przesuwając suwak w prawo) opcję Waliduj polskie numery telefonu w danych adresowych zamawiającego
- ZAPISZ zmiany u dołu strony
Od tego momentu pole na numer telefonu w koszyku prezentuje się następująco
System automatycznie dodaje prefix +48, do wpisania przez klienta pozostaje 9-cio cyfrowy numer telefonu, zgodny z polskim standardem
Jeżeli klient zaznaczy opcję Inny adres wysyłki w danych odbiorcy przesyłki pojawi się możliwość podania innego, niż polski numeru telefonu, jednak w danych do wysyłki (jeżeli krajem wysyłki jest Polska) konieczne będzie podanie numeru telefonu zgodnego z polskim standardem