Wypróbuj za darmo

    Walidacja numeru telefonu klienta

    Jeżeli zamówienia w twoim sklepie pochodzą głównie od klientów z Polski i chcesz uniknąć pomyłek klientów podczas podawania numeru telefonu w koszyku, aktywuj opcję walidacji polskich numerów telefonów.

    Podanie prawidłowego numeru telefonu jest ważne w przypadku niektórych sposobów dostawy, w szczególności Paczkomatów InPost. Podanie nieprawidłowego numeru telefonu sprawia, że wygenerowanie etykiety nadawczej nie jest możliwe, a czas realizacji zamówienia wydłużony, ponieważ konieczny jest kontakt z kupującym w celu ustalenia poprawnego (i polskiego) numeru telefonu.

    Aktywacja opcji powoduje, że zamawiający nie ma możliwości podania w danych adresowych w koszyku innego, niż polski numeru telefonu dla kraju dostawy Polska. Wybór innego kraju z listy wyłącza walidację i możliwe jest wpisanie dowolnego numeru telefonu.

     

    Aktywacja walidacji numeru telefonu

    1. W panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk
    2. W sekcji Składanie i realizacja zamówień aktywuj (przesuwając suwak w prawo) opcję Waliduj polskie numery telefonu w danych adresowych zamawiającego
      Walidacja numeru telefonu klienta
    3. ZAPISZ zmiany u dołu strony

    Od tego momentu pole na numer telefonu w koszyku prezentuje się następująco
    Walidacja numeru telefonu klienta

    System automatycznie dodaje prefix +48, do wpisania przez klienta pozostaje 9-cio cyfrowy numer telefonu, zgodny z polskim standardem

    Jeżeli klient zaznaczy opcję Inny adres wysyłki w danych odbiorcy przesyłki pojawi się możliwość podania innego, niż polski numeru telefonu, jednak w danych do wysyłki (jeżeli krajem wysyłki jest Polska) konieczne będzie podanie numeru telefonu zgodnego z polskim standardem
    Walidacja numeru telefonu klienta

    Przetestuj sklep internetowy
    Shoper przez 14 dni za darmo

    Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności