Wstępna konfiguracja sklepu

Poniższy artykuł przedstawia podstawowe zagadnienia związane z konfiguracją nowo założonego sklepu:

  • Jak usunąć slider “Men’s Fashion”/”Summer Sale” oraz box “Nowa kolekcja obuwia”, “Darmowa dostawa” ze strony głównej
  • Jak wyświetlić dodane produkty na stronie głównej
  • Brak widocznych zmian w sklepie, pomimo ich zapisania

nowego sklepu

I. Jak usunąć slider “Men’s Fashion”/”Summer Sale” oraz box “Nowa kolekcja obuwia”, “Darmowa dostawa” ze strony głównej.

  1. Przejdź do menu: Styl Graficzny & Nawigacja > Aktywny styl graficzny
    menu konfiguracja
  2. Następnie na zakładkę Moduły
    zakładka moduły
  3. Przejdź do zakładki zarządzania modułami strony głównej
    Strona Główna - moduły
  4. Aby usunąć slider wybierz z menu modułu Usuń, aby edytować wyświetlane zdjęcia wybierz Edytuj
    Menu modułu

    Konfigurację slidera opisuje artykuł:
    Jak zmienić domyślny ruchomy Slider w sklepie

  5. Aby usunąć box wybierz z menu modułu Usuń, aby edytować wyświetlane grafiki Edytuj
    menu modułu

    Jak dodać moduł (box) opisuje artykuł:
    https://www.shoper.pl/help/artykul/jak-dodac-modul-box-do-ostatniego-kroku-skladania-zamowienia/

  6. Potwierdź wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz na dole strony:
    Zapisz zmiany - zarządzenie modułami

II. Jak wyświetlić dodane produkty na stronie głównej.

Przy standardowym ustawieniu sklepu, na stronie głównej widoczne są jedynie produkty polecane. Aby zarządzać produktami polecanymi wykonaj następujące czynności:

  1. Przejdź do menu: Asortyment > Produkty, edytuj wybrany produkt
  2. W zakładce Dane podstawowe znajdź opcje Lokalizacja, tam zaznacz na “tak” Produkt Polecany aby umieścić produkt na stronie głównej:
    Polecane produkty
  3. Potwierdź zmiany przyciskiem Zapisz na dole strony.

III. Brak widocznych zmian w sklepie, pomimo ich zapisania.

Jeżeli zaobserwujesz sytuację, w której pomimo prawidłowo wprowadzonych zmian wizualnych nie są one obecne w sklepie, wykonaj następujące czynności:

  1. Przejdź do menu: Konfiguracja > Administracja, system > Pamięć Cache, a następnie wyczyść jej wszystkie elementy
    Pamięć Cache
    Pamięć Cache

    Uwaga! Pamięć Cache to pamięć podręczna. Może niekiedy przechowywać informacje nieprawdziwe, generujące błędne wyświetlanie się elementów w sklepie, brak informacji o zmianach, czy sprawiające wrażenie nieprawidłowego działania sklepu. Czyszcząc ją nie ryzykujesz utraty jakichkolwiek danych ze sklepu.

    Nie zalecamy natomiast czyszczenia Cache bez wyraźniej przyczyny lub podejrzenia nieprawidłowego działania któregoś z elementów sklepu.

  2. Odśwież kartę przeglądarki, jednak nie ikonką odświeżania a kombinacją klawiszy Ctrl + F5. W wiodących na rynku przeglądarkach (Firefox i Chrome) jest to odświeżenie także pamięci podręcznej. Jeżeli ta czynność nie dała rezultatu, wyczyść pamięć podręczną lub historię używanej przez Ciebie przeglądarki, poprzez jej ustawienia. Pamiętaj, iż przeglądarki również przechowują niechcianą pamięć, która może generować problemy w działaniu aplikacji internetowych, takich jak Twój sklep.
Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE

W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

+ = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂