Zaawansowane funkcje Google Analytics 4
Jak ustawić filtry ruchu w Google Analytics 4?
Obecnie Google Analytics 4 oferuje filtry umożliwiające uwzględnianie lub wykluczanie tylko ruchu wewnętrznego i ruchu generowanego przez dewelopera. Do wykluczenia filtrowania można przejść na dwa sposoby (poprzez ustawienia filtrowania w sekcji: Administracja lub w sekcji: Strumienie danych).
Jeśli za pomocą filtra wykluczony zostanie ruch generowany przez deweloperów, będzie go nadal widać w raporcie: DebugView. Dzięki temu deweloperzy mogą w każdej chwili sprawdzić działanie narzędzi Analytics.
W porównaniu do Universal Analytics podczas filtrowania ruchu w Google Analytics 4 nie możemy używać wyrażeń nieregularnych podczas konfiguracji. W polu wartość należy wpisać adres IP, który chcemy wykluczyć z raportów.
Jak w GA4 ustawić przesyłanie wymiarów niestandardowych?
W usłudze GA4 wymiary niestandardowe przesyłane są razem ze zdarzeniami. Przejdź do poniższego artykułu, aby sprawdzić listę zdarzeń, które są przesyłane razem z wymiarami za pośrednictwem integracji GA4 ze sklepem Shoper.
Wymiary niestandardowe można wykorzystywać przy tworzeniu raportów w sekcji: Eksploracje (możesz utworzyć do 50 wymiarów niestandardowych i 50 danych niestandardowych na jedną usługę oraz 25 wymiarów niestandardowych z niepowtarzającymi się nazwami i zakresie ograniczonym do użytkownika).
Jak tworzyć nowe grupy odbiorców w GA4?
Nowe listy odbiorców w GA4 można przykładowo wykorzystać do remarketingu. Stworzone grupy odbiorców możemy wykorzystywać do analizy jako segmenty.
Reguły dołączania do grupy odbiorców powodują uruchamianie zdarzeń w momencie, gdy użytkownicy pasują do ustalonych kryteriów i wtedy są przypisywani do grupy jako członkowie (np. zainicjowanie określonej ilości sesji lub osiągnięcie progu konwersji).
Ustawianie mierzenia konwersji w GA4
Jako konwersje można mierzyć każde przesłane zdarzenie. Za każdym razem, gdy wystąpi ustalone zdarzenie, zostanie ono zarejestrowane jako zrealizowany cel.
Dzięki pomiarowi zaawansowanemu przesyłane są zdarzenia związane z przewinięciem strony, kliknięcia wychodzące, wyszukiwania w witrynie. Wbudowana integracja ze sklepem pozwala również na mierzenie zdarzeń dla e-commerce.
Jako zdarzenie przesyłane mogą być odsłony – page_view. Jeśli chcemy oznaczyć jako realizację celu wyświetlanie konkretnej podstrony, to musimy stworzyć nowe zdarzenie – mamy taką możliwość bez wychodzenia z narzędzia GA4 lub przy pomocy GTM.
Warto zapamiętać!
- jak definiować i wykluczać ruch wewnętrzny?
- jak przesyłać wymiar niestandardowy?
- jak tworzyć nowe listy odbiorców?
- jak skutecznie mierzyć konwersję?