Zachowanie na etapie realizacji transakcji

Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2024

Opcja śledzenia e-commerce jest domyślnie włączona na platformie Shoper. (jeżeli korzystasz z innej platformy, być może musisz ją najpierw odpowiednio skonfigurować).

Pozostaje tylko skonfigurować śledzenie e-commerce dla odpowiedniego widoku.

Jak sprawdzić ilość porzuconych koszyków w Google Analytics?

Uruchom Google Analytics i wybierz zakładkę: Administracja w lewym dolnym rogu. Następnie przejdź do używanego widoku i do zakładki: Ustawienia e-commerce.

Wybierz opcję: WŁ. (włączony). Następnie (jeśli na danym koncie posiadasz odpowiednie uprawnienia) możesz włączyć opcję e-commerce, wybierając: Dalsze kroki.

Ustawienia śledzenia e-commerce w Google Analytics dla sklepu internetowego Shoper
Rys 1. Konfiguracja śledzenia e-commerce w Google Analytics.
Ustawienia śledzenia e-commerce w Google Analytics dla sklepu internetowego Shoper
Rys 1. Konfiguracja śledzenia e-commerce w Google Analytics.

W Panelu administracyjnym sklepu Shoper należy wcześniej przejść do sekcji menu: Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Analytics i włączyć opcję: Enhanced E-commerce.

W sklepie internetowym Shoper włącz opcję Enhanced E-commerce w Panelu administracyjnym sklepu
Rys 2. W Panelu administracyjnym sklepu Shoper włącz opcję: Enhanced E-commerce.
W sklepie internetowym Shoper włącz opcję Enhanced E-commerce w Panelu administracyjnym sklepu
Rys 2. W Panelu administracyjnym sklepu Shoper włącz opcję: Enhanced E-commerce.

Po wykonaniu powyższych operacji, przejdź do Google Analytics i wybierz zakładkę: Konwersje.

Następnie przejdź do opcji: E-commerce > Zachowanie na etapie realizacji transakcji, która została wskazana na poniższym zrzucie ekranu.

Analiza zachowania na etapie realizacji transakcji w sklepie internetowym
Rys 3. W GA przejdź do: Konwersje > E-commerce > Zachowanie na etapie realizacji transakcji.
Analiza zachowania na etapie realizacji transakcji w sklepie internetowym
Rys 3. W GA przejdź do: Konwersje > E-commerce > Zachowanie na etapie realizacji transakcji.

Opis poszczególnych kroków na etapie realizacji transakcji w sklepie internetowym Shoper:

  • krok 1 – zawartość koszyka + wybór dostawi i płatności,
  • krok 2 – wybór formy zakupu z rejestracją / bez rejestracji / logowanie do istniejącego konta,
  • krok 3 – formularz z danymi klienta,
  • krok 4 – podsumowanie zamówienia (przycisk Potwierdzam zakup),
  • krok 5 – strona podziękowania z komunikatem podsumowującym zamówienie (nie zwracamy uwagi na opuszczenia tego kroku).

W tym miejscu możemy śledzić zachowanie na poziomie realizacji transakcji i ilość sesji i porzuceń na poszczególnych etapach.

Oczywiście w zależności od platformy przypisanie odpowiednich kroków do rzeczywistych etapów w sklepie może się różnić. Poniższe etapy zostały pokazane na przykładzie sklepów internetowych Shoper.

  • step 1-4 – poszczególne etapy koszyka,
Jakie są etapy w koszykach sklepów internetowych na platformie Shoper?
Rys 4. Etapy koszyka w sklepie internetowym Shoper.
Jakie są etapy w koszykach sklepów internetowych na platformie Shoper?
Rys 4. Etapy koszyka w sklepie internetowym Shoper.
  • reg lub noreg – rejestracja w sklepie lub zamówienie bez rejestracji,
  • /basket/done – ukończenie procesu zakupowego.
Warto zapamiętać!
W powyższym poradniku zostało wyjaśnione:
  • jak badać odpływ użytkowników na poszczególnych etapach koszyka zakupowego?
  • jak poszczególne odnoszą się do sklepu Shoper?
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności