Zakładka “Pozycjonowanie” – META Tagi, przyjazne adresy URL, tytuły stron

Pozycjonowanie to jedna z najważniejszych zakładek w sklepie, jeśli chodzi o pozycjonowanie organiczne. Pozwala ona na ustawienie META opisów, META słów kluczowych, tytułu strony oraz przyjaznego adresu URL – wszystkiego, co pomoże nam lepiej indeksować produkty ze sklepu w Google.

W ujęciu globalnym Pozycjonowanie znajduje się w Konfiguracja —> Marketing —> Pozycjonowanie, w zakładce Ustawienia podstawowe:

W tej lokalizacji możemy ustawić osobne tagi dla: strony głównej, zbiorczo kart produktu, zbiorczo listy produktów – kategorii, zbiorczo listy produktów – producenta oraz blogu.

Zachęcamy jednak do modyfikacji tej zakładki w edycji wszystkich produktów, kategorii, wpisów bloga z osobna – jest ona dostępna w każdym z wymienionych miejsc.

Meta Description to jedno/dwu zdaniowy opis (150 – 160 znaków licząc razem ze spacjami) charakteryzujący konkretny produkt lub kategorię. Ważne, by był napisany w sposób gramatycznie i logicznie poprawny.

Jest to pole, które wyświetla się w Google tuż pod wynikiem wyszukiwania, warto, aby zachęcało Klienta do kliknięć:

Używanie obecnych w sklepie znaczników (np. {product_name}) nie jest wymagane, znaczniki są domyślnie ustawiane jako przykład.

Uwaga! Google dopuszcza możliwość wyboru innego fragmentu tekstu jako reprezentatywnego do wskazanego miejsca według własnej oceny reprezentacyjności treści w sklepie.

Meta Keywords to słowa/wyrażenia kluczowe charakteryzujące produkt/kategorię/przedmiot artykułu. Należy je wypisać po przecinku.

Tytuł strony to informacja w pasku przeglądarki, nad adresem strony

Adres URL to miejsce na wpisanie przyjaznego adresu, na przykład twojadomena.pl/superprzedmiot zamiast twojadomena.pl/pl/p/Polbuty-skorzane-Vinci-Lomo/1

Wskazane jest, by meta znaczniki nie tylko różniły się wobec zastosowanych w innych produktach/kategoriach, a także żeby nie były kopią treści z właściwego opisu produktu.

Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE

W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

+ = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂