Zarządzanie zamówieniami z płatnością Klarna

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Poprawnie działająca integracja między Shoper, a Klarną oparta jest w dużej mierze o właściwe zarządzanie statusami zamówień złożonych w sklepie.

Prawidłowa obsługa zamówień z płatnością Klarna

Poniżej znajdziesz wytyczne, które musisz stosować, aby integracja działała prawidłowo.

Oznaczenie zamówienia w sklepie jednym ze statusów z grupy: ZAMKNIĘTE (ZREALIZOWANE) należy wykonać po faktycznym wysłaniu towaru do klienta.

W przeciwnym wypadku możesz naruszyć warunki umowy z Klarną.

Konfiguracja Klarna zapłać za 30 dni w Shoper
Konfiguracja Klarna zapłać za 30 dni w Shoper

O zarządzaniu i używaniu statusów w sklepie Shoper dowiesz się tutaj: Statusy zamówień.

Środki z tytułu zamówienia opłaconego za pośrednictwem Klarna, trafiają do ciebie dopiero w momencie oznaczenia zamówienia jednym ze statusów z grupy: ZAMKNIĘTE (ZREALIZOWANE).
Co jeśli się pomylę? Bez obaw. Błędne oznaczenie zamówienia jednym ze statusów z grupy: ZAMKNIĘTE (ZREALIZOWANE), wiąże się z koniecznością wprowadzenia korekty statusu zamówienia w Panelu Klarna.

Korekta statusu zamówienia wyłącznie w sklepie nie jest wystarczająca.

Edycja adresu, zmiany cen i asortymentu zamówienia w momencie kiedy zamówienie widnieje jako: Opłacone, wiąże się z koniecznością edycji danych zamówienia w Panelu Klarna.

Edycja tych parametrów zamówienia wyłącznie w sklepie nie jest wystarczająca.

W przypadku chęci zmiany domeny głównej sklepu zintegrowanego z Klarną pamiętaj o aktualizacji domeny w Panelu Klarna przed jej zmianą w sklepie Shoper.

W innym przypadku twoje konto w Klarna może zostać zablokowane, a przyjmowanie płatności tą metodą w sklepie przestanie być możliwe.

Oznaczenie zamówienia w sklepie jednym ze statusów z grupy: ZAMKNIĘTE (ZREALIZOWANE), skutkuje anulowaniem takiego zamówienia w Panelu Klarna.

Jeśli jednak wcześniej zamówienie to było oznaczone jednym ze statusów z grupy: ZAMKNIĘTE (ZREALIZOWANE), konieczne będzie wykonanie zwrotu w Panelu Klarna.

Zwrotu można dokonać tylko dla zamówień oznaczonych jednym ze statusów z grupy statusów: ZAMKNIĘTE (ZREALIZOWANE).

WAŻNE! W przypadku próby zmiany statusu zamówienia z grupy: ZAMKNIĘTE (ZREALIZOWANE) na statusy z innych grup – oprogramowanie Shoper pozwoli na taką zmianę.

Nie będzie to jednak miało wpływu na status zamówienia, jaki został wysłany do serwisu Klarna. Każdorazowo konieczna będzie korekta statusu danego zamówienia w: Panelu Klarna.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • jak zarządzać statusami zamówień złożonych w sklepie Shoper.
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności