Co zawrzeć w opisie kategorii produktów?
Skorzystaj z naszej oferty na pozycjonowanie sklepu internetowego. Zacznij pojawiać się ze swoimi produktami na pierwszych miejscach wyników wyszukiwarki nad swoją konkurencją!
Podczas tworzenia treści opisu dla kategorii produktów spróbuj odpowiedzieć na pytanie: dlaczego klient ma dokonać zakupu twoim sklepie, a nie w konkurencyjnym sklepie czy galerii handlowej.
- na jaką potrzebę odpowiadają produkty z tej kategorii?
- co oferowany towar da klientowi? (użyj języka korzyści)
- czym różni się twój produkt od podobnych artykułów z branży?
- czy produkt ma coś, czego inne takie towary nie mają?
- jaka była historia i pomysł na produkty z kategorii? (szczególnie istotne przy produktach wytwarzanych samodzielnie, np. rękodzieło)
Sprawdź opisy stron z twojej branży, które wyświetlane są na wysokich pozycjach w Google. Spróbuj napisać lepsze treści opisów od nich!
Opisy kategorii (jak i wszystkie treści w sklepie internetowym) powinny być unikatowe. Uważaj na kopiowanie opisów z innych stron (np. od producenta). Jeśli bazujesz na gotowych treściach, przynajmniej staraj się je przepisać innymi słowami.
Jeśli na razie nie chcesz pisać opisów kategorii lub z jakichś powodów w ogóle nie będziesz tego robić – pomyśl nad innym wykorzystaniem tej przestrzeni.
W miejscu, w którym wyświetlane są opisy kategorii możesz umieścić opcje filtrowania, aby ułatwić klientowi „wyklikanie” i znalezienie produktów. Ciekawy jest również poniższy przykład wyświetlania ikony promocji w lewym dolny rogu ekranu.
Dodaj odpowiedzi na pytania
Jakie pytania mogą się nasunąć w związku z twoimi produktami w opisywanej kategorii? Postaraj się na nie krótko odpowiedzieć w treści opisu. Zainteresujesz w ten sposób odbiorców i zwiększysz szansę na pojawienie się wyżej w wynikach wyszukiwania.
Formatuj treść opisów
Stosuj odpowiednie formatowanie w treści. Jeśli tekstu jest wystarczająco dużo, zastosuj odstępy między linijkami (podziel dłuższy tekst na akapity) lub dodaj kolejne akapity tekstu po nagłówkach H2.
W edytorze tekstu na platformie Shoper dodawanie nagłówków (np. H2) znajdziesz się w opcji: Formatowanie > Formaty > Nagłówki.
Korzystaj z pogrubień ważnych fraz i fragmentów tekstu zawierających słowa kluczowe. W niektórych przypadkach warto także zastosować listę wypunktowaną lub numerowaną.
Linki do innych kategorii
W tekstach opisów kategorii warto dodać czytelne linki przekierowujące do podkategorii. Możesz umieścić linki w formie zwykłego tekstu lub obrazków / zdjęć.
Podkategorie w formie obrazków sprawdzą się w szczególności, gdy jest ich niewiele. Możesz w ten sposób ułatwić klientowi poruszanie się po stronach kategorii produktów, które zawierają podkategorie.
Warto zapamiętać!
- jaka powinna być zawartość / treść dla opisów kategorii produktów.