Zmiana licencji samodzielnej na SaaS

Internet zmienia się każdego dnia. A razem z nim sklepy internetowe i branża e-commerce. Dlatego staramy się ciągle rozwijać oprogramowanie Shoper i dostosowywać go do rosnących potrzeb e-przedsiębiorców. To, co jeszcze niedawno było zarezerwowane tylko dla sklepów na licencji samodzielnej, dzisiaj można znaleźć również na platformie SaaS.

Funkcjonalności LT, które już teraz znajdziesz w sklepie SaaS

  • Przekierowania 301 w pliku .htaccess: możliwość bezpiecznego przekierowania adresów została wprowadzona do panelu administracyjnego w lipcu 2018 roku, więcej informacji można znaleźć w artykule przekierowania 301.
  • Modyfikacja szablonów i wglądu: wprowadziliśmy obsługę WebDav, która daje możliwość edycji layoutu sklepów abonamentowych za pomocą lokalnych edytorów kodu (np. Note++, Sublime etc.) oraz Ajax API, który umożliwia dodawanie elementów do koszyka, wysyłanie zamówień i pobieranie innych informacji o koszyku bez odświeżania strony (i wiele więcej).
  • Edycja kodu źródłowego i funkcjonalności: stale rozwijamy naszą bazę aplikacji dostępną w AppStore, gdzie Deweloperzy mają możliwość tworzenia publicznych i prywatnych aplikacji za pomocą nowoczesnego interfejsu REST API. Z przedsiębiorcami o sprecyzowanych wymaganiach współpracuje nasz dział Shoper Premium, który zajmuje się indywidualnymi wdrożeniami.
  • Rozbudowana wyszukiwarka: w najbliższych aktualizacjach zostanie wprowadzona zaawansowana wyszukiwarka w panelu administracyjnym oraz na froncie sklepów.

Możliwości SaaS

Hosting

Sklep działa na autoskalowalnej i unikalnej infrastrukturze, dzięki czemu automatycznie dopasowuje swoją wydajność do bieżącego ruchu i obciążenia. Sklep jest chroniony przed zagrożeniami typu DDoS a reakcje na sytuacje krytyczne są podejmowane w czasie rzeczywistym.
W przypadku wyboru usługi Shoper Premium: Sklep korzysta dodatkowo z technologii Premium Cache, która nawet 10-krotnie przyspiesza wczytywanie się stron.

Aktualizacje

Aktualizacje oprogramowania Shoper wydawane są w cyklu trzytygodniowym. Sklepy w modelu abonamentowym na bieżąco otrzymują nową wersję oprogramowania.

Wsparcie techniczne i biznesowe

Doświadczona i dyspozycyjna infolinia techniczna jest dostępna dla każdego użytkownika wersji Saas. Do dyspozycji jest również dział Customer Success, gdzie możesz skorzystać z profesjonalnego wsparcia na każdym etapie prowadzenia e-biznesu, a w przypadku wyboru usługi Shoper Premium – dedykowanego opiekuna technicznego i pierwszeństwo na infolinii.

Shoper Kampanie i Płatności

Z poziomu panelu administracyjnego oferujemy dostęp do zintegrowanych płatności i możliwości zarządzania swoim budżetem reklamowym w Google Ads.

Progressive Web App

Sklep nie musi mieć swojej wersji mobilnej, by wygodnie wyświetlać się na urządzeniach mobilnych – wystarczy tylko, że ma zainstalowany szablon RWD i skorzysta z możliwości PWA. Po aktywacji usługa pozwala na dodanie skrótu na pulpicie telefonu bezpośrednio do sklepu, co przyśpiesza ładowanie stron. Strona sklepowa przyjmuje formę aplikacji i jest pobierana do pamięci telefonu, dzięki czemu może działać także w trybie offline.

Jak wygląda migracja?

1. Na początku określamy zakres migracji i weryfikujemy obecne ustawienia sklepu, pliki, zdjęcia, ustawienia grafiki oraz modyfikacje/niestandardowe funkcje.

2. Ustalamy wstępny termin migracji. Ten zostaje przydzielony z kolejki, a w przypadku przejścia na usługę Premium termin zostaje indywidualnie dopasowany do klienta (migracja może odbyć się nawet w godzinach nocnych).

3. Aktualizujemy sklep do najnowszej wersji oprogramowania Shoper.

4. Wyłączamy sklep na licencji samodzielnej, by zachować spójność danych pomiędzy sklepami LT a SaaS po migracji.

5. Przekierowujemy domeny na platformę SaaS, zmieniamy główny adres sklepu i instalujemy (jeśli trzeba) certyfikat SSL.

Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE

W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

+ = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂