Pokaż się w social media
Rób selfie i sprzedawaj!

Dla poszerzenia oferty sklepu, przyciągnięcia nowej grupy klientów, dla ich inspiracji oraz edukacji. Po to właśnie potrzebujesz firmowych kont w social mediach.

Inspirowanie i motywowanie zacznij od sklepowego bloga, z którego artykuły możesz postować na przykład na Facebooku. Przez samo blogowanie można przyciągnąć do siebie 67 procent więcej odbiorców niż gdybyśmy tego nie robili – informują dane generowane przez Social Media B2B. 50 procent czytelników blogów chętnie się nimi inspiruje i po lekturze ciekawego wpisu dokonuje zakupów – donosi jeszcze West Digital Marketing Journal. Wniosek więc powinien być prosty: blog to sojusznik twojego sklepu internetowego. Ba, to magnes na klientów, z którego koniecznie powinieneś skorzystać dla zwiększenia swoich przychodów (przy okazji być może stając się też gwiazdą blogosfery).

Uruchamiając własnego bloga trzeba jednak pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Przede wszystkim o określeniu, do kogo piszesz. O wyborze tematyki, wokół której będziesz się obracać (drobne wyjątki są mile widziane, ale niech i one będą utrzymane w podobnej stylistyce, co regularne wpisy), o jej formie (każdy wpis musi być inny, ale czytelnik za każdym razem musi mieć też poczucie, że czyta właśnie TWOJEGO bloga) oraz częstotliwości (blog aktualizowany raz na kwartał to żaden blog). Skoncentruj się na edukowaniu i inspirowaniu swojego odbiorcy (uwaga: dobre zdjęcia i kuszące oko grafiki mają kolosalne znaczenie!), nie traktuj też bloga jak reklamowej gazetki. Atrakcyjną treścią i ciekawą formą przyciągniesz do swojego sklepu więcej klientów, niż gdybyś wrzucał tam tylko bannery reklamowe. I jest duża szansa, że zaintrygowani, będą wracać po więcej.

 

Załóż firmowe konto i uruchom sklep na Facebooku…

Facebook dla twojego sklepu internetowego oznacza przede wszystkim jedno: zasięg. Dzięki niemu możesz docierać do znacznie większej liczby potencjalnych klientów niż gdybyś tylko ograniczał się do standardowej, jednokanałowej sprzedaży za pośrednictwem strony sklepu. Prowadzenie działań promocyjnych w najpopularniejszym serwisie społecznościowym to dziś jedna z najpopularniejszych akcji marketingowych, z której potencjału korzystają właściciele zarówno małych, jak i dużych e-biznesów.

 

…Ale pamiętaj też o Instagramie!

Najlepszym miejscem do udostępniania contentu jest Facebook. Ale nie tylko. Treści, którymi chcesz zwrócić na siebie uwagę, publikuj również na YouTube i Instagramie.

Jak się okazuje, sprzedażowy potencjał tego drugiego serwu jest znacznie większy, niż się może na pierwszy rzut oka wydawać. Ot, powiesz, kolorowy serwis z obrazkami. Nic bardziej mylnego. Na świetny pomysł promocji na Instagramie wpadła zagraniczna marka Tiffany – pod hasłem „True love” zachęcająca internautów do dokumentowania swojej miłości i udostępniania zdjęć z odpowiednim hasztagiem (#truelove), które wyświetlały się potem także na instagramowej stronie firmy. W dość prosty więc sposób marka dotarła ze swoją nową kampanią i ofertą do milionów użytkowników, nie wydając na to dużych pieniędzy. Podobnych przykładów można mnożyć więcej.

Warto jednak w tym miejscu pamiętać, by każdy z używanych serwisów traktować inaczej – nie przeklejajmy z Facebooka treści na Instagrama i odwrotnie (choć oczywiście dzięki ich integracji, w momencie publikacji jakiegoś postu w jednym miejscu, można go automatycznie udostępnić także w drugim serwisie). Każdy z kanałów dystrybucji contentu lepiej traktować indywidualnie, budując wyjątkowość naszej oferty w jak najszerszym ujęciu. Bądź multimedialny i unikatowy na każdym polu, na którym chcesz się pojawić i odnieść sukces, a na pewno ci się to opłaci.

 

Nakręć się na… wideo!

96% użytkowników internetu twierdzi, że klipy wideo są pomocne w robieniu zakupów. Pytanie więc do ciebie: czy im w tym pomagasz? Klient zadowolony, to ten dobrze obsłużony. Zainspirowany do odwiedzin w sklepie, nagrodzony ciekawą ofertą, bogatszy nie tylko o sam towar, ale i doświadczenia zakupowe. Jednym ze sposobów zaciekawienia potencjalnego klienta swoją marką i pomysłem na sklep jest aktywność w mediach społecznościowych stawiających na content wideo – z YouTube na czele.

 
 
 

Przetestuj sklep internetowy
Shoper przez 14 dni za darmo

Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności