Przygotuj się do uruchomienia sklepu
Domena, grafika, SSL

Chcąc uruchomić sklep internetowy, musisz zadbać o odpowiedni adres dla takiego sklepu. Własna domena to potwierdzenie zaangażowania i profesjonalizmu w e-handlu. Dobrze dobrana pracuje na wizerunek twojego biznesu wśród klientów i ułatwia dotarcie do nich, dzięki czemu pozwala obniżyć koszty działań reklamowych czy promocyjnych.

Bardzo często sklep internetowy jest przedłużeniem istniejącej już działalności i właściciel chce uruchomić go w domenie macierzystej, dodając do niej słowo „sklep”. Wśród naszych klientów często spotykamy takie rozwiązanie: mojafirma.pl oraz sklep.mojafirma.pl. Niezależnie od plusów tego rozwiązania pamiętaj, że silną markę buduje się na samodzielnej domenie, wiec jeśli twojego e-biznesu nie dotyczy taka sytuacja – poszukaj koniecznie nowego adresu dla sklepu internetowego.

 

Warto wiedzieć:

  • Jeśli ktoś zna już nazwę twojego biznesu, zrób wszystko, by po wpisaniu jej w pasek przeglądarki trafiał właśnie na stronę sklepu.
  • Jeżeli prowadzisz działalność na terenie Polski – najważniejsza jest dla ciebie końcówka .PL. Przede wszystkim dlatego, że jest ona najbardziej popularna w naszym kraju i wiele osób odruchowo ją wpisuje w wyszukiwarkę.
  • Jeśli prowadzisz sprzedaż zarówno w Polsce, jak i za granicą rozważ opcję .com, a dla domeny z końcówką .pl ustaw przekierowanie.
  • Jeśli to możliwe – unikaj wszelkich myślników w adresie. Dotyczy ich ta sama zasada, co dodatkowych końcówek: użytkownicy ich nie zapamiętują. Są oczywiście wyjątki, ale lepiej w tym przypadku nie kombinować. Im będzie prościej, tym lepiej.

 

Nową domenę można wykupić (zarejestrować) razem z oprogramowaniem Shoper. W takim przypadku istnieje możliwość samodzielnego sprawdzenia dostępności wybranego adresu z końcówkami .PL i .COM.PL. Rejestracja domeny zapewnia roczne utrzymanie domeny, aby zapewnić ciągłość działania sklepu internetowego, należy pamiętać o jej przedłużeniu po upływie pierwszego roku.
Kiedy jednak posiadasz już własną domenę i chciałbyś ją podpiąć pod sklep, w takim wypadku rejestrator domeny powinien udostępnić w swoim panelu opcje konfiguracyjne dla domeny, pozwalające zmienić jej adresy serwerów DNS, co będzie skutkować wyświetlaniem się sklepu pod naszym adresem. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć w Centrum Pomocy Shoper.

 

Przeczytaj także:

 

Przetestuj sklep internetowy
Shoper przez 14 dni za darmo

Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności

Zainwestuj w ładną grafikę sklepu

Szata graficzna sklepu internetowego jest jednym z jego najważniejszych elementów. Dlatego niezależnie od tego, na jakim biznesie chcesz się skoncentrować, nie powinieneś podchodzić do tematu grafiki po macoszemu.

Psychologia zachowań konsumentów nie pozostawia złudzeń – decyzja o zakupach w danym e-sklepie podejmowana jest w ciągu kilku sekund. Wprawne oko klienta szybko ocenia atrakcyjność danej witryny i albo kupujący zostaje, albo niestety porzuca sklep. Wielu właścicieli ma tego świadomość i decyduje o zamówieniu indywidualnej szaty graficznej dla swojego sklepu.

Jeśli poważnie myślisz o własnym e-sklepie, wraz z oprogramowaniem Shoper możesz zlecić współpracującym z nami grafikom realizację specjalnego, spersonalizowanego projektu, który będzie zgodny z twoją wizją i oczekiwaniami. W ramach zlecenia – oprócz grafiki sklepu – możemy przygotować dla ciebie także szablon aukcji Allegro, skórkę newslettera, wysuwane widżety Facebooka…

Ale jest też drugie rozwiązanie: wykorzystanie gotowych szablonów graficznych, które pozwalają na błyskawicznie wgrnie do sklepu atrakcyjnej skórki. Wystarczy tylko dobrać charakter grafiki do swojej branży i gotowe. Dzięki tej opcji, twój sklep może szybko i wystartować minimalnym kosztem, bo zmiana wyglądu witryny nie będzie w tym przypadku wymagała angażowania dodatkowych osób. Wszystko zrobisz samodzielnie, tutaj.

Niezależnie jednak od tego, na jakie rozwiązanie postawisz, musisz wiedzieć, że przy wyborze grafik zawsze powinieneś się kierować wyglądem w technologii RWD. Czyli takim, który pozwoli na idealne wyświetlanie strony twojego sklepu na każdym urządzeniu przenośnym – zarówno smartfonie, jak i tablecie. Tak, jak jest to zaprezentowane na poniższym przykładzie.

 

Zainstaluj Certyfikat SSL

SSL (ang. Secure Socket Layer) to protokół sieciowy wykorzystywany do bezpiecznych połączeń internetowych – narzędzie, które szyfruje dane przesyłane drogą elektroniczną i w ten sposób zapewnia ich poufność. Certyfikat SSL to uniwersalne rozwiązanie, co oznacza, że może być wykorzystywany do szyfrowania połączeń ze stronami www, serwerem ftp, pocztą itd. Stosowanie certyfikatów SSL zarówno przez instytucje publiczne, jak i prywatne firmy oraz sklepy internetowe, to właściwie dziś codzienność. SSL stał się podstawową metodą ochrony danych przesyłanych przez internet, pozwalającą nawiązać bezpieczne połączenie z wykorzystaniem silnych kluczy kryptograficznych. I dającą wymierne korzyści każdemu, kto prowadzi działalność handlową w sieci.

Instalacja certyfikatu SSL jest też niezbędna do prowadzenia sprzedaży na Facebooku – ten popularny serwis społecznościowy wymaga bowiem zastosowania SSL, bez którego liczba potencjalnych klientów, do których możesz dotrzeć ze swoją ofertą, z pewnością będzie dużo mniejsza.

Weź to pod uwagę tym bardziej, że dzisiejszy konsument liczy na pełne bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji – a certyfikat SSL nie tylko daje mu takie poczucie, ale też czyni każdy sklep internetowy bardziej zaufanym i bardziej w oczach klientów wiarygodnym.

 

Dzięki instalacji Certyfikatu SSL:

  • Zwiększysz ilość zamówień w sklepie
  • Wzrośnie średnia wartość koszyka
  • Umocnisz wizerunek twojej firmy
  • Zwiększysz bezpieczeństwo danych
  • Certyfikat SSL – wyższy poziom zaufania

 

Uruchom swój sklep internetowy
Włącz nowoczesne i bezpieczne płatności online

Szybsze, wygodniejsze i coraz bardziej bezpieczne – takie są dzisiaj płatności online, przed którymi jeszcze kilka lat temu wzbraniała się większość polskich klientów, przywiązanych do tradycyjnej i gotówkowej zapłaty za kupiony przedmiot.

Z myślą o nich uruchomiliśmy Shoper Płatności – niezawodny i bardzo konkurencyjny system, obejmujący w jednym narzędziu wszystkie najważniejsze opcje płatności online (najpopularniejsze banki, karty oraz płatności BLiK, Google Pay). Właściciele nowych e-sklepów skorzystają nawet na nim jeszcze bardziej, bo przez trzy pierwsze miesiące nie płacą za użytkowanie Shoper Płatności żadnych opłat. By tę usługę włączyć, wystarczy po założeniu próbnej wersji oprogramowania Shoper, zalogować się do panelu sprzedawcy.

 

Przetestuj sklep internetowy
Shoper przez 14 dni za darmo

Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności

Ustaw (szybkie i bezpieczne) dostawy kurierskie

Postaw na nowoczesne formy dostawy i włącz w swoim sklepiewygodne integracje z najważniejszymi dostawcami usług kurierskich. Dzięki temu tworzenie przesyłek odbywać się będzie już w panelu sklepu, samodzielnie też wydrukujesz gotowe etykiety nadawcze, a całym systemem wysyłek będziesz mógł zarządzać bez konieczności podpisywania umów i załatwiania dodatkowych formalności.

Oprogramowanie Shoper pozwala ci wybierać spośród wielu integracji z firmami kurierskimi, paczkomatami oraz Pocztą Polską i dawać swoim klientom swobodę w dostawie zakupów.

 

Połącz się z Allegro i innymi kanałami sprzedaży takimi jak Amazon

Oprogramowanie sklepu internetowego Shoper jest zintegrowane z serwisem aukcyjnym Allegro, dzięki czemu w prosty sposób możesz wystawiać aukcje na Allegro z poziomu panelu sklepu. Integracja pozwala na aktualizację stanów magazynowych w sklepie za każdym razem, gdy dojdzie do transakcji na Allegro (dodatkowo, w sklepie jest wówczas generowane nowe zamówienie) oraz obsługuje wpłaty wykonane za pomocą PayU (dawniej „Płacę z Allegro” – wewnątrz systemu Allegro są one automatycznie księgowane w sklepie, dzięki czemu nie ma konieczności dwukrotnego księgowania wpłaty).

Co więcej, jeśli już sprzedajesz na Allegro i masz tam aktywne aukcje, możesz w szybki i prosty sposób zaimportować je do sklepu. Zostaną z nich automatycznie utworzone produkty oraz kategorie w sklepie. Możesz też skorzystać z nowej usługi Allegro Ads, która pomoże ci reklamować się ze swoją ofertą w najpopularniejszym serwisie aukcyjnym.

Ale to nie wszystko. Dzięki połączeniu swojego sklepu Shoper z Amazonem, dołączysz do grona sprzedawców, którzy chcą się pokazać wielu nowym klientom, również poza granicami kraju. Wykorzystaj w tym celu naszą integrację z Amazonem i połącz się z wieloma europejskimi serwisami Amazon.

 

Porównaj się z innymi. Przez porównywarki cen

Postaw na gotowe integracje, która oszczędzą twoje pieniądze, czas oraz dadzą ci możliwość szybkiej prezentacji twojego sklepu w internecie. Eksportuj swoją ofertę za pomocą aktualnego pliku XML i szybciej docieraj do nowych klientów z pomocą porównywarek cenowych. Tu dowiesz się o nich więcej.

 

Faktury, faktury. Jeszcze faktury

Wybierając oprogramowanie Shoper, wszystkie niezbędne narzędzia do prowadzenia sklepu online masz już na wyciągnięcie ręki. Nie musisz szukać przydatnych rozwiązań u innych firm i dostawców – platforma Shoper daje dostęp do wszystkiego, co ci potrzebne, by sprzedawać przez internet. Nasz program do faktur jest w pełni zintegrowany ze sklepem i pozwala w prosty sposób wystawiać faktury i prowadzić bezpieczną księgowość.

 

Przetestuj sklep internetowy
Shoper przez 14 dni za darmo

Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności