10 narzędzi do lepszej sprzedaży na Black Month, czyli jak rozwinąć sklep i oszczędzić
- Zakupowy szał – jak Twój sklep na nim skorzysta?
- Wszystko zgodnie z prawem
- Prostsze zakupy
- Sklep jak z Instagrama
- Wygodniejsza nawigacja
- Łatwiejszy wybór
- Przewijaj i przeglądaj
- Prezent na zachętę
- Podpowiadaj, czego szukać
- Proponuj kolejne produkty
- Ważne informacje na pierwszym planie
- Zacznij sprzedaż w dropshippingu
Przed nami najlepszy sezon sprzedażowy! Jak się na niego przygotować? Oprócz promocji i działań reklamowych wykorzystaj też dodatkowe możliwości, jakie dają aplikacje do sklepów internetowych Shoper. Teraz znajdziesz je w super cenach.

Zakupowy szał – jak Twój sklep na nim skorzysta?
Czarny Piątek, czyli Black Friday, z roku na rok bije rekordy sprzedaży. W ostatnich latach zaowocowało to rozciągnięciem zakupowej gorączki na cały tydzień, a efekty wzmożonego ruchu zakupowego odczuwalne były nawet przez cały listopad. Dla sklepów internetowych Shoper Black Week 2021 był znacznie lepszy od „zwykłego” tygodnia miesiąc wcześniej – wartość sprzedaży wzrosła o ponad 95%, liczba transakcji o ponad 106%.
Jeśli więc nadal się zastanawiasz, czy warto przygotować swój sklep na ten sezon, to odpowiadamy – zdecydowanie tak! Możesz to zrobić na wiele sposobów. Większość sprzedawców Shoper (aż 94%) planuje obniżki cen oraz działania promocyjne w social mediach (39% ankietowanych) i Google Ads (32%). Więcej o przygotowania do Black Week dowiesz się z naszego najnowszego raportu.

Ale dodatkowa reklama i specjalne oferty to tylko połowa sukcesu. Duże znaczenie ma też sam wygląd i działanie Twojego sklepu. Im więcej w nim sprytnych rozwiązań ułatwiających klientom zakupy, a Tobie ich obsługę, tym więcej na tym zyskujesz. Koniecznie zadbaj więc o dodatkowe możliwości. Najlepsze, że teraz możesz zrobić to jeszcze taniej – w naszym sklepie z aplikacjami czekają na Ciebie dodatki w super cenach.
Wszystko zgodnie z prawem
Shoper Regulaminy Pro
Jako właściciel sklepu internetowego musisz przestrzegać pewnych przepisów prawnych. Dobrze skonstruowany regulamin sklepu jest więc niezbędnym zabezpieczeniem zarówno dla Twoich klientów, jak i dla Ciebie.
Dzięki aplikacji Shoper Regulaminy Pro w ciągu kilku minut wygenerujesz gotowy do umieszczenia na stronie dokument dostosowany do Twojego biznesu i obowiązującego prawa. Aplikacja udostępnia również uproszczoną wersję regulaminu sklepu w formie infografiki. Otrzymujesz też certyfikat poświadczający, że Twój regulamin jest aktualny i zgodny z prawem, oraz dokument z najważniejszymi wskazówkami prawnymi dla sklepu. Dodatek pozwala także na edycję i wprowadzanie zaktualizowanych danych.
Prostsze zakupy
Soobasket – Jednoetapowy koszyk
Wygoda to jeden z najważniejszych warunków skutecznej sprzedaży online. Klienci nie lubią przeklikiwać się przez wiele stron, wypełniać długich formularzy ani tym bardziej podawać kilka razy tych same danych. Dlatego im prostszy będzie w Twoim sklepie przebieg finalizacji zakupów, tym więcej sprzedasz.
Jednoetapowy koszyk skraca proces składania zamówień do niezbędnego minimum. Na jednej stronie łączy wszystkie etapy, w tym potwierdzanie na bieżąco poprawności danych w formularzach czy obsługę map Paczkomatów i punktów odbioru oraz płatności. Kupujący od razu może zapisać się też do newslettera albo zmienić swoje zamówienie (np. liczbę sztuk) bez konieczności przeładowywania strony.
Sklep jak z Instagrama
Instagram Widget – integracja z Instagramem
Instagram to świetnie miejsce do promocji Twojej marki. Możesz go wykorzystać również w e-sklepie. Pochwal się na stronie najlepszymi instagramowymi kompozycjami Twoich produktów albo zdjęciami od zadowolonych klientów.
Aplikacja Instagram Widget pozwala umieścić galerię zdjęć z Instagrama w dowolnym miejscu w sklepie internetowym. Możesz wybrać wyświetlanie w formie siatki, slidera lub kolumny. Moduł automatycznie połączy się z Twoim profilem i pobierze najnowsze zdjęcia oraz publiczne informacje o koncie. To świetne rozwiązanie zwłaszcza dla tych branż, w których “kupujemy wzrokiem”- czyli fashion, home & decor czy beauty.
Wygodniejsza nawigacja
Kategorie Obrazkowe
W sklepie internetowym odpowiednio uporządkowana w kategoriach oferta to połowa sukcesu. Dlaczego tylko połowa? Bo klienci nie chcą lub nie mają czasu czytać wszystkiego na Twojej stronie. Działają intuicyjnie i w pierwszej kolejności szukają punktu zaczepienia dla wzroku.
Aby ułatwić im znalezienie właściwych przedmiotów, wykorzystaj pismo obrazkowe, czyli proste ikony lub zdjęcia. Umożliwia ono błyskawiczne skojarzenie zawartości sklepu z potrzebami klienta i zatrzymuje jego uwagę. Zainteresowany klient chętniej zapozna się ze szczegółami Twojej oferty.
Łatwiejszy wybór
Produkty powiązane jako warianty
Sprzedajesz jeden produkt w różnych wersjach albo kilka produktów podobnych do siebie? Pokaż je klientowi w jednym miejscu – to ułatwi mu porównywanie Twojego asortymentu i wybór najciekawszej dla siebie opcji.
A jak to zrobić, jeśli każdy przedmiot w swoim sklepie dodajesz na osobnej karcie? Wystarczy prosta aplikacja z Shoper App Store. Dzięki niej połączysz podobne towary i zaprezentujesz je na karcie każdego z powiązanych produktów w taki sposób, jakby były wariantami jednego przedmiotu. To szczególnie przydatne w sklepach odzieżowych i wnętrzarskich.

Przewijaj i przeglądaj
Niekończąca się Lista Produktów
Internauci dużo czasu spędzają w mediach społecznościowych i na popularnych portalach internetowych. Przyzwyczajają się więc do rozwiązań, które tam spotykają, i oczekują ich też w Twoim sklepie online. Jednym z najwygodniejszych dla klienta, a zarazem najkorzystniejszych dla Ciebie elementów jest możliwość przewijania oferty “bez końca” – tak jak na Facebooku czy Instagramie.
Z aplikacją Niekończąca się Lista Produktów użytkownik może przeglądać cały asortyment Twojego sklepu bez zbędnych kroków (przechodzenia na kolejne strony, przeładowywania, innych rozpraszaczy). W ten sposób zatrzymujesz go na swojej stronie na dłużej, aż znajdzie to, czego szuka – a po drodze może dodać do koszyka kilka innych rzeczy.
Prezent na zachętę
Produkt gratisowy w koszyku
Klienci uwielbiają dostawać coś za darmo, w prezencie. I wcale nie muszą to być wielkie rzeczy – czasem wystarczy nawet drobny przedmiot za kilka złotych, by kupujący poczuł się przez Ciebie doceniony. Wykorzystaj to do zwiększenia sprzedaży.
Z aplikacją Produkt gratisowy w koszyku zachęcisz swoich odbiorców do zakupów miłym bonusem. Możesz zaoferować im całą pulę prezentów dostępnych od określonej kwoty zamówienia lub na przykład tylko dla określonych kategorii produktów. Prezent może być darmowy lub kosztować na przykład 1 zł czy też symboliczny grosz. To Ty ustalasz, czym chcesz obdarować kupujących.
Podpowiadaj, czego szukać
Sugestie wyszukiwarki Pro
Ludzie kupujący w internecie bywają zabiegani, niecierpliwi i lubią wygodę. W e-sklepach często korzystają tylko z wyszukiwarek produktowych. Jak pokazują dane, tacy klienci są o wiele bardziej skłonni do zakupu niż osoby tylko przeglądające kategorie. Ale jeżeli propozycje wyświetlane przez wyszukiwarkę nie przykują uwagi ani nie trafią w obszar zainteresowań użytkownika, będzie on szukać dalej – jednak już w innych sklepach. Dlatego sugestie w wyszukiwarce produktowej sklepu to często jedyna okazja, by zatrzymać takiego klienta u siebie.
Tutaj z pomocą przychodzi aplikacja Sugestie Wyszukiwarki Pro. Możesz dostosować podpowiedzi do wyglądu i charakterystyki Twojego sklepu za pomocą 3 intuicyjnych trybów. W ustawieniach określ, na jakie informacje chcesz położyć nacisk i wyróżniaj produkty w promocji.

Proponuj kolejne produkty
QuarticOn
Wyszukiwarka produktowa to nie jedyne miejsce, w którym możesz nakierować klienta na właściwe przedmioty. Jeśli chcesz zwiększyć wartość koszyka zakupowego, podpowiadaj osobom odwiedzającym Twój sklep, co jeszcze mogą u Ciebie kupić. Zrobisz to przy pomocy takich rozwiązań jak silnik rekomendacji QuarticOn. Odgrywa on rolę niewidzialnego doradcy i proponuje każdemu klientowi produkty wpisujące się jego zainteresowania i potrzeby.
Aplikacja wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji, dzięki którym tworzy profil zakupowy danego użytkownika. Rejestruje jego zachowania, odtwarza ścieżki interakcji i przewiduje dalsze działania. Na tej podstawie każdemu przeglądającemu pokazuje w czasie rzeczywistym propozycje produktów, które mogą się mu spodobać. Rekomendacje wyświetlają się w specjalnych ramkach w różnych miejscach na stronie sklepu i zachęcają do dodatkowych zakupów.
Ważne informacje na pierwszym planie
Multi Pop-Up
Jednym z najczęściej stosowanych narzędzi w sklepach internetowych (i nie tylko) są okna typu pop-up. Takie komunikaty wyskakują na pierwszy plan, często przysłaniając resztę ekranu, przez co zmuszają do skupienia na nich wzroku. Dlatego świetnie się sprawdzają np. do zbierania zapisów do newslettera, informowania o kodach rabatowych czy potwierdzania wieku użytkownika.
Z aplikacją Multi Pop-Up możesz ustawić w swoim e-sklepie “wyskakujące okna” w kilku wariantach i wybrać miejsca, w których mają się pokazywać. Co więcej, specjalna funkcja exit pop-up pozwoli Ci też zatrzymać klienta na stronie – gdy ten będzie chciał ją opuścić, zobaczy komunikat z wybraną przez Ciebie informacją, np. o promocji na zachętę.
Zacznij sprzedaż w dropshippingu
Chcesz rozszerzyć albo uzupełnić ofertę swojego sklepu internetowego? Możesz to zrobić w kilku krokach, bez konieczności wymyślania, projektowania i produkowania własnych produktów ani inwestowania w ciemno w nowy towar. Tak działa model sprzedaży w dropshippingu.
Znajdź hurtownie, które mają interesujący Cię asortyment, i połącz z nimi swój sklep. Jak? Skorzystaj z wygodnych aplikacji – teraz w super cenach.
Warto zapamiętać!
- Propozycje dodatkowych narzędzi wspierających sprzedaż na Black Friday.