Jak tworzyć grupy odbiorców w GA4?

Data publikacji: 29 marca 2024 Ostatnia aktualizacja: 11 lutego 2025

Nowe listy odbiorców w GA4 można przykładowo wykorzystać do remarketingu.

Stworzone grupy odbiorców możemy analizować jako segmenty.

Konfiguracja usługi Google Analytics 4

Aby korzystać z najnowszych funkcji Google Analytics, konieczne jest skonfigurowanie usługi GA4. Proces ten można przeprowadzić na dwa sposoby: użytkownicy posiadający już konto w Google Analytics mogą dokonać konfiguracji bez tworzenia nowego konta, natomiast nowy użytkownik może skonfigurować usługę dopiero po założeniu konta. Szczegółowe kroki opisaliśmy w instrukcji:

Jak stworzyć nową listę odbiorców w Google Analytics 4?

W Google Analytics 4 przejdź do sekcji: Konfiguracja (A), a następnie: Odbiorcy (B) > Nowi odbiorcy (C).
Google Analytics > Konfiguracja > Odbiorcy > kliknij przycisk: Nowi odbiorcy
Rys 1. Dodaj nowych odbiorców do listy w GA4.
Google Analytics > Konfiguracja > Odbiorcy > kliknij przycisk: Nowi odbiorcy
Rys 1. Dodaj nowych odbiorców do listy w GA4.
W otwartym oknie mamy możliwość stworzenia list na podstawie sugerowanych ustawień, ale największe możliwości daje nam opcja tworzenia własnych grup.
Google Analytics > Konfiguracja > Odbiorcy > Nowi odbiorcy > Tworzenie grupy odbiorców niestandardowych
Rys 2. Wybierz opcję tworzenia własnych grup odbiorców w Google Analytics 4.
Google Analytics > Konfiguracja > Odbiorcy > Nowi odbiorcy > Tworzenie grupy odbiorców niestandardowych
Rys 2. Wybierz opcję tworzenia własnych grup odbiorców w Google Analytics 4.
W panelu edycji możemy wybrać warunek, na którego podstawie użytkownicy mają zostać dodani do listy.
Google Analytics > Konfiguracja > Odbiorcy > Nowi odbiorcy > Utwórz grupę odbiorców niestandardowych > Dodawanie warunku
Rys 3. Ustaw warunek, kiedy należy uwzględnić użytkowników.
Google Analytics > Konfiguracja > Odbiorcy > Nowi odbiorcy > Utwórz grupę odbiorców niestandardowych > Dodawanie warunku
Rys 3. Ustaw warunek, kiedy należy uwzględnić użytkowników.
Możemy wybierać spośród wszystkich wymiarów i danych dostępnych w usłudze.

Możliwe jest tworzenie sekwencji – ciągu warunków, któremu możemy nadać ograniczenie czasowe, np. użytkownik, który trafił na stronę z kampanii Google Ads i dokonał zakupu w ciągu 3 dni.

W prawej części ekranu określamy, jak długo użytkownicy mają należeć do listy (domyślnie 30 dni).

Dodatkowo możemy przesłać zdarzenie, gdy użytkownik spełni wymagania i trafi na listę. Dzięki temu mamy możliwość śledzić realizację zbioru wybranych przez nas warunków jako konwersje. 

Dodawanie zdarzeń do mierzenia konwersji w sklepie

Jako konwersje można mierzyć każde przesłane zdarzenie.

Dzięki pomiarowi zaawansowanemu przesyłane są zdarzenia związane z przewinięciem strony, kliknięcia wychodzące, wyszukiwania w witrynie. Wbudowana integracja ze sklepem pozwala również na mierzenie zdarzeń dla e-commerce.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • jak utworzyć usługę GA4.
  • jak tworzyć nowe listy odbiorców w Google Analytics 4.
  • jak stworzyć zdarzenie do mierzenia konwersji w GA4.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności