Jak tworzyć grupy odbiorców w GA4?
Nowe listy odbiorców w GA4 można przykładowo wykorzystać do remarketingu.
Stworzone grupy odbiorców możemy analizować jako segmenty.
Konfiguracja usługi Google Analytics 4
Aby korzystać z najnowszych funkcji Google Analytics, konieczne jest skonfigurowanie usługi GA4. Proces ten można przeprowadzić na dwa sposoby: użytkownicy posiadający już konto w Google Analytics mogą dokonać konfiguracji bez tworzenia nowego konta, natomiast nowy użytkownik może skonfigurować usługę dopiero po założeniu konta. Szczegółowe kroki opisaliśmy w instrukcji:
Jak stworzyć nową listę odbiorców w Google Analytics 4?



Możliwe jest tworzenie sekwencji – ciągu warunków, któremu możemy nadać ograniczenie czasowe, np. użytkownik, który trafił na stronę z kampanii Google Ads i dokonał zakupu w ciągu 3 dni.
W prawej części ekranu określamy, jak długo użytkownicy mają należeć do listy (domyślnie 30 dni).
Dodatkowo możemy przesłać zdarzenie, gdy użytkownik spełni wymagania i trafi na listę. Dzięki temu mamy możliwość śledzić realizację zbioru wybranych przez nas warunków jako konwersje.
Dodawanie zdarzeń do mierzenia konwersji w sklepie
Jako konwersje można mierzyć każde przesłane zdarzenie.
Dzięki pomiarowi zaawansowanemu przesyłane są zdarzenia związane z przewinięciem strony, kliknięcia wychodzące, wyszukiwania w witrynie. Wbudowana integracja ze sklepem pozwala również na mierzenie zdarzeń dla e-commerce.
- Więcej informacji: jak dodać zdarzenie konwersji w GA4?
Warto zapamiętać!
- jak utworzyć usługę GA4.
- jak tworzyć nowe listy odbiorców w Google Analytics 4.
- jak stworzyć zdarzenie do mierzenia konwersji w GA4.